Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: LETA

Darba devēji atbalsta skolotāju jauno darba samaksas modeli, sistēmā ienāks jauni pedagogi 1

Latvijas darba devēju konfederācija (LDDK) paudusi atbalstu izstrādātajam projektam par pedagogu darba samaksas modeli, aģentūru BNS informēja LDDK.

Reklāma
Reklāma
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
VIDEO. “Sēžu ceļmalā un netieku mājās!” Latviete ar asarām acīs stāsta par nedienām ar elektroauto
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Lasīt citas ziņas

Darba devēju vērtējumā, modeļa ieviešanas rezultātā izglītības sistēmā ienāks jaunie pedagogi, palielināsies konkurence skolotāju starpā, kas ilgtermiņā uzlabos skolotāju darba kvalitāti. Izglītības pieejamība pamatskolas līmenī tiks nodrošināta visiem bērniem neatkarīgi no dzīvesvietas, taču vidējās izglītības iestāžu tīkla optimizācija ļaus celt vidējās izglītības kvalitāti, ļaujot gan piesaistīt un nodrošināt ar darbu dabas zinību un eksakto priekšmetu pedagogus, gan uzturēt skolu materiāli tehnisko bāzi visā Latvijā.

LDDK ģenerāldirektore Līga Meņģelsone uzskata, ka ar jauno modeli tiek iezīmēts skaidrs virziens ieviest nepārprotamus kritērijus, pēc kuriem jebkurš skolotājs zina, ka apmaksāts tiks viss viņa darbs un algu aprēķinos netiks izmantoti desmitiem dažādu grūti izprotamu kritēriju.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Jaunais pedagogu darba samaksas modelis ir būtisks solis, īstenojot vienu no svarīgākajām strukturālajām reformām izglītības sistēmā,” uzskata organizācijā.

LDDK atsaucas uz starptautiskiem pētījumiem, kas liecina, ka Latvijā ilgstoši ir viduvēji rādītāji matemātikas, lasītprasmes un dabaszinātņu prasmju vērtējumā un arvien palielinās atšķirība starp skolēnu sniegumu pilsētu un lauku skolās. Skolēnu skaits, kas uzrāda labāko sniegumu, procentuāli ir daudz mazāks nekā citās Eiropas valstīs. Latvijai kā mazai valstij ir pienākums sakārtot savu izglītības sistēmu tā, lai varētu konkurēt starptautiskā līmenī un lai maksimāli izmantotu jauniešu potenciālu arī no lauku reģioniem un novadiem.

Jau ziņots, ka par pedagogu jauno atalgojuma modeli valdības komitejas sēdē pirmdien ziņo Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pārstāvji.

Tomēr pirmdien saņemts ZZS priekšlikums neskatīt jautājumu par jauno pedagogu atalgojuma modeli, pirms to nav skatījusi koalīcija. Ministru prezidente Laimdota Straujuma (“Vienotība”) ierosināja, ka Ministru Kabineta komitejā netiktu pieņemti “nekādi lēmumi, bet tiks uzsākta diskusija par šo jautājumu.

Pedagogu atalgojums jaunajā modelī tiek rēķināts par 36 darba stundām nedēļā. Tās ietver visus pedagoga veicamos darbus mācību procesā – vidēji 24 mācību stundas, to sagatavošanu, darbu labošanu, konsultācijas, darbu ar vecākiem, darbu skolas attīstībā. Skolotāju atalgojums ir atkarīgs no skolēnu skaita klasē un tiek noteikts robežās no 760 līdz 1000 eiro mēnesī par vienu amata vienību. Jaunais modelis paredz lielāku atbalstu skolēniem, lai nodrošinātu izglītības kvalitātes paaugstināšanu un samazinātu nevienlīdzību pilsētu un lauku skolēnu mācību sasniegumos.

Jaunā modeļa ieviešanai valsts budžetā gadā papildus nepieciešami 31,43 miljoni eiro, 2016.gada četriem mēnešiem – 10,48 miljoni eiro, lai novērstu pedagogu atalgojuma pašreizējo nevienlīdzību un palielinātu nepieciešamo atbalstu skolēniem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.