Dažādie garāžas vārti 0

Mūsdienu garāžu vārtu izgatavošanā izmanto jaunākās tehnoloģijas – metāla apstrādē, krāsošanā, arī automātikā un drošības sistēmās. Kādas pasūtītājam ir iespējas?

Reklāma
Reklāma

 

Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas
Lasīt citas ziņas

Garāžām visbiežāk izmanto paceļamos vārtus, kurus uzstāda telpas iekšpusē, jebkurā ailē, kur līdz griestiem ir vismaz 10 cm. Visplašāk izplatītie ir sekciju vārti no horizontāliem sendviča tipa paneļiem, kas var būt riboti, imitējot horizontālus dēlīšus, kasešu veida, kas atgādina pildiņu durvis, vai no organiskā stikla paketēm alumīnija profilu rāmī. Speciālie ruļļveida vārti noderīgi īpaši šaurās vietās, piemēram, ielu malās. Vārtos var iebūvēt durvis, organiskā stikla paketes logu, kas ļauj izmantot dienas gaismu, vai regulējamas ventilācijas lūkas. Sadzīves garāžas vārti platumā parasti nepārsniedz 6 m un augstumā 2,5 m, savukārt industriālos vārtus izgatavo līdz 11 m platus un līdz 8 m augstus.

Kvalitatīviem vārtiem ir šarnīrveida paneļu savienojums, kas pasargā pirkstus no iespiešanas, un aizsardzība pret atsperes vai troses plīsumu. Garāžas siltumizolāciju nodrošina paneļu pildījums – 40 mm bieza poliuretāna kārta, un savienojumu vietās iestrādātās blīvgumijas. Paneļi pasargāti no korozijas, jo izgatavoti no karsti cinkota skārda un klāti ar nokrišņu izturīgu krāsu, kas neelektrizējas. Iecienītākie toņi – balts, sudraba, brūns, antīkais vai ozola, un iespējams arī vārtus precīzi pieskaņot mājas krāsojumam, pēc pasūtījuma toni izvēloties atbilstoši katalogam.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ar roku darbināmos garāžas vārtus mehāniski aizver un atver ar rokturi. Ar atslēgu tos aizslēdz no ārpuses un ar aizbīdni aiztaisa no iekšpuses. Tomēr biežāk izvēlas vārtus ar elektrisko padevi un automātiku, kas turklāt nodrošina piesardzīgāku kustību vēršanās sākumā un beigās, tāpat aizsargā pret pacelšanu no ārpuses. Tos virina elektromotors un darbina ar distances pulti, kuru parasti kombinē ar pacelšanas slēdzi, kas vārtus atver no iekšpuses.

Modernās četru kanālu distances pultis, ar kurām aprīkotas jaunākās automātikas sistēmas, nekāpjot no automašīnas, ļauj vadīt gan bīdāmos žoga vārtus, gan paceļamos garāžas vārtus un, piemēram, ieslēgt un izslēgt apgaismojumu vai ieslēgt un atslēgt signalizāciju. Tas ir ļoti ērti, jo nav nepieciešamas vairākas pultis.

Vārtos ir ierīkoti arī fotoelementi, kas, ieraugot šķērsli, automātiski tos apstādina, neļaujot aizvērties. Modīgu vārtu korpusā ir iebūvēts pat apgaismojuma laika relejs un gala punkta elektroniskā kontrole, kas nodrošina kvalitatīvu aizvēršanu. Vārtiem kustoties, noder signāllampa. Avārijas atslēga elektrības pārrāvuma gadījumā ļauj vārtus atvērt no ārpuses un iekšpuses. Kodu atslēga ļauj tos lietot tikai tiem, kas zina šo kodu…

Iegādājoties garāžas vārtus, uzmanība jāpievērš vairākām lietām, pirmām kārtām – kvalitātei. Diemžēl lētāku un dārgāku piedāvājumu materiāli un furnitūra pēc izskata maz atšķiras. Tādēļ svarīgi, vai pārdevējs ir zināma firma, vai dod stingras garantijas, nodrošina apkopi un remontu. Reālas priekšrocības ir vietējiem ražotājiem, kuri var izgatavot un uzstādīt garāžas vārtus pat dienas laikā.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.