Publicitātes foto

“Opel” jaunās paaudzes dīzeļdzinēju saimi papildina divlitru agregāts 0

“Pirms pusotra gada “Opel” laida klajā 1,6 litru dīzeļdzinēju, kas savas klusās un elastīgās darbības dēļ tika iesaukts par čukstošo. Pērn tam pievienojās 1,3 litru dīzelītis, bet jaunās paaudzes dīzeļu saimes svaigākais papildinājums ir tikko prezentētais divlitru motors.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

“Opel” ziņo, ka tas esot tikai pats sākums – pašreiz notiekošās modernizācijas ietvaros līdz 2018. gadam tikšot ieviesti 27 modeļi un 17 dzinēji. Jauno 2,0 CDTI tagad sāk uzstādīt “Insignia” modelim, bet drīzumā tas būs piee­jams arī minivenam “Zafira Tourer”, kabrioletam “Cascada” un citiem. “Insignia” ar jauno 170 zirgspēku dīzeli un pat komplektā ar mehānisko pārnesumkārbu ir visnotaļ patīkami un ērti vadāms auto. Kā “Opel” inženieri bija solījuši, jaunais četrcilindru motors darbībā ir ļoti elastīgs un kluss. Augsts griezes moments pieejams plašā apgriezienu diapazonā, un tas nozīmē, ka ikdienas satiksmē braukt ir viegli, jo pārnesumi nav jāpārslēdz bieži. Savukārt, ja nepieciešams paātrināties straujāk, tad jaunā dīzeļa raksturs ir līdzīgs benzīnniekam, jo intensīva uzrāviena brīdis ar katru pārnesumu ir samērā ilgs. Tas nozīmē, ka motora sniegtos 170 zirgspēkus iespējams izbaudīt pilnīgāk. Maksimālais 400 ņūtonmetru griezes moments pieejams diapazonā no 1750 līdz 2500 apgr./min. Salīdzinājumā ar priekšgājēju jaunā motora jauda pieaugusi par 4%, bet griezes moments paaugstinājies par 14%, un tieši tas ir jūtams. “Insignia” ar šo dzinēju līdz 100 km/h ieskrienas 9 sekundēs, bet deklarētais degvielas patēriņš jauktajā ciklā ir 4,5 litri uz 100 km.

Dzinēja efektivitāte paaugstināta, uzlabojot sadegšanas kameras formu, pilnveidojot maināmās ģeometrijas ieplūdes sistēmu un lietojot jaunu degvielas iesmidzināšanas sistēmu ar 2000 bāru spiedienu. Viena darba cikla laikā degviela cilindrā tiek iesmidzināta līdz pat 10 reizēm. Turbokompresora un dzesētāja kompaktā konstrukcija ļauj ātrāk kāpināt spiedienu. Maināmas ģeometrijas turbīnas lāpstiņām tagad ir elektropievads, kas darbojas par 20% ātrāk nekā vakuumpievads, kāds bija agrāk. Tas tiešā veidā iespaido gāzes pedāļa atsaucību. Klusāku darbību sekmē dažādi motora konstrukcijā ieviesti papildu aizsargi, bet vibrāciju samazināšanai kalpo īpašas balansējošas vārpstas.

CITI ŠOBRĪD LASA

2,0 CDTI ECOTEC aprīkots ar “BlueInjection” tehnoloģiju, kurā tiek izmantots “AdBlue” šķidrums, līdzīgi kā tas ir daudziem modernajiem ekodīzeļiem. Tas nodrošina atbilstību stingrajām “Euro 6” emisiju normām.

Pirmais “Opel” modelis, kas saņēma jaunās paaudzes čukstošo dīzeļdzinēju 1,6 litru CDTI versijā, bija minivens “Zafira Tourer”, taču drīz vien šo mūsdienīgo dīzeli dažādās jaudas versijās sāka uzstādīt arī “Astra” un “Meriva”, bet no šā gada – arī kompaktajam krosoveram “Mokka”. Līdzīgi kā “Insignia” divlitru versija, arī “Mokka” 1,6 litru 136 ZS/320 Nm dīzelis attaisno savu iesauku – čukstošais. Gan mašīnas salonā, gan ārpusē šis motors neizklausās pēc dīzeļa. Tad jau dažs labs modernais mazizmēra turbo benzīnnieks ir krietni tarkšķošāks.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.