Foto-Valsts policija

Darba režīma neievērošana un pārāk smagas kravas
 bojā īpašumu 0

Policija īpašas akcijas ietvaros, strādājot uz dažādiem Latvijas autoceļiem, pārbaudījusi 22 kravas automašīnas un sastādījusi septiņus administratīvā pārkāpuma protokolus. Pieci pārkāpumi saistīti ar darba un atpūtas laika režīma neievērošanu, vēl divi protokoli sastādīti par smaguma ierobežojuma pārkāpumiem.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 7
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām
Lasīt citas ziņas

“Kravu pārvadātāju noteikumu pārkāpumu sekas var būt vissmagākās,” atzīst Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja priekšniece Vineta Mistre. “Kravu pārvadājumi jau pēc būtības ir zināmā mērā paaugstinātas bīstamības – negadījumā var ciest ne tikai paši vadītāji un to kravas, bet arī citi satiksmes dalībnieki, brauktuves segums, kas tiek bojāts, un satiksmes plūsma, kas nereti tiek slēgta vai ierobežota.” V. Mistre uzsver, ka sekas, kādas iestājas, kad negadījumā iesaistīta kravas automašīna, vienmēr ir daudz traģiskākas – ar lielāku cietušo skaitu, smagākām traumām un bojāgājušajiem. “Ne velti ne tikai Latvijā, bet visā Eiropā un citviet pasaulē darbs autopārvadājumu uzraudzības jomā ir viena no policijas prioritātēm.”

Biedrības “Latvijas ceļu būvētājs”, kas apvieno gandrīz 20 ceļu būves nozares uzņēmumus, valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš uzsver: “Ļoti augstu vērtējam policijas ikdienas darbu un arī šādas publiskās akcijas, jo, mūsuprāt, situācija, kad pa valsts ceļiem pārvietojas automašīnas ar pārlieku smagām kravām, ir absurda. Cietušie no tā ir visi – gan valsts un nodokļu maksātāji, kam jāapmaksā ceļu remonti, gan būvnieki, kas pēc remontiem uzņemas piecu gadu garantijas, bet neapzinīgi autovadītāji ar saviem smagi pārkrautajiem spēkratiem šos ceļus vienkārši sabojā.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Pa Latvijas ceļiem ik dienas pārvietojas liels skaits pārkrautu smago automašīnu, tādējādi apdraudot satiksmes drošību un bojājot arī valsts ceļus.

Vineta Mistre norāda, ka šī ir viena no aktuālākajām problēmām autopārvadājumu uzraudzības jomā. Gluži tāpat kā darba un atpūtas laika grafika pārkāpumi, arī kravu smaguma ierobežojumu neievērošana var radīt bīstamas sekas.

Pavisam kopā šī gada pirmajos sešos mēnešos policijas darbinieki pārbaudījuši 2950 kravas automašīnas, no tām 1055 bijuši starptautiskie pārvadājumi.

“Latvijas valsts ceļu” tehniskā direktora Valda Laukšteina komentārs:

“Šķiet – kas nu tur liels: atļauto 30 vai 40 tonnu vietā 31 vai 42. Tomēr ceļu, kas būvēts atļautajai slodzei, šis “nieks” lēni, metodiski, pakāpeniski sabojā. Parasti labi būvēts ceļš, kas iztur pirmos divus gadus, iztur arī palielināto garantijas laiku. Tomēr garenrisas pakāpeniski padziļinās, tā bojājot ne tikai braukšanas komfortu, bet arī ūdens noteci no klātnes. Tas nozīmē hidraulisku slodzi vasarā, ledus perēkļus ziemā. Mūsu kopīpašums, kas varētu kalpot desmit un vairāk gadus, tiek sabojāts pārāk ātri.

“LVC” par kravu svēršanu atbildīgās Valsts policijas darbu šajā jomā uzskata par nepietiekamu, precīzāk – par nepietiekami regulāru. Nevajadzētu jau nemaz daudz lielāku pārbaudīto auto skaitu, vajadzētu, lai kontroles notiek nevis kā akcijas, bet ik dienu, iespējami daudzās vietās. Tas radītu juridisku un morālu barjeru pārvadātāju kaitīgajiem eksperimentiem.”

Reklāma
Reklāma

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.