Mobilā versija
-1.7°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
5. marts, 2012
Drukāt

Daudzi uzņēmēji jau pārtraukuši sadarbību ar Baltkrieviju

baltkrievu_karogs

Ekonomisko sankciju ieviešana pret Baltkrieviju negatīvi ietekmētu kravu apgrozījumu Latvijas ostās, – jau pašlaik vairāk nekā puse uzņēmēju, kuri iepriekš sadarbojās ar Baltkrieviju, sadarbību ir pārtraukuši, “Rietumu Radio” sacīja Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) Liepājas nodaļas vadītājs Ģirts Kronbergs.

Viņš norāda, ka sankciju ieviešana Baltkrieviju varētu ietekmēt graujoši, jo Eiropas Savienības valstis ir būtisks Baltkrievijas tirdzniecības partneris. Ne mazākas problēmas sankciju ieviešana radītu Latvijas uzņēmējiem un ostām, kur būtisku daļu no kopējā kravu apgrozījumu veido Baltkrievijas kravas.

“Liepājas ostā vien kravas no Baltkrievijas veido 30% no kopējā apgrozījuma, un tas ir būtisks apjoms. Šīs sankcijas atkarībā no to smaguma ietekmēs apgrozījumu un ostas sajutīs vislielāko sitienu,” sacīja Kronbergs.

Viņš uzskata, ka sankcijas tik daudz neskars gala produktu ražotājus, jo tās tiek piemērotas stratēģiskām izejvielām – naftas produktiem u.c., kā arī dažādiem valsts uzņēmumu ražojumiem. “Izejvielas, ko līdz šim Latvijas uzņēmumi iepirka no Baltkrievijas par lētāku cenu, iespējams, turpmāk būs jāpērk par augstāku cenu, un tas ietekmēs saražotās produkcijas konkurētspēju,” skaidroja Kronbergs. Viņš stāsta, ka dauzi Latvijas uzņēmumi ar Baltkrieviju sadarbojas jau kopš padomju gadiem, taču vienlaikus atzīst, ka “sadarbības klimats” ne vienmēr ir bijis ideāls, jo “situācija valstī nekad nav bijusi mierīga”.

Kā uzskata LTKR Liepājas nodaļas vadītājs, ieguvēju no sankciju ieviešanas būs ievērojami mazāk nekā zaudētāju un daudz cietīs tieši vidējie un mazie uzņēmēji. Vienlaikus Kronbergs atzīst, ka daudzi Latvijas uzņēmēji, kuri sadarbojās ar Baltkrieviju, jau ir izveidojuši savus rezerves variantus vai pārtraukuši sadarbību, ko iepriekš negatīvi ietekmējusi arī valsts nacionālās valūtas devalvācija.

“Neizbēgami, ka visās pozīcijās palielināsies izmaksas, jo jebkurš jauna ceļa meklējums uzņēmējiem prasa papildu līdzekļu un laika patēriņu,” rezumēja Kronbergs.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+