Mobilā versija
+8.4°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
23. marts, 2015
Drukāt

Kaspars Kļaviņš: Degvielas marķēšana ir dārga kļūda (9)

Foto - Dainis BušmanisFoto - Dainis Bušmanis

KASPARS KĻAVIŅŠ, Aitkopis (Igaunijas pierobežā), LAAA pārstāvis LOSP: Daudzi ir atskārtuši, ka piedāvātā degvielas marķēšana praksē darbosies krietni savādāk, nekā domāts. Tādēļ notiek sarunas ar Finanšu un Zemkopības ministrijas amatpersonām, kā arī diskusijas lauksaimnieku organizācijās par apstiprinātās normas atcelšanu.

Degvielas marķēšanu uzskatu par lielu kļūdu, kas prasa salīdzinoši lielus resursus, pretī dodot daudz vairāk mīnusu nekā plusu. Diemžēl piedāvājums likumdošanā, kombinējot lauksaimnieku degvielas marķēšanu ar ierobežotu tās daudzumu un procesa kontroli, izskatās kas vairāk par nejaušu kļūdu.

Pirmkārt, tas izskatās pēc jaunas birokrātiskas sistēmas izveides, kas ieviešanas gadījumā prasīs vairākus desmitus miljonus eiro lauksaimniekiem, komersantiem, budžetam. Jo jāveido jauna sistēma, kas nodrošina degvielas krāsošanu, transportēšanu, glabāšanu. Atsevišķi aprēķini rāda, ka degvielas tirdzniecības vietās sadārdzinājums var būt 4 – 6 centus/litrā.

Lauksaimnieki izmanto vienu un to pašu tehniku lauksaimniecības un citiem darbiem. Piemēram, no rīta un vakarā kūtī, pa dienu mežā u.c. Lauksaimnieki iegādājas arī parasto dīzeļdegvielu – tagad viņiem būs jānodrošina paralēla, otras degvielas lietošana, kas arī prasīs papildu līdzekļus.

Otrkārt, pilnīgi visi autobraucēji, kuri izmanto transporta līdzekļus ar dīzeļdzinējiem, tiks pakļauti marķētās degvielas kontrolei, tādējādi veidojot negatīvu attieksmi pret valsti un lauksaimniekiem. Tādu, piemēram, izraisīja vieglo automašīnu kontrole uz ceļa Igaunijā un citur. Igauņi savu kļūdu atzina un to atcēla.

Treškārt, marķētās degvielas ietekme uz vidi ir negatīva. Ķīmiķi saka, ka, nemaz nerunājot par kaitīgiem izmešiem, ko dod krāsviela, pie zināmiem nosacījumiem var veidoties ciānkālijs.

Ceturtkārt, arī Eiropa nepaģēr krāsoto degvielu, drīzāk tieši otrādi, vairāk tiek pievērsta uzmanība vides jautājumiem un tiek prasīta izlietotās degvielas apjoma kontrole, ko Latvijā ļoti labi nodrošina LAD.

Vienīgie argumenti, kas izskanējuši par degvielas krāsošanu, ir pārmetumi, ka kaut kas no lauksaimnieku degvielas nonāk transportā vai ceļu uzturēšanā. Tas ir vienkārši risināms kopējā noteiktā limita ietvaros – nedaudz jāpārskata esošais sadalījums pa kultūrām un nozarēm. LLKC arī ir veicis aprēķinus par degvielas nepieciešamību lauksaimniecības darbu veikšanai. Ja zemnieks tīra vai greiderē ceļu, pa kuru pašam jābrauc, tas ir tikai atbalstāmi.

Nu nevajag taču sev un citiem radīt liekus darbus un neērtības! Lauksaimnieku degviela jāskata kā finansiāls atbalsts lauksaimniekam, nevis jāievieš dažnedažādi jauni kritēriji, lai tos pēc tam uzraudzītu. Aicinu lauksaimniekus aktīvi iesaistīties lauksaimnieku degvielas marķēšanas atcelšanā!

Pievienot komentāru

Komentāri (9)

  1. Forši Kaspar ! pielikšu Tev plecu šai cīņā ar stulbo birokrātiju, kuru uzturlabi ja 30% Latvijas iedzīvotāju – privātie! Tie tur sēž ūdensgalvā Rīgā un apkāš perifēriju.. A mož jātaisa revolūcija?
    ……..nav izslēgts…mēs ar Tevi un domubiedriem esam spēks 🙂 šauj tos igauņu vilkus , sargā aitas!
    Milans

  2. prātu čakarēšana nevis marķēšana!

  3. Diemžēl mūsu valstī reformas veic reformēšanas pēc. Šoferu dēliem amatus jārada, tādēļ arvien vairāk birokrātijas.

  4. Nost ar birokrātiju! Ļaujiet mums strādāt!

  5. pilnigi piekritu

  6. Ierēdņiem ir jāparāda, ka viņi šeit diktē notis. Citādi viņi jutīsies nevienam nevajadzīgi un nebūs, ko kontrolēt vai vēl atlaidīs no darba.

  7. Arī Dānijā marķē dīzeļdegvielu, bet tur esot esmu novērojis, ka fermeris šo degvielu lej arī savā džipā
    un neviens viņu par to neierobežo un nesoda. Mūsu ierēdņiem, īpaši dažādiem priekšniekiem, vēl asinīs ir padomju administrēšanas stils ar dažādiem aizliegumiem, sodiem, ierobežojumiem un tml.

  8. Marķēšana viennozīmīgi jāatceļ.

  9. Ļoti pareizi secinājumi .Ja traktoru izmantošu arī meža darbos un citos darbos pēc lauksaimniecības darbu veikšanas,tad būs jāizsūc krāsotā degviela no bākas? Kāpēc jāsarežģi lietas,kas labi darbojas ?Tāpat kā šogad ar VPM,sprieda Briselē kā vienkāršot to saņemšanas nosacījumus,bet izdomāja tādu ķīniešu ābeci,ka pat izglītotam l/s grūti to saprast…..

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+