Mobilā versija
-3.3°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
3. februāris, 2015
Drukāt

Daļa autovadītāju vēl braukā ar 90.gados ražotām riepām; plāno riepu pārbaužu reidus (23)

riepas_LETA

Daļa autovadītāju savos spēkratos pārvietojas ar 90.gados ražotām riepām un Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Valsts policiju plāno pasākumus uz ceļiem, lai pārbaudītu automašīnu riepu stāvokli, šodien Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēdē pastāstīja CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

“Pēdējie statistikas pētījumi liecina, ka vidējais riepu vecums Latvijā ir 2008.gada izlaidums. Braukā vēl ar 1995., 1996. un pat 1991.gada riepām. Ar tām vispār nevar pabraukt – tas ir tāpat kā braukt ar plastmasas klučiem,” uzsvēra Lukstiņš.

CSDD vadītājs uzskata, ka par riepu kvalitāti ir jādiskutē, jo ir dažādas riepas un situācijas, tostarp, kā tās ir glabātas un kādu garantiju devis ražotājs.

“Viena daļa ražotāju dod piecu gadu, citi desmit gadu garantiju. Jebkurā gadījumā varam pateikt – jo vecāka riepa, jo tai sliktāka saķere ar ceļu. Šeit vajag prevencijas un skaidrojošo darbu autovadītājiem, kuru mēs jau gadu atpakaļ esam sākuši,” norādīja Lukstiņš.
Lai uzlabotu satiksmes drošību, CSDD ir padomā vairāki priekšlikumi attiecībā uz riepām, piemēram, mainīt protektoru minimālo dziļumu kravas automašīnām. Latvijā tas ir viens milimetrs, Lietuvā un Igaunijā – trīs milimetri, bet Skandināvijā domā pāriet uz pieciem milimetriem.

“Ja runā par negadījumiem, pagājušā gadā gāja bojā 11 kravas automašīnu vadītāji. Tas ir samērā maz, taču nevajag sagaidīt atkal kādu autobusu, kurš iegāžas grāvī,” uzsvēra Lukstiņš.

Viņš arī pastāstīja, ka CSDD sadarbībā ar Valsts policiju uz ceļiem rīkos automašīnu riepu stāvokļa, vecuma un protektoru dziļuma pārbaudes. Pārbaudīti tiks ne tikai komercpārvadātāji, bet arī vieglās automašīnas.

Pievienot komentāru

Komentāri (23)

  1. Šozenon uzliku pilnīgi jaunas Nokia Hakka 1995 gada modeli, novecojušas ne tikai morāli, bet arī fiziski. Uz ledus strādā tikai radzes, cietā gumija un praktiski neesošais lameļu skaits no jebkura sniega uztaisa ledu. Svara indekss it kā zem simta, tomēr pa bedrēm kā ar koka ratiem. Pa cietu segumu gaudo tā, ka gultņi jāmaina. Bremzē tik sūdīgi, ka nācās ielikt jaudīgākas spuldzes un logu slotiņas, lai var labāk redzēt, kur ietriecos 😀 Cerams, izdosies skati iziet un gaiziņā uzbraukt 😀

  2. Nu un, ka 90-jos? Kurš likums to aizliedz? Cita lietapaša atbildība par satiksmes drošību, nevis CP un CSDD ievilks kārtējo ķeksīti. Strādājiet, nevis ar populismu un demagoģiju nodarbojaties…

  3. Mazak vajag muldet vel 25 gadi atpakal daudzi acis nebija redzejusi tadas ziemas riepas,brauca ar to kas masinai bij apaksa. Vajag brauksanas kulturu un prasmi ieverot tad ar ar slikiem pa ziemu maces pabraukt.

  4. aplikt ar nodokli lobetajus un idiotus,valstij trukst lidzeklju.

  5. Kā tad izslavētie rietumu superceļi,kur pie ievērojami mazākiem sniegiem daudz vairāk mašīnu grāvjos?

  6. Atbalstu minimālo riepu protektora dziļumu palielināšanu autobusiem un kravas automobiļiem.. darba devēji šoferiem liek nobraukt riepu līdz sprādzienam, kas ir nepieļaujami!

    • patiesi šo lietu ari es sad tad redzu uz ceļa – sprāgušas riepas ķeskas.

      vieglajiem šķiet, ka vajadzētu tehniskajā skatē iziet testu.

  7. Kur vispār likumā ir noteikts kāds punkts par riepu vecuma ierobežojumiem? Kaut kā to neesmu dzirdējis…

  8. Laicīgi netīrīto ceļu dēļ atrod iemeslu “kāst”autoīpašniekus!!!

  9. Savulaik bija obligātas īpašas aptieciņas, tad visu gadu jābrauc ar gaismām,tad obligātas vestes,tagad kādam valdības vīram droši vien neiet riepu bizness.

  10. Sen jau to vajadzēja ieviest. Var būt nebūtu tik daudz avāriju uz ceļiem. Ja nav kārtīgas riepas, tad uz ceļa lai nerādās.

  11. lai tas lakstiņš pasponsorē to riepu iegādi!

  12. Un ja nav noslēpums kā tad sodīs tos autovadītājus kuriem tas riepu vecums neatbilst normai???
    Principā ja grib izskauzt tās senās riepas, tad vajag aizliegt tirgot riepas kam vecums pārsniedz to normu.

    Taču Latvijā jau sāk no otra gala – tirgotāji tirgos senas riepas un autovadītājus sodīs. – Forši.

    Šis ir vēlviens iemesls kāpēc Latvija ir labākā alsts pasaulē. 😀

  13. csdd varetu ierosinat valdibai ka ir japielidzina algas eiropas limenim tad ari cilveki vares atlauties braukt ar jaunam riepam un jaunam mshinam

    • Iepriekš lai ceļus saremontē un asfaltu uzlej , citur notiek man domāt tikai naudas atmazgāšana kā piemēram Bauska-Iecava kas tam asfaltam bija pa vainu , ka plēsa nost un lēja pa jaunu , labi ok Tranzīta ceļš , bet ne jau visā garumā vajadzēja plēst nost , un ja frēzēja nost tad vajadzēja līdz šķembai , kā Eiropas valstīs to dara , tikai Latvijā viss notiek ačgārni , ko līdz tā 10cm asfalta nofrēzēšana , tās špūres tāt veidosies tur kur viņas bija agrāk jo fūres to dara ne vieglie , ārzemēs kā pretslīdi izmanto sarkano bietīšu sulu ar kādu koncentrātu , to izsmidzina kalnu ceļos un nogāzēs . kāpēc ko tādu Latvijā nevarētu uz ceļiem smidzināt ? Zemniekiem būtu darbs un nauda arī , bet te jau labāk sāli ar smilti pakaisa labākajā gadījumā sliktākajā pat netīra vispār neko un jābrauc pa šļuru …

  14. Visiem jau nav Lukstiņa alga un prēmijas.

  15. būtu labāk ķērušies tiem klāt,kas saliek tās pretīgās zilās lampas….

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Vietnes "nozagts.com" un "Toma joki" nonākušas arī Drošības policijas redzeslokāSavstarpēji saistītās interneta vietnes "nozagts.com" un "ukradeno.com", kā arī viena no populārākajām sociālā tīkla "Facebook" lapām latviešu valodā "Toma joki" ir Drošības policijas redzeslokā, tomēr dienesta pārstāvji nekomentē šo interneta resursu saistību ar personām, kas saņem Krievijas finansējumu un izplata Krievijas ideoloģisko propagandu.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Uzmanību, šoferīši! Rīt darbu uzsāks vēl 20 stacionārie fotoradari; arī Grobiņā, Līgatnē, Rubenē (6)Pamatojoties uz Ministru kabineta 8.novembra konceptuālo ziņojumu par stacionāro fotoradaru ieviešanas gaitu, otrdien, 6.decembrī uz Latvija autoceļiem sāks darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari.
Draugiem Facebook Twitter Google+