Mobilā versija
-2.2°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
24. februāris, 2015
Drukāt

“Opel” jaunās paaudzes dīzeļdzinēju saimi papildina divlitru agregāts

Publicitātes fotoPublicitātes foto

“Pirms pusotra gada “Opel” laida klajā 1,6 litru dīzeļdzinēju, kas savas klusās un elastīgās darbības dēļ tika iesaukts par čukstošo. Pērn tam pievienojās 1,3 litru dīzelītis, bet jaunās paaudzes dīzeļu saimes svaigākais papildinājums ir tikko prezentētais divlitru motors.

“Opel” ziņo, ka tas esot tikai pats sākums – pašreiz notiekošās modernizācijas ietvaros līdz 2018. gadam tikšot ieviesti 27 modeļi un 17 dzinēji. Jauno 2,0 CDTI tagad sāk uzstādīt “Insignia” modelim, bet drīzumā tas būs piee­jams arī minivenam “Zafira Tourer”, kabrioletam “Cascada” un citiem. “Insignia” ar jauno 170 zirgspēku dīzeli un pat komplektā ar mehānisko pārnesumkārbu ir visnotaļ patīkami un ērti vadāms auto. Kā “Opel” inženieri bija solījuši, jaunais četrcilindru motors darbībā ir ļoti elastīgs un kluss. Augsts griezes moments pieejams plašā apgriezienu diapazonā, un tas nozīmē, ka ikdienas satiksmē braukt ir viegli, jo pārnesumi nav jāpārslēdz bieži. Savukārt, ja nepieciešams paātrināties straujāk, tad jaunā dīzeļa raksturs ir līdzīgs benzīnniekam, jo intensīva uzrāviena brīdis ar katru pārnesumu ir samērā ilgs. Tas nozīmē, ka motora sniegtos 170 zirgspēkus iespējams izbaudīt pilnīgāk. Maksimālais 400 ņūtonmetru griezes moments pieejams diapazonā no 1750 līdz 2500 apgr./min. Salīdzinājumā ar priekšgājēju jaunā motora jauda pieaugusi par 4%, bet griezes moments paaugstinājies par 14%, un tieši tas ir jūtams. “Insignia” ar šo dzinēju līdz 100 km/h ieskrienas 9 sekundēs, bet deklarētais degvielas patēriņš jauktajā ciklā ir 4,5 litri uz 100 km.

Dzinēja efektivitāte paaugstināta, uzlabojot sadegšanas kameras formu, pilnveidojot maināmās ģeometrijas ieplūdes sistēmu un lietojot jaunu degvielas iesmidzināšanas sistēmu ar 2000 bāru spiedienu. Viena darba cikla laikā degviela cilindrā tiek iesmidzināta līdz pat 10 reizēm. Turbokompresora un dzesētāja kompaktā konstrukcija ļauj ātrāk kāpināt spiedienu. Maināmas ģeometrijas turbīnas lāpstiņām tagad ir elektropievads, kas darbojas par 20% ātrāk nekā vakuumpievads, kāds bija agrāk. Tas tiešā veidā iespaido gāzes pedāļa atsaucību. Klusāku darbību sekmē dažādi motora konstrukcijā ieviesti papildu aizsargi, bet vibrāciju samazināšanai kalpo īpašas balansējošas vārpstas.

opel20_132,0 CDTI ECOTEC aprīkots ar “BlueInjection” tehnoloģiju, kurā tiek izmantots “AdBlue” šķidrums, līdzīgi kā tas ir daudziem modernajiem ekodīzeļiem. Tas nodrošina atbilstību stingrajām “Euro 6” emisiju normām.

Pirmais “Opel” modelis, kas saņēma jaunās paaudzes čukstošo dīzeļdzinēju 1,6 litru CDTI versijā, bija minivens “Zafira Tourer”, taču drīz vien šo mūsdienīgo dīzeli dažādās jaudas versijās sāka uzstādīt arī “Astra” un “Meriva”, bet no šā gada – arī kompaktajam krosoveram “Mokka”. Līdzīgi kā “Insignia” divlitru versija, arī “Mokka” 1,6 litru 136 ZS/320 Nm dīzelis attaisno savu iesauku – čukstošais. Gan mašīnas salonā, gan ārpusē šis motors neizklausās pēc dīzeļa. Tad jau dažs labs modernais mazizmēra turbo benzīnnieks ir krietni tarkšķošāks.

Pievienot komentāru

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Vietnes "nozagts.com" un "Toma joki" nonākušas arī Drošības policijas redzeslokāSavstarpēji saistītās interneta vietnes "nozagts.com" un "ukradeno.com", kā arī viena no populārākajām sociālā tīkla "Facebook" lapām latviešu valodā "Toma joki" ir Drošības policijas redzeslokā, tomēr dienesta pārstāvji nekomentē šo interneta resursu saistību ar personām, kas saņem Krievijas finansējumu un izplata Krievijas ideoloģisko propagandu.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Uzmanību, šoferīši! Rīt darbu uzsāks vēl 20 stacionārie fotoradari; arī Grobiņā, Līgatnē, Rubenē (5)Pamatojoties uz Ministru kabineta 8.novembra konceptuālo ziņojumu par stacionāro fotoradaru ieviešanas gaitu, otrdien, 6.decembrī uz Latvija autoceļiem sāks darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari.
Draugiem Facebook Twitter Google+