Reklāmfoto

NEDĒĻAS FILMA: Godzilla 0

Slavenā japāņu mošķa Godzillas 60. jubileju Holivuda nosvinējusi, uzņemot kinofilmu, kas izmaksājusi 160 miljonus ASV dolāru. Sapulcinot zināmus aktierus, drūmos toņos izspēlēts aiz matiem pievilkts kinostāsts, kur specefekti ir svarīgāki par jēgu.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

Vien trīs nominācijas un arī trīs pilnas lozes – akurāt šāda bilance ir specefektu meistaram Džimam Rīgelam, kuru “Gredzenu pavēlnieka” triloģija padarīja par trīskāršu “Oskaru” īpašnieku, un nav ne mazākais brīnums, kāpēc viņš tika pieaicināts strādāt daudzgalvainajā komandā, kuras mērķis bija atzīmēt Japānā dzimušā monstra Godzillas sešdesmito dzimšanas dienu ar jaunu kinofilmu. Šis mošķis, kā zināms, ir veiksmīgas franšīzes galvenais personāžs, apdzīvodams gan komiksu lapas, gan grāmatas, videospēles, televīzijas ēteru un, protams, lielo kinoekrānu, kā arī ļoti pateicīgs varonis kārtējās zinātniskās katastrofu filmas radīšanai, apdraudot amerikāņus un viņu vērtības.

Džo Broudijs jau gadiem savu dzīvi veltījis zinātnei un strādā atomelektrostacijā, kur darba vietu atradusi arī viņa karsti mīlētā sieviņa. Tomēr pēdējā laikā notiek kas arvien dīvaināks, un pēc kārtīgiem zemes grūdieniem, kā arīdzan avārijas slēgtajos tuneļos Sandra iet bojā, pilsēta ap atomstaciju tiek noslaucīta no zemes, vien Džo nespēj rast mieru un mēģina noskaidrot, tieši kas varētu būt bijis pie vainas šai prātam neaptveramajai katastrofai. Kad ir pagājuši vairāki gadi un stāsta virzība tiek piešķirta Džo dēlam Fordam Broudijam, jau atkal par sevi liek manīt neizprotamas parādības, taču drīz noskaidrojas, ka pie visa ir vainīgs gigantisks mošķis, kurš cīnās par savu eksistenci ar citiem līdzīgajiem, un cilvēki šajā cīņā ir tikai miniatūri traucēklīši, no Japānas pārceļoties uz Havaju salām un posta darbus turpinot gan Nevadas tuksnesī, gan no Zemes virsmas draudot noslaucīt Sanfrancisko.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Kapteinis Amerika: Ziemas kareivis”, “Apbrīnojamais Zirnekļcilvēks 2” un tagad arī “Godzilla” – tāds ir kinokomiksu piedāvājums šā brīža kinoteātru repertuārā, un, kaut arī šā tipa filmas lielākoties kļūst par ļoti veiksmīgiem cīnītājiem kases ieņēmumu ziņā, to sižetiskās (ne)kvalitātes liek šķobīties un viebties tiem, kas no kinomākslas gaida daudz vairāk par specefektu pārbāztu action, un tā ir arī ar Gereta Edvardsa otro lenti “Godzilla”. Nespējot aizbēgt no plakaniem raksturiem – leitnants Fords Broudijs Ārona Teilora-Džonsona izpildījumā ir vissliktākais visā kompānijā – un izdomāt jaunu veidu, kā piesaistīt uzmanību stāstam par cīņu starp mošķiem un cilvēci, kurai draud gals, filmas veidotāji uzsvaru liek vien uz vizuālo, kaut arī aktieru kompānijai nav ne vainas un filmā lomas iedalītas arī ar “Oskaru” tuvās attiecībās esošajiem (Binoša to ieguvusi, Hokinsa un Stret-hērns – nominēti), taču galvenais, protams, ir vairāk nekā 100 metru augstais ķirzakveidīgais Godzilla. Bez jebkādas piesaistes loģikai un realitātei, vien apdullinoši trokšņi un patumša bilde, kurā līdz spēku izsīkumam rosās īsti nemotivētie varoņi un mošķi, – tāda ir jaunā “Godzilla”, apokaliptiskās noskaņās pēc jēgas atgādinot kinolentes, kas uzņemtas pirms vairākiem gadu desmitiem, taču, atbilstoši mūsdienu tehnoloģijām, pietjūnētas šodienas vizuālajiem standartiem, attiecīgi – arī 3D versijai.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.