Ekonomika
Darbs

Darbinieka iespēja strādāt attālināti sniedz vairākus ieguvumus arī darba devējam0


Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: LETA/Evija Trifanova

Nav noslēpums, ka, pateicoties dažādu tehnoloģiju sniegtajām iespējām, par realitāti kļuvusi iespēja strādāt attālināti. Amerikāņu biznesa medija “CNBC” pētījums rezultāti liecina, ka mūsdienās ap 70 % iedzīvotāju visā pasaulē ārpus ofisa strādā vismaz vienu reizi nedēļā.

Tomēr arvien pastāv uzņēmumi, kuru politika iespēju strādāt attālināti paredz tikai izņēmumu gadījumos, bet ikdienā labprātāk tiek paredzēts, ka darbinieks ir pieejams birojā.

Lai arī, izmantojot iespēju strādāt ārpus biroja, šķietami lielākais ieguvējs ir darbinieks, arī darba devējs šajā situācijā var baudīt vairākas priekšrocības – apkopojumu piedāvā pašmāju tehnoloģiju uzņēmuma SIA “Datakom” speciālisti.

Motivācija modernizēt un efektivizēt uzņēmuma darbību un organizatoriskos procesus

Kādreiz darbs ārpus biroja šķita vien pārdroša fantāzija, jo bija grūti iedomāties, kā var veikt pienākumus bez dažādiem dokumentiem, kas pieejami tikai darba vietā.

Mūsdienās teju visi darba faili un nepieciešamās programmas glabājas datoros, serveros, un tehnoloģiskie risinājumi šiem failiem ļauj piekļūt no jebkuras viedierīces, jebkurā vietā un laikā.

Tā, piemēram, to nodrošina darbvirsmas virtualizācijas iespēja, kas paredz, ka virtualizēta darbvirsma tiek glabāta centralizētā vai attālinātā infrastruktūrā, nevis fiziskajā ierīcē.

Proti, operētājsistēma, lietojumprogrammas un dati tiek nodalīti no ierīces un pārcelti uz datu centru, kur tiek centralizēti pārvaldīti un uzglabāti.

Tādā veidā nodrošinot piekļuvi jebkurai lietojumprogrammai un informācijai neatkarīgi no tās atrašanās vietas un vienlaikus saglabājot personalizētās lietošanas iespējas pat ierīču maiņas gadījumā.

Šo pakalpojumu, kas ilgtermiņā ļaus ietaupīt uz dažādu ierīču pārvaldību un uzturēšanu (jo nepieciešamie dati un programmas uzglabāsies vienā serverī), piedāvā dažādi IT uzņēmumi.

Nodrošināta biznesa nepārtrauktība

Ja tiek nodrošināta iespēja strādāt attālināti, darbinieks teju jebkurā situācijā spēs “pieslēgties” darbiem. Īpaši būtiski tas ir dažādās ārkārtas situācijās. Šāda iespēja nodrošina biznesa nepārtrauktību, ļaujot uzņēmumam nodrošināt klientu apkalpošanu bez pauzēm.

Liela loma šeit ir arī iepriekšminētajai darbvirsmas virtualizācijai, kas darba failiem ļauj piekļūt jebkurā laikā un vietā. Dažādi eksperti lēš, ka elastīgais darbs, nepiesaistot darbinieku konkrētam ofisam, ar laiku kļūs par ikdienu.

To jau pašlaik popularizē dažādās sociālās akcijās, par to runā dažādos semināros. Viens no tādiem – seminārs “Simplification of data center”, piedaloties gan vietējiem, gan ārzemju ekspertiem, notiks 31. oktobrī Rīgā.

Apmierinātāki un produktīvāki darbinieki

Saistītie raksti

Tehnoloģiju kompānijas “Citrix” veiktie pētījumi liecina, ka 90% darbinieku, kam ir iespēja strādāt attālināti un pašiem plānot savu laiku, ir apmierinātāki ar savu ikdienu nekā cilvēki, kas strādā noteiktu laiku konkrētā vietā.

Jāņem vērā, ka “mobilie darbinieki”, kuru darba laiks ir elastīgs un vidi iespējams bieži mainīt, arī retāk mēdz mainīt darba vietas, jo viņu ikdiena kļūst mazāk vienmuļa un iespaidiem bagātāka. Šādi uzņēmums var ietaupīt resursus jaunu cilvēku meklēšanai un jauno darbinieku mācībām.

LA.lv