Foto – LETA

“Daudznozaru kompānija Daugava” pilnībā nonākusi Krievijas pilsoņu īpašumā 6

Lai arī masu mediji, atsaucoties uz aģentūras LETA vēstīto, ziņoja, ka “DK Daugava”, kā arī zīmols “Daugava” pārdots un nonācis 
ukraiņu investoru īpašumā, līdzšinējais uzņēmuma 
līdzīpašnieks Aigars Vaivars šādas ziņas noraida. “Tās ir muļķības, tie nav Ukrainas investori, bet esošie īpašnieki,” tā Vaivars.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Lasīt citas ziņas

Sarunā ar “LA” uzņēmējs skaidroja, ka viņam piederošos 30% iegādājies Krievijas pilsonis Stepans Mkhitarijans un tagad Krievijas investoru īpašumā ir viss piena pārstrādes uzņēmums. Savukārt zīmols “Daugava” joprojām ir paša Vaivara īpašumā, tas nav pārdots. Tiesa, pirms kāda ilgāka laika uzņēmumā bija ieradušies Ukrainas pārstāvji un pat veikts “due diligence” jeb padziļināta uzņēmuma izpēte, taču tas nav rezultējies konkrētā darījumā.

Aigars Vaivars stāsta, ka “DK Daugava” vairs neražo “Daugavas” produkciju un nav arī skaidrs, kad ražošanu Sērenē varētu atsākt. Viņš arī nebija lietas kursā, kādi ir īpašnieku nodomi attiecībā uz ražotnes izmantošanu. Pats viņš nodarbojas ar lauksaimniecību “Agrofirmā Daugava”, viņa īpašumā esošais 400 govju ganāmpulks ražo pienu, ko saimnieks nodod Rīgas piena kombinātam. Iepirkuma cena pēdējā gada laikā sarukusi divas reizes – pirms Krievijas embargo par katru nodoto piena kilogramu saimnieks saņēma 0,40 eiro, tagad – 0,20. Cenu diktē tirgus, un, uzlabojoties tirgus situācijai, var cerēt uz cenas pieaugumu, bet pagaidām problēmu pietiek, spriež Vaivars. Šobrīd cīņa par galapatērētāju esot daudz smagāka, jo cilvēkiem trūkst iztikas līdzekļu, tāpēc bieži vien izšķirošais produktu iegādē ir zemāka cena un produkti, kas nav ražoti Latvijā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Zīmolu “Daugava” pagaidām nav plānots izmantot. Vaivars neslēpj, ka to var iedarbināt jebkurā laikā, jo tajā ieguldīti lieli līdzekļi un tas joprojām ir vērtīgs un atpazīstams. Jāatgādina, ka ar zīmolu “Daugava” iepriekš tika ražoti piena produkti ar augstu pievienoto vērtību. Produkti tika pildīti stikla tarā un tos pārdeva kā “premium” preci, tāpēc to cena bija augstāka.

Jāatgādina, ka jau šā gada sākumā “DK Daugava” īpašnieki bija izlikuši pārdošanā rūpnīcu Sērenē, jo pēc Krievijas embargo produktu ražošana savulaik perspektīvajam kaimiņvalsts tirgum vairs nav aktuāla. Rūpnīca atbilst Eiropas tirgum un tai ir arī Krievijas tirgum derīgs sertifikāts. “DK Daugava” akcionāri izlika pārdošanā piena pārstrādes rūpnīcu par cenu, kādu rūpnīcai izmaksāja piena pirmapstrādes “Tetra Pak” iekārtas. Rūpnīca ir ap 3000 kvadrātmetru plaša, piegulošajā teritorijā ir angārs, noliktava un vairākas saldēšanas kameras. 2013. gadā rūpnīcā papildus pilnpiena produkcijas ražošanai uzstādīja siera ražošanas iekārtas ar jaudu līdz 300 tonnām mēnesī.

Gada sākumā Vaivars bija izlicis pārdošanā arī savu liellopu fermu “Birzes”, kā arī maizes ceptuvi “Sērene”. Fermu kompleksa ar 
400 liellopiem cena bija 
875 000 eiro, savukārt ceptuves – 485 000 eiro. Lēmumu pārdot biznesu Vaivars pamatoja.