Darbavietās stāvvietas – obligātas 1

Tiešām unikāls – ne tikai no ekoloģiskā viedokļa, ne tikai izcilu manevrēšanas iespēju dēļ. Tas ir lieliski kombinējams ar sabiedrisko transportu, lietojams kā piedeva un atpūtas maršrutu “pagarinātājs” automobilim, tā izmantošana var sākties agrā jaunībā un nebeidzas līdz… Starp citu – Francijā kāds kungs savu simto dzimšanas dienu atzīmēja, ar velosipēdu nobraucot simt kilometrus.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 104
Lasīt citas ziņas

Sadzīves riteņbraukšana Latvijā katru gadu aug par aptuveni desmit procentiem. To apliecina Riteņbraucēju apvienības veiktā skaitīšana. Tātad vienīgā valsts tautsaimniecības nozare, kas aug nepārtraukti un stabili.

Kā šo procesu veicinām un regulējam? Pamata problēma, protams, ir infrastruktūra. Vēsturiski tā veidota automobilim un sabiedriskajam transportam. Un pārmaiņas tādēļ būs dārgas, grūtas, diemžēl – lēnas. Rīgā, piemēram, pēc pagājušā gada aktivitātēm šogad bijis klusums (tagad gan sākti un šogad tikšot pabeigti pārbūves darbi Barona ielā).

CITI ŠOBRĪD LASA

Arī satiksmes noteikumi tikai jaunajā redakcijā, kas stāsies spēkā jaunajā gadā, beidzot ir ar kaut cik apjomīgu un nozīmīgu riteņbraukšanas sadaļu. Un tā tapusi gandrīz vienlaikus un saskaņā ar velobūvju jauno standartu. Tātad teorētiskā bāze būs sakārtota, radīta plānveidīgas izaugsmes sistēma.

Vēl nākamajā gadā ceram panākt Ministru kabineta noteikumu pieņemšanu, kas reglamentētu velostāvvietas kā obligātas darba vietu sastāvdaļas izvei­došanu. Strādājam pie nepieciešamajām izmaiņām dzelzceļa pārbrauktuvju iekārtojumā – pašlaik tās velosipēdiem, sevišķi trīsriteņu vai ar piekabi, šķērsot ir ļoti grūti vai pat neiespējami.

Vēl viens jautājums, ko neesam atrisinājuši: CSD padomē rosinātās izmaiņas skolu programmās, satiksmes noteikumu mācīšana ceturtajās klasēs. Domāju, ka tas ir absolūti nepieciešamas topošo satiksmes dalībnieku savlaicīgas audzināšanas nodrošināšanā. Nevajag jau, lai ceturtajā klasē visi brauktu ar riteni, šīs zināšanas būs noderīgas arī gājējiem un topošajiem šoferiem. Vēl velostāvvietas pie skolām, vēl lielas stāvvietas dzelzceļa stacijās…

Darba daudz. Bet tas jāpaveic, lai apmierinātu tik pareizi un patīkami augošo ekonomiskas un ekoloģiskas pārvietošanās iespēju pieprasījumu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.