Mobilā versija
-0.8°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
8. janvāris, 2014
Drukāt

Darbu sākuši pirmie Valsts vienotie klientu apkalpošanas centri

Foto - LETAFoto - LETA

SIA "Rīgas satiksme" jaunais klientu apkalpošanas centrs Vienības gatvē.

Īstenojot pilotprojektu, līdz ar gada sākumu darbu sākuši pirmie Valsts vienotie klientu apkalpošanas centri piecās Latvijas pilsētās, aģentūru LETA informēja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Pilotprojekts pirmajā pusgadā Daugavpilī, Valmierā, Rojā, Aucē un Rīgā tiek īstenots, lai apzinātu iestāžu iespējas un gatavību darboties vienuviet, sniedzot iedzīvotājiem publiskos pakalpojumus. Šis projekts sniegs iespēju izvērtēt divas pieejas, kā efektīvāk un ērtāk iedzīvotājiem un uzņēmējiem nodrošināt valsts iestāžu pakalpojumu saņemšanu.

Ja pilotprojekts būs veiksmīgs, iespējams, ka nākotnē jau visā Latvijā tiks izveidots Valsts vienotais klientu apkalpošanas centru tīkls.

Pilotprojekta laikā tiek īstenotas divas publisko pakalpojumu sniegšanas pieejas. Daugavpilī un Valmierā vairākas valsts iestādes sniedz pakalpojumus vienuviet Valsts vienotajos klientu apkalpošanas centros. Tajos savus pakalpojumus sniedz Lauku atbalsta dienests, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA), Uzņēmumu reģistrs, Valsts ieņēmumu dienests un Valsts vides dienests. Daugavpilī pilotprojekts tiek īstenots sadarbībā ar Latgales uzņēmējdarbības centru, kas Valsts vienotā klientu apkalpošanas centra telpās sniegs arī savus pakalpojumus. Bet Rojā un Aucē šo valsts iestāžu atsevišķi pakalpojumi tiek sniegti esošajos pašvaldību klientu apkalpošanas centros. Šeit papildus būs iespējams saņemt arī Valsts zemes dienesta pakalpojumus.

Savukārt Rīgā sadarbībā ar pašvaldību tiek pārbaudīta iespēja valsts iestāžu pakalpojumus sniegt vietās, kur visvairāk atrodami attiecīgā pakalpojuma saņēmēji.

Pilotprojekta laikā Rīgas Dzemdību namā Rīgas Ziemeļu izpilddirekcijas Dzimtsarakstu nodaļas sektorā būs iespējams iesniegt iesniegumu VSAA par bērna piedzimšanas pabalsta piešķiršanu.

Iedzīvotāji ar klientu apkalpošanas centru darbību varēs iepazīties arī klātienē speciāli šim nolūkam organizētajos pasākumos. Aucē šāds pasākums būs 13.janvārī, Rojā – 15.janvārī, Valmierā – 21.janvārī, bet Daugavpilī – 24.janvārī. Pasākumos piedalīsies arī VARAM amatpersonas un attiecīgo pašvaldību un pilotprojektā iesaistīto valsts iestāžu pārstāvji.

Ministrijas valsts sekretāra vietnieks Arnis Daugulis uzsver, ka šis ir tikai pilotprojekts, tāpēc VARAM vēlas saņemt iedzīvotāju un uzņēmēju vērtējumu par šo iniciatīvu, lai varētu to pilnveidot.

Patlaban iedzīvotājiem un uzņēmējiem ir pieejami aptuveni 2000 valsts un pašvaldību piedāvāto publisko pakalpojumu, kurus iespējams saņemt vairāk nekā 900 vietās visā Latvijā. VARAM uzsver, ka tas ir dārgi un neefektīvi, raugoties gan no iedzīvotāju un uzņēmēju, gan valsts viedokļa.
Vienotu klientu apkalpošanas tīklu, kur vienuviet tiks sniegti pieprasītākie valsts pārvaldes institūciju piedāvātie pakalpojumi, Latvijā paredzēts ieviest no 2016.gada.

Koncepcijas projekts paredz, ka visā valsts teritorijā darbosies vienots valsts klientu apkalpošanas centru tīkls, kas nodrošinās informēšanu par visiem individuālajiem pakalpojumiem, visu pakalpojumu pieprasīšanu, kā arī pakalpojumu rezultātu piegādi klātienē. Šis tīkls var būt veidots, apvienojot valsts iestāžu reģionālo filiāļu un klientu apkalpošanas centru resursus vienotā tīklā, tostarp izmantojot arī vienotus informāciju komunikāciju tehnoloģiju risinājumus. Paralēli paredzēts arī pakāpeniski slēgt valsts tiešās pārvaldes klientu klātienes apkalpošanas centrus.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+