Mobilā versija
+5.3°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
21. janvāris, 2015
Drukāt

CSDD: lielākā problēma ir šoferu visatļautība, nihilisms un kontroles trūkums (8)

Informē par Ceļu satiksmes noteikumu projekta jauno redakciju

VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" direktors Andris Lukstiņš.

Lielākā problēma uz Latvijas autoceļiem ir autovadītāju visatļautība, nihilisms, kā arī viņu kontroles trūkums, trešdien, atbildot uz deputātu jautājumiem par drošību uz valsts autoceļiem, Saeimas Pieprasījumu komisijas sēdē sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

Viņš asi kritizēja autovadītāju disciplīnas trūkumu, piemēram, regulāri pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu. “Vidējam autovadītājam Latvijā ir pilnīga norma pa apledojušu ceļu braukt ar ātrumu no 100 līdz 110 kilometriem stundā,” viņš uzsvēra.

Lukstiņš norādīja, ka šobrīd ir sagatavoti priekšlikumi Saeimai sodu palielināšanai par atļautā ātruma pārsniegšanu: “Šobrīd Latvijā ir viszemākie sodi par ātruma pārsniegšanu. Piemēram, Igaunijā tie ir četras reizes lielāki. Igaunis iebrauc Latvijā un uzspiež gāzes pedāli, bet latvietis, iebraucot Igaunijā, tieši otrādi – piebremzē”.

CSDD vadītājs akcentēja, ka no 2001. līdz 2013.gadam kopējais avāriju skaits salīdzinoši samazinājās par 60%, un tieši šis avāriju skaita samazinājuma rādītājs Latvijai bija stabili labākais Eiropā. “Bija izveidota sodu sistēma, autovadītāju tiesību atgūšanas principi pēc smagiem negadījumiem un braukšanas dzērumā, kas paredzēja apmācību un citi faktori,” viņš teica.

“Cilvēki juta, ka notiek kontrole un uzraudzība, bet pats galvenais – bija soda neizbēgamības princips. Visi šie faktori šobrīd vairāk nedarbojas. Pēdējos divos gados ir iestājusies stagnācija, un avāriju skaits pieaug,” atzina Lukstiņš.

Viņš arī norādīja, ka liela problēma vienmēr ir bijusi neaizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki – gājēji. Aptuveni puse no bojāgājušajiem uz autoceļiem ir tieši gājēji.

“Ja cilvēks ziemā ies pa brauktuvi, tad viņu agri vai vēlu nobrauks,” uzsvēra CSDD vadītājs, vienlaikus atzīstot, ka gājējiem trūkst savas attiecīgas infrastruktūras.

“Tomēr šobrīd, lai risinātu gājēju drošības problēmu, ir ieviests likums par par obligātajiem atstarotājiem, un tas darbojas labi,” viedokli pauda Lukstiņš, piebilstot, ka pēc atstarojošo vestu kampaņas bojāgājušo gājēju skaits samazinājies uz pusi. Šobrīd kopumā izdalītas ir vairāk kā 21 tūkstotis atstarojošo vestu.

Par katastrofālu Lukstiņš sauc situāciju ar automašīnu ziemas riepu kvalitāti. “Biķerniekos šobrīd apmācam autovadītājus par drošu braukšanu ziemā, vienlaikus izmērot automašīnu riepu protektorus un to izlaiduma gadu. Jāatzīst, ka situācija ir ļoti kritiska tieši ar riepu izlaidumu gadu,” viņš uzsvēra.

Kā piemēru Lukstiņš minēja autovadītāju, kurš otrdien bija atbraucis uz apmācībām Biķerniekos, un viņam bija 2003.gada ražojuma riepas ar pilnīgi normāliem protektoriem. “Šī automašīna uz ledus vienkārši nespēja nobremzēt,” viņš norādīja, piebilstot, ka ar vienām ziemas riepām pilnīgi droši varot braukt vien trīs gadus.

CSDD vadītājs norādīja, ka tiek plānotas vairākas kampaņas tieši gājēju drošības palielināšanai, kā arī uzlabojumi autovadītāju apmācībās, uzsvaru liekot uz dažādu bīstamu situāciju prognozēšanu.

Tāpat Lukstiņš norādīja, ka iegādātie 16 fotoradari sāks strādāt nākamā mēneša beigās. “Tā ir prevencija un neglābs situāciju. Tāpat tie būs stacionārie radari, un nebūs tā ķeršana, kas tika iepriekš pārmesta. Pirms fotoradara būs zīme, ka gaidāms radars, vienlaikus atgādinot atļauto braukšanas ātrumu konkrētajā ceļa posmā,” viņš teica.

Kritisko situāciju uz autoceļiem plānots pārrunāt Ceļu satiksmes drošības padomes ārkārtas sēdē pirmdien, 26.janvārī.

Pievienot komentāru

Komentāri (8)

  1. kings atmodies lukstenis

  2. Lukstiņ, ko tu ..? Lielākie sūdi esiet jūs paši. Sabūvējāt personīgo biznesu un meklējiet vainu autovadītājos. Ko esiet darījuši lai autoskolās mācītu ne tikai mīt pedāļus un aizlīmēt trafaretes, bet arī kultūru, toleranci un visas pārējās nepieciešamās smalkās lietiņas kuras atvieglo dzīvi? Ko jūsu banda ir darījusi, lai sakārtotu ceļu infrastruktūru? Neko!!! Ko jūsu banda ir darījusi lai atjaunotu ceļu autofondu un līdzekļi par ceļa nodokli būtu izlietoti ceļu uzlabošanai? Neko!!! Kapēc? Tapēc ka esiet visi mīkstie un trīciet par savām darba iesildītajām vietiņām, jo ja papirdīsiet kaut ko pretī valdošajai, zaglīgajai koalīcijai, kas ir ilgus gadus apzagusi visus autovadītājus un jūsu banda ir padevīgi klusējusi, tad tagad never vaļā savu .. muti! Kādus gribējāt redzēt autovadītājus, tagad priecājieties par sava (bez)darba augļiem! Un nevaukšķi, Lukstiņ!

  3. nu ir dalja, kas brauc kaa idioti. Ir kas vienkaarshi cilveeciski kljuudas … Bet nervozitaate uz celjiem ir augsta. Gan par iemeslu ir labie celji, ziimes gan arii policisti “pareizajaas” vietaas utt. Visi skrienam …Varbuut vajadzeetu atljaut kaveet piemeeram darbu, ja esi aizguleejies neviss skriet kaa nenormaalam un ielkjuut avaarijaa. Shis buutu tikai viens piemeers… Amiishiem laikam bija texts Slow down uz jebko, kas mums ir apkaart. Visi esam cilveeki!

  4. lielākā problīema ir plaša profila csdd ekspert bukstiņš

  5. Lai Lielais CSDD vadonis paraugās uz savu “auto- expertu” darbu tehniskās apskates naudas slauktuvē :
    Katram skolniekam ir skaidrs, ka auto izbrāķēšana ir “norāde no augšas” . Normas, pēc kurām atestē a/m ir 3x skarbākas nekā Vācijā –> bet autoparks mums ir salīdzinoši 3x vecāks….

  6. csdd vadonis vaino tikai braucējus- dīvaini, pārējie ‘balti un pūkaini’, kā nenotīrīts ceļšs?

  7. …Jā Piekrītu nihisms, bet Ne tikai no auto vadītāju puses, ceļu ierīkotāji/policisti/likumdevēji/csdd tajā skaitā.
    Visi ir pielikuši savu roku lai būtu tik slikti.
    Pavizinieties pa Vācijas, Norvēģijas ceļiem…

  8. Lielākā problēma ir paši ceļi un zīmju nejādzīga izvietošana.

Pārsteigums! Taksometrā atrod "Kinder Surprise" olu ar narkotikāmRīgas Pašvaldības policijas (RPP) darbinieki taksometrā pie taksista un trim pasažieriem atradusi "Kinder Surprise" olu ar narkotikām.
Draugiem Facebook Twitter Google+