Raimonds Kisiels apgalvo, ka Tukuma lidosta patlaban ir gatava darbam, kaut gan lidlauka sertifikāts vēl nav piešķirts.
Raimonds Kisiels apgalvo, ka Tukuma lidosta patlaban ir gatava darbam, kaut gan lidlauka sertifikāts vēl nav piešķirts.
Foto – Karīna Miezāja

Degvielas pārdevējs iegulda Tukuma lidostā 5

Vakar Tukuma lidostas jaunais stratēģiskais investors Raimonds Kisiels žurnālistiem stāstīja par 47% līdzdalības iegūšanu Tukuma lidostā, tomēr nākotnes ieceres neatklāja. Iespējams, tāpēc, ka divās tiesās vēl skatīs sūdzības par lidlauka ietekmes uz vidi novērtējumu (IVN). Turklāt lidlauka līdzīpašnieku vidū aizvien ir Konstantīns Soloduha, dēļ viņa saistības ar neatļautu ieroču pārdošanu pēc divu Latvijas drošības iestāžu norādes lidostai pirms diviem gadiem atņēma sertifikātu. Iemesls – Tukuma lidostas līdzīpašnieks neatbilst likuma “Par aviāciju” 57.2 panta pirmās daļas 8. punkta prasībām. Šis pants nosaka prasību, ka atbildīgais darbinieks – šajā gadījumā līdzīpašnieks – var būt tikai tāda persona, kas ar savu uzvedību vai darbībām nerada draudus Latvijas valsts un sabiedrības drošībai, valsts demokrātiskajai konstitucionālajai iekārtai, valsts neatkarībai un teritoriālajai neaizskaramībai.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

R. Kisiels par valdes priekšsēdētāju piesaistījis bijušo Valsts policijas priekšnieku un Iekšlietu ministrijas valsts sekretāru ģenerāli Juri Rekšņu. Uz jautājumu, kā viņš, bijušais policists, jūtas, ka jāstrādā agrāk ar kontrabandu saistīta cilvēka labā, Rekšņa tiešu atbildi sniegt izvairījās, vien norādīja, ka viņa pārziņā ir lidostas drošība un jādomā par drošības sertifikāta iegūšanu. To pēc rūpīgām pārbaudēm 4 – 8 mēnešu ilgumā piešķir Civilās aviācijas aģentūra (CAA), kuru īpašnieki par savām iecerēm vēl nav informējuši.

Kāpēc iegulda lidostā

CITI ŠOBRĪD LASA

Patlaban Kisielam caur Kiprā reģistrēto uzņēmumu “Kennard Aviation Limited” pieder 47% lidlauka akciju, 4,25% akciju pieder Engures novada domei. Pārējās akcijas pieder SIA “Wings 4 Sky Group”. Kāpēc Latvijā zināms un ar naftas biznesu saistīts uzņēmējs, arī pazīstams autosportists vēlas kontrolēt Tukuma lidostu, kurai lidlauka apliecību pēc divu drošības iestāžu norādījuma pirms diviem gadiem atņēma CAA?

Manāmi satraukts, stāvot aiz bijušā Valsts policijas priekšnieka Jura Rekšņas platās muguras, Kisiels sāka uzrunu žurnālistiem un citiem viesiem. Pēc brīža atzina, ka viņš labāk lasīšot no papīra. Jaunais investors teic, ka par iespēju pirkt lidostas akcijas uzzinājis pirms pusotra gada, kad Rīgas lidostā vajadzēja divas degvielas mašīnas, kuras neizmantotas stāvēja Tukuma lidostā. Kisiels teic, ka ieguldījums Tukuma lidostā ir nākamais solis, attīstot biznesu dinamiskajā aviācijas nozarē. Viņš kopš 1993. gada aktīvi darbojies naftas produktu transportēšanas sfērā. Kisielam daļēji piederošā kompānija “RIX Jet Riga” patlaban darbojas starptautiskajā lidosta “Rīga” kā aviācijas degvielas uzpildes operators, nodrošinot vienu no Skandināvijā modernākajām gaisa kuģu degvielas uzpildes hidrantu sistēmām, kas ir vienīgā Baltijā.

Savukārt cits Kisiela uzņēmums “TLL Jet Tallin” šogad sāka nodarboties ar degvielas uzpildi arī Tallinas lidostā. Kāpēc viņa uzņēmums reģistrēts Kiprā, nevis Latvijā? Tāpēc, ka “aviācijas bizness ir starptautisks un daudzi aviācijas uzņēmumi ir reģistrēti Kiprā. Tas ir darīts jau ar tālejošu skatu nākotnē, piesaistot citus stratēģiskos partnerus. Kipras uzņēmumam piesaistīt citus sadarbības partnerus vajadzības gadījumā būtu vieglāk nekā Latvijas uzņēmumam”, atbildēja Kisiels. Agrāk saistībā ar lidsabiedrības “Air Baltic” pilotu nodarbināšanu gan izskanējis, ka Kiprā ir mazāki nodokļu maksājumi nekā Latvijā.

Foto – Karīna Miezāja