LETA

Dažas partijas jau tuvojas priekšvēlēšanu tēriņu griestiem 0

Dažas nedēļas pirms pašvaldību vēlēšanām vairāk nekā pusi no atļautā izdevumu apmēra ir iztērējuši astoņi politiskie spēki, aģentūru LETA informēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi”
Aivars Lembergs sašutis par kārtējo slogu uz Latvijas patērētāju kakla: “Tā mēs iegriezām Krievijai – pērkam dārgākus dārzeņus no Krievijas”
Lasīt citas ziņas

Viena partiju apvienība ir sasniegusi 89%, trīs politiskie spēki pārsnieguši 70%, divas partijas – 60% un divas partijas – 50% no atļautā apmēra. Vēl 27 politiskie spēki priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumiem iztērējuši mazāk par 50%, savukārt 12 politiskie spēki nav iztērējuši finanšu līdzekļus politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai un sponsorēšanai.

Trīs nedēļas pirms pašvaldību vēlēšanām apkopojot politisko partiju un mediju sniegto informāciju, KNAB nav konstatējis, ka līdz šim kāda no 47 politiskajām partijām un to apvienībām būtu pārsniegusi likumā noteikto pieļaujamo priekšvēlēšanu izdevumu apmēru konkrētiem vēlēšanu kampaņas izdevumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat KNAB nav konstatējis, ka līdz šā gada 10.maijam kāda ar politiskajām partijām un to apvienībām nesaistīta persona būtu pārsniegusi tai noteikto priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu apmēra ierobežojumu – 3000 latu.

Piecas personas politiskās reklāmas izvietošanai, pasta pakalpojumu izmantošanai, labdarībai un sponsorēšanai ir izlietojuši vairāk nekā 2900 latu.

Kopumā KNAB saņēmis paziņojumus par 25 tā dēvēto trešo personu veikto aģitāciju, taču KNAB vēl atsevišķi vērtēs šo personu veiktās aģitācijas saistību ar partiju kampaņām. Saskaņā ar likumu šādos gadījumos aģitācijas izdevumi tiek pieskaitīti attiecīgās partijas tēriņiem.

Priekšvēlēšanu periodā KNAB savas kompetences ietvaros kontrolē priekšvēlēšanu aģitācijas apmaksas ierobežojumu ievērošanu. Ja priekšvēlēšanu aģitācijas perioda laikā KNAB konstatē, ka partija vai ar tām nesaistīta persona ir veikusi aģitāciju par summu, kas pārsniedz tām noteikto pieļaujamo priekšvēlēšanu izdevumu apmēru, tad biroja priekšnieks pieņem lēmumu par aizliegumu veikt turpmāku priekšvēlēšanu aģitāciju par maksu.

Atšķirībā no iepriekšējām pašvaldību vēlēšanām šobrīd spēkā esošais Priekšvēlēšanu aģitācijas likums nosaka, ka 30 dienas pirms vēlēšanu dienas televīzijas programmās un raidījumos ir aizliegta politisko reklāmu izvietošana par samaksu.

Šogad KNAB kontrolē arī administratīvo resursu izmantošanas ierobežojumu izpildi. Tāpat likums nosaka aizliegumu 30 dienu periodā pirms vēlēšanām reklamēt valsts un pašvaldību institūcijas un to kapitālsabiedrības par samaksu, ja attiecīgā reklāma ir saturiski saistīta ar deputāta kandidāta, ar partiju saistītas personas vai viņu darbības atspoguļojumu.

Reklāma
Reklāma

Arī valsts un pašvaldību institūciju un to kapitālsabiedrību izdotajos preses izdevumos nedrīkst ievietot intervijas ar deputātu kandidātiem, kā arī rakstus, kuros norādīts, ka tajos pieminētā persona ir deputāta kandidāts.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.