Foto – REUTERS/LETA

Cukerbergs atzīst “milzīgu kļūdu” 6

Sociālās saziņas vietnes “Facebook” dibinātājs un izpilddirektors Marks Cukerbergs atzinis, ka pieļāvis milzīgu kļūdu, kas devusi iespēju datu analīzes firmai “Cambridge Analytica” neatļauti iegūt informāciju par 87 miljoniem “Facebook” klientu.

Reklāma
Reklāma

Cukerbergs uzņemas atbildību

VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Lasīt citas ziņas

Pirms tam tika ziņots, ka noplūdināta informācija par 50 miljoniem “Facebook” klientu, bet tagad Cukerbergs atzinis, ka ar ASV prezidenta Donalda Trampa vēlēšanu kampaņu saistītā datu analīzes firma “Cambridge Analytica” neatļauti ieguvusi informāciju par gandrīz 90 miljoniem “Facebook” klientu. “Mēs neizvērtējām pietiekami plaši savu atbildību, un tā bija liela kļūda,” paziņojis Cukerbergs, kurš notikušo raksturojis kā “paša pieļautu kļūdu”. Atbildot uz jautājumu, vai viņš ir kādu atlaidis sakarā ar datu noplūdes skandālu, Cukerbergs teica: “Mēs joprojām cenšamies apzināt situāciju, bet galu galā tā ir mana atbildība. Es izveidoju šo uzņēmumu un es to vadu, tāpēc esmu atbildīgs par šeit notiekošo,” atzina “Facebook” vadītājs. “Es domāju, ka spēšu veiksmīgi vadīt firmu arī turpmāk, bet nemēģināšu kādu padarīt par grēkāzi par kļūdām, ko esam pieļāvuši,” Cukerbergu citē izdevums “Politico”.

Vai Cukerbergu piemeklēs Niksa liktenis?

CITI ŠOBRĪD LASA

Firmai cenšoties mazināt notikušās datu noplūdes kaitējumu, “Facebook” vadītājam otrdien jāgatavojas liecināt ASV Kongresā. Šo skandālu vēl nopietnāku padara fakts, ka noplūdināto informāciju neatļauti izmantoja datu analīzes firma “Cambridge Analytica”, kas saistīta ar ASV prezidenta Donalda Trampa vēlēšanu kampaņu. Britu žurnālistiem, uzdodoties par “Cambridge Analytica” varbūtējiem klientiem, izdevās izvilināt no tās izpilddirektora Aleksandra Niksa informāciju par dažādiem netīriem trikiem politiķus kompromitējošu faktu izmantošanā. Tālruņa sarunā ar varbūtējo klientu Nikss apgalvoja, ka viņa firma, vadoties no tās rīcībā esošajiem datiem (kas neatļauti iegūti no “Facebook” klientiem. – Red.), “spēj modelēt ikviena pieaugušā amerikāņa, tas ir, aptuveni 230 miljonu cilvēku, uzvedību”. Niksa ciniskā atklātība jau maksājusi viņam amatu. Jautāts, vai “Facebook” valdē ticis apspriests jautājums par viņa kā valdes priekšsēdētāja nomaiņu, Cukerbergs vakar atbildēja, ka “viņam par to nekas nav zināms”.

Likumdevēji grib noklaušināt Cukerbergu

“Cambridge Analytica” skandāls uzliesmoja martā, kad kļuva zināms, ka firma “Facebook” jau kopš 2015. gada ir zinājusi, ka vismaz 50 miljonu tās klientu datus neatļauti izmanto firma, kas saistīta ar Trampa vēlēšanu kampaņu. Turklāt “Facebook” nepārbaudīja, vai pēc noplūdes atklāšanas “Cambridge Analytica” ir izdzēsusi neatļauti iegūtos datus, atzīmē “Politico”. Skandāls jau ir iedragājis “Facebook” akciju cenu biržā, un ASV Kongress, iespējams, pieņems stingrākus regulācijas noteikumus. Otrdien Cukerbergam būs jāizskaidro savas firmas darbība ASV Senāta Juridiskās un Tirdzniecības apvienotās komitejas sēdē, bet nākamajā dienā jāliecina ASV Pārstāvju palātas Enerģētikas un tirdzniecības komitejas sēdē.

“Facebook” izpilddirektoru grib noklaušināt arī ASV Federālā tirdzniecības komisija.

Solot laboties, “Facebook” vadība veikusi vairākus pasākumus, lai mazinātu iespēju klientu datu noplūdei. Firma pārtraukusi sadarbību ar starpniekfirmām tās sludinājumu vietnē. Otrdien tika slēgtas vairākas lapas, kas bija saistītas ar Krievijā izvietoto “troļļu fabriku”, dēvētu par “Interneta pētniecības aģentūru”. Trešdien “Facebook” paziņoja, ka firmas jaunieviestie datu privātuma aizsardzības pasākumi attiecas arī uz citiem tās pakalpojumiem, tostarp “Instagram” un “WhatsApp”.