Foto – LETA

Dators no internetveikala
 0

Avīzē pēc palīdzības vērsās jauniete Sandra Boguša. Meitene šogad iestājās universitātē, tādēļ internetveikalā “X-net.lv” nopirka portatīvo datoru. “Kad kurjers atveda pasūtījumu, lūdzu to atvērt vaļā un pārbaudīt, vai viss kārtībā. Taču viņš atteicās, jo gadījumā, ja datoru vairs nevēlēšos, viņam nāksies maksāt atvērtās pakas dēļ.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
TOP10. Gudrākie cilvēki Latvijā mākslīgā intelekta skatījumā
Mājas
Uzkopjot mājokli, ir vērts pamēģināt zviedru pieeju kārtības uzturēšanā. Skaidrojam pamatprincipus!
“Kur šķiņķis pazudis?” Kādam rīdziniekam ēdiena pasūtīšana uz mājām beigusies ar nepatīkamu pārsteigumu, arī restorāna īpašnieki ir neizpratnē
Lasīt citas ziņas

Tiklīdz mēģināju datoru ieslēgt, sapratu, ka tas ir bojāts,” izmisusi raksta Sandra. Veikalā jaunietei preci neapmainīja un arī naudu neatdeva, bet gan paņēma datoru uz ekspertīzi, lai noteiktu, vai to viņa nav salauzusi.

Sazinoties ar veikala “X-net” pārstāvi Jorenu Kovaļovu, noskaidroju, ka Sandrai atpakaļ ir atdota nauda, un situācija veiksmīgi nokārtota. “Ekspertīzes laikā datoram tika konstatēts brāķis. Pircējai mēs atdevām naudu, jo tādos gadījumos cilvēks pats izvēlas, vai saņemt jaunu preci vai naudas atmaksu,” stāsta J. Kovaļovs. Brāķēts dators meitenei tika nogādāts tādēļ, ka uzņēmums, saņemot no ražotāja preci, never to vaļā, bet gan skaisti iepakotā veidā sūta klientam. J. Kovaļovs teic, ka katram ražotājam ir gadījušies brāķi. Šoreiz tas bija uzņēmuma “Dell” dators. Viņš uzsver, ka tas ir viens no uzticamākajiem datoru ražotājiem, bet arī tādiem gadās problēmas. “Gadījumos, ja prece ir bojāta, uzreiz naudu atdot nevar. Ekspertīzes laikā jānoskaidro, kas radīja preces bojājumus,” stāsta J. Kovaļovs. Preču pārbaudes notiek ļoti dažādi. “X-net” veikalā iesniegto preci cenšas pārbaudīt piecu dienu laikā, tomēr specifiskākas preces gadās pārbaudīt ilgāk.

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Komentējot šo konkrēto situāciju, veikala pārstāvis vēl piebilst, ka kurjeru dienestam ir noteikts preci piegādāt, nevis pārbaudīt tās kvalitāti. Tas neietilpst viņu pienākumos.

 

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) patērētāju informēšanas un komunikācijas daļas vadītāja Sanita Gertmane skaidro, ja prece vai pakalpojums ir iegādāts ar interneta starpniecību, tas nozīmē, ka tas iegādāts distances ceļā, un patērētājam ir tiesības atkāpties no līguma 14 dienu laikā. Taču, izmantojot atteikuma tiesības, obligāts noteikums paredz, ka prece nedrīkst tikt bojāta, nolietota vai kā citādi zaudējusi savu vērtību.

Sandra ir gandarīta, ka konflikta situācija atrisinājusies dažās dienās, taču nav pārliecināta, ka viss tik raiti risinātos bez “Latvijas Avīzes” iesaistīšanās. Bet datora viņai joprojām nav, lai gan tam krājusi vairākus gadus. Taču dators Sandrai būs vajadzīgs, jo viņa grib kļūt par programmētāju un tagad uzņemta RTU Datorzinātņu fakultātē budžeta grupā.

 

Uzziņa

Kā izmantot preces atteikuma tiesības?

Patērētāju tiesību aizsardzības centra patērētāju informēšanas un komunikācijas daļas vadītāja Sanita Gertmane: “Pie saņemtās preces dokumentācijas jāpievieno patērētāja aizpildīta atteikuma veidlapa. Ja šādas atteikuma veidlapas nav, patērētājs var rakstīt iesniegumu brīvā formā par atteikuma tiesību izmantošanu un sūtīt vai nogādāt kopā ar preci pārdevējam.”