Mobilā versija
+2.1°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
11. jūlijs, 2016
Drukāt

CSDD: Katrs otrais transportlīdzeklis satiksmē piedalās ar būtiskiem defektiem (10)

Foto LETAFoto LETA

Ilustratīvs attēls

Izvērtējot Latvijas autoparku, tā tehnisko stāvokli, satiksmes drošības raksturlielumus, ceļu infrastruktūru un klimatiskos apstākļus, CSDD šobrīd neatbalsta tehniskās apskates periodiskuma maiņu, komentējot  savāktos  vairāk nekā 10 000 parakstus iniciatīvai par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana reizi divos gados, sacīja CSDD pārstāve Ieva Bērziņa

“Katrs otrais transportlīdzeklis ceļu satiksmē piedalās ar būtiskiem defektiem – to pierāda fakts, ka tehnisko apskati pirmo reizi iziet 40-50% automobiļu. Turklāt katru dienu tehniskajā apskatē vidēji 13 auto tiek konstatēti bīstami trūkumi vai bojājumi, no kuriem astoņiem transportlīdzekļiem bremžu iekārta ir nepieļaujami bojāta, tādējādi radot tiešus un nepārprotamus draudus satiksmes drošībai un cilvēku dzīvībām,” saka Bērziņa.

CSDD pārstāve norāda, ka Latvijas autoparks ir viens no vecākajiem Eiropā: “Mūsu transportlīdzekļu vidējais vecums ir 13 gadi, savukārt Eiropā vidēji 6-8 gadi.”

Satiksmes drošības jomā Latvija ieņem vienu no pēdējām vietām Eiropā. Latvijā 2015.gadā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 94 cilvēki, rēķinot uz miljonu iedzīvotāju, kas ir viens no augstākajiem rādītājiem Eiropas Savienībā. “Zem mums” ir vēl Rumānija un Bulgārija. Pēc Eiropā satiksmes drošības jomā vadošo valstu pētījumiem, neatbilstošs transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis ir bijis par iemeslu līdz 20 % ceļu satiksmes negadījumu.

Diemžēl arī Latvijas ceļu infrastruktūra un tās stāvoklis ir viens no sliktākajiem Eiropas Savienībā. Pēc Latvijas Valsts ceļu publiskotās informācijas Latvijas asfaltēto ceļu stāvoklis ir kritisks (28% ir sabrukuši un 25% ir sliktā stāvoklī,), un 42% grants ceļu ir sabrukuši.

“Mūsu autoparka reālo tehnisko stāvokli pierāda CSDD ilggadējais pasākums “Tehniskās apskates nakts”, kurās tiek veikta auto bezmaksas diagnostika. Kontrolēs fiksēts, ka 80% transportlīdzekļu ir būtiski vai bīstami trūkumi vai bojājumi. Tāpat trešo gadu CSDD uz ceļiem veic vieglo automobiļu tehniskā stāvokļa pārbaudes, kontrolējot vieglo automobiļu gaismas ierīču un riepu tehnisko stāvokli. Tajās konstatēto defektu apjoms tikai uz diviem, nosauktajiem parametriem sasniedz 10%, ” atklāj Bērziņa.

Jau vēstīts, ka portālā “Manabalss.lv” savākti vairāk nekā 10 000 parakstu iniciatīvai par transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana reizi divos gados, liecina informācija portāla mājaslapā.

Patlaban par šo iniciatīvu parakstījušies 10 229 interesenti.

Iniciatīva paredz mainīt pastāvošo termiņu, uz kādu patlaban CSDD tiek izsniegta atļauja automašīnai piedalīties satiksmē. Tiek piedāvāts pagarināt termiņu un veikt transportlīdzekļu tehnisko apskati reizi divos gados, kā tas notiek, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur.

Kārtības maiņas iniciatori norāda, ka tas ļautu auto īpašniekiem Latvijā ietaupīt gan laiku, gan resursus, jo līdzīgi piemēri no citām valstīm pierāda, ka nav nepieciešamības auto veikt tehnisko apskati jau pēc 12 mēnešiem – tā esot lieka birokrātija un resursu patēriņš. Tāpat tiktu ietaupīta arī nodokļu maksātāju nauda, skaidro iniciatīvas autori.

Kā ziņots, lai iniciatīva tiktu skatīta Saeimā, par to jābūt savāktiem vismaz 10 000 parakstu. Bieži vien pēc 10 000parakstu sliekšņa sasniegšanas parakstīšanās kādu laiku turpinās, lai samazinātu iespējamo risku, ka pēc parakstu pārbaudes veikšanas derīgo apliecinājumu skaits izrādītos mazāks par 10 000.

 

Pievienot komentāru

Komentāri (10)

  1. Salabojiet par mūsu naudu ceļus,un tad muldat…Kāpēc cilvēkiem jāmaksā tāda liela nauda par bedrēm,pēc tam vēl par sava autiņa remontu!!!

  2. TĀPARAKSTISANAS TIEK SLEPTA KUR TO VAR IZDARIT……..

  3. Salabojiet celus,kadel man katru gadu jaizmet liela nauda ritosas dalas remontiem,kas man to atmaksas?Celi ka velasdelis,vienas bedres,neremonte,lai atbalstitu rezervesdalu tirgonus?Apnicis-mes neesam miljonari,lai valsts un pagasti sedz tos izdevumus,tad varbut saks domat par cilvekiem un celiem.

  4. Jāņonkols no laukiem Atbildēt

    Nabadzība nav noziegums, bet valsts negods. Pat jaunu mašīnu vienmēr neizdosies nobraukt be defektiem visu gadu, kur nu vēl lietotu. Tāda nu ir mūsu dzīve.

  5. Nu csdd laizh. Ko tad vinji liidz shim dariija? Par ko tad vispaar jaaiet tehniskaa, ja tie auni csdd visus izlaizh cauri ar butiskiem defektiem??? Ko tad iisti vinji tur tajaas lapaas saziimee. Lampinjas tik? Atkal cenas cels?

  6. tad varbūt taisīt tehnisko apskati katru mēnesi, lai samazinātu tos 20% negadījumu, kas tiek piedevēti tehniskiem defektiem

  7. kur ir statistika cik ceļu satiksmes negadījumi notikuši šo defektu dēļ un cik neatbilstoša ceļu seguma, autovadītāja neuzmanības vai citu apstākļu dēļ? tā pļāpāt kā to dara csdd ir bezatbildīgi!

  8. Piedalīšanās satiksmē ar nelieliem defektiem nav nekāds rādītājs. Paanalizējiet avāriju cēloņus, tad var runāt par defektu izraisītām avārijām un tehnisko apskašu biezumu. Ierēdnīšiem neko negribas mainīt, ka tik kas nenotiek. Tāpat kā labā pagrieziena bultiņa pagrieziena izdarīšanai pie sarkanās gaismas. Drīzāk šīs ierēdņu spēlītes auto vadītājus noved pie slikta garastāvokļa un avāriju skaita palielināšanas.

  9. Nevajag dirst, UK vēl var redzēt pirmās paaudzes Skoda Favorīt, vēl neskaitāmus Ford Escort, pat vēl viena Siera skraida, un citus antikvariātus, ar ko pārsvarā pārvietojās angļi , bet pateicoties Latvijas lieliskajiem ceļiem un sālij sen ir sarūsējuši un sadalīti lūžņos.

  10. csdd, a kā tad viņi dabū uzlīmes???

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Vietnes "nozagts.com" un "Toma joki" nonākušas arī Drošības policijas redzeslokāSavstarpēji saistītās interneta vietnes "nozagts.com" un "ukradeno.com", kā arī viena no populārākajām sociālā tīkla "Facebook" lapām latviešu valodā "Toma joki" ir Drošības policijas redzeslokā, tomēr dienesta pārstāvji nekomentē šo interneta resursu saistību ar personām, kas saņem Krievijas finansējumu un izplata Krievijas ideoloģisko propagandu.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (1)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Uzmanību, šoferīši! Rīt darbu uzsāks vēl 20 stacionārie fotoradari; arī Grobiņā, Līgatnē, Rubenē (2)Pamatojoties uz Ministru kabineta 8.novembra konceptuālo ziņojumu par stacionāro fotoradaru ieviešanas gaitu, otrdien, 6.decembrī uz Latvija autoceļiem sāks darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari.
Draugiem Facebook Twitter Google+