×
Mobilā versija
+2°C
Jurģis, Juris, Georgs
Pirmdiena, 23. aprīlis, 2018
17. aprīlis, 2018
Drukāt

DHL: Latvijai ir visas izredzes kļūt par starptautisku loģistikas centru (53)

DHL Āzijas reģiona vadītājs Kelvins Leungs un LDz prezidents Edvīns Bērziņš.DHL Āzijas reģiona vadītājs Kelvins Leungs un LDz prezidents Edvīns Bērziņš.

Pagājušajā nedēļā notika VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) un vadošā gaisa, jūras un sauszemes kravu pārvadājumu pakalpojumu sniedzēja “DHL Global Forwarding” (DHL) tikšanās, kuras laikā tika pārrunātas LDz iespējas kļūt par tā stratēģisko partneri reģionā.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis uzsver: “Latvija ir ceļā uz to, lai kļūtu par pasaules vadošās loģistikas kompānijas stratēģisko partneri. Tas paver jaunas iespējas visiem loģistikas uzņēmumiem – no dzelzceļa līdz ostu stividoriem un pat lidostai. Tās ir labas ziņas ne vien loģistikas sektoram, bet visai Latvijas ekonomikai, jo transporta nozare jau šobrīd dod aptuveni 10% no IKP.”

Vienlaikus DHL Āzijas reģiona vadītājs Kelvins Leungs atzīmē, ka Latvijai ir visas izredzes kļūt ne vien par reģionālu, bet pat par Eiropas nozīmes loģistikas centru. “Rīgai ir daudzas būtiskas priekšrocības, piemēram, te ir osta ar visu nepieciešamo infrastruktūru, un mēs jūtam arī pozitīvu attieksmi politiskā līmenī. Turklāt Latvija proaktīvi rīkojas starptautiskā līmenī. Loģistikas ķēdē ir iesaistītas daudzas valstis, organizācijas, un mēs redzam, ka Latvija meklē sadarbības iespējas ar tām.”

LDz prezidents Edvīns Bērziņš norāda, ka sadarbība ar DHL rada ne vien jaunas iespējas Latvijas loģistikas kompānijām aptvert jaunus tirgus, bet tā vienlaikus nozīmē arī stingras saistības un pienākumus. Viņš uzsver, ka loģistikas ķēdē ir iesaistīti ne vien uzņēmumi, bet arī virkne valsts iestāžu – piemēram, VID Muitas pārvalde, Valsts robežsardze, un sadarbība ar tik nopietnu partneri kā DHL uzliks jaunus pienākumus visām iesaistītajām pusēm.

“Ja kāda iemesla dēļ kāda no loģistikas ķēdē iesaistītajām pusēm nevarēs sniegt atbilstošu servisu, tas nozīmēs, ka visa ķēde nestrādā. Kā tautā saka, mēs varēsim izplesties un sarauties, taču, ja DHL nebūs apmierināts ar ķēdes darbību, tas izvēlēsies citu ceļu,” atzīmē E. Bērziņš.

DHL un Latvijas puses vīzijas par Latviju kā starptautisku loģistikas mezglu ir ļoti līdzīgas – tā liecina abu pušu teiktais pēc tikšanās. Un šī sadarbība drīz varētu realizēties konkrētās kravu plūsmās.

Pievienot komentāru

Komentāri (53)

  1. Мечты, мечты. ДХЛ ну никак не сможет компенсировать потерю российского транзита! Объёмы не те! Atbildēt

    !

  2. DoHLais loģistiķis Atbildēt

    Cik mīļi komentāri! Gluži kā jaunie LV eiriķi – visi spoži un vienādi, he, he!

  3. OOOOOOOOOOO

    NOST AR MASKAVU, SLAVA DHL UN LDZ

  4. Vienmēr ir paticis DHL pēc preču piegādes, būtu labi, ja Latvijas vārds ar šādu sadarbību parādītos vairāk starptautiskā līmenī un būtu pamats vēl citu starptautisku līgumu noslēgšanai.

  5. Cerams, ka vismaz šo projektu nepakāsīsim un spēsim piesaistīt DHL, būtu izcili, ja tiktu nodrošinātas arī jaunas darba vietas, DHL tomēr liels un starptautisks uzņēmums.

  6. DHL paver iespēju palielināt IKP īpatsvaru valsts budžetā un audzēt to kopumā.

  7. Lieliska iespēja Latvijas ieprādīt,ka tā ir spējīga veiksmīgi un kvalitatīvi sadarboties ar tik lielu sadarbības partneri kā DHL.

  8. Nē, nu kruta iespējams, ka Latvijā ienāks liels tirgus spēlētājs! Foršas ziņas! Būtu labi paspēt līdz 18. novembrim, kad Latvijai paliks 100 gadi

  9. Ļoti pozitīva ziņa, Maskavas kravas tiks aizstātas un tiks piesaistīts tik liels uzņēmums kā DHL.

  10. Loģistikā šobrīd ir ļoti svarīga nozare ne tikai priekš Latvijas, bet pasaulē kopumā, Ir ļoti būtiksi, lai tā attīstās un attīstās. Manuprāt, šis ir ļoti labs veids, ka to attīstīt Latvijā un Krievijai būs pilnāāāās biksēs, ja tā Latvija kļūs par DHL partneri.

    • Pēteri, pilnībā piekrītu. Cerams, ka šiet tiks ievērota godīga konkurence, cik dzirdēts, ar DHL problēmu nav. Lai izdodas veiksmīga sadarbība!

  11. Super!

    Sen bija laiks šādi attistīt valsts ekomomiku, IKP un Latvijas vietu pasaulē kopumā.

    Interesanti gan, kā viņi to dabūs gatavu?

  12. Interesanti, ko par sho teiks Krievija un Putina komanda!

    Labi, ka bus lieliska alternatīva Krievijas oglem un naftai

  13. Nu tad beidzot amerikāni un ķīnieši zinās kur atrodās Latvija? 😀

  14. Jā, šo ziņu tiešām nepieciešams visur publicēt uz pirmās lapas, lai tauta redz un saliedējās!

  15. Intetesanti, kā viņi to panāks! Manuprāt, ka mission is incomplite!

    Visas cerības uz priekšsēdētājiem ar pieredzi loģistika, ka varēs šo lietu bīdīt tālāk.

  16. Latvijai ir vienkārši vitāli svarīgi uzskākt jaunu sadarbību ar lielajiem TOP uzņēmumiem pasaulē!

    Vienu TOP – Samsungu vienu reizu jau esam pazaudējuši!

    Cerams, ka ar šo viss būs ok

  17. Interesanti, ko par šo teiks leiši, kuri vienmēr un visur grib apsteigt mūsu Latviju..

  18. Lieliski!

    Cerams, ka tuvākajā nakotnē varēšu pasūtīt preces no Ali expreša par vēl izdēvīgāko cenu!

    Jahoo!

  19. KAtru darba dienu izmantoju LDZ pakalpojumus un vienmēr nav nekādu problēmu ar šo valsts uzņēmumu. Cerams, ka arī citi uzņēmumi būs tik pat zolīti kā LDZ!

  20. Jā, nu kas tad Latvijā ir palikuši – mežs, uzņēmumi, kas sniedz pakalpojumus un dzelzceļš! Jaizmanto valsts un dzelzceļa potenciāls uz visiem 100! Turam īkšķus!

  21. Beidzot arī LV noteik kaut kāda attistība un kaut kas notiek uz labu, jau apnicis lasīt par to, ka visur ceļ cenas un visi brauc prom. Par stipru Latviju!

  22. Ņemot vērā šo informāciju, es sapratu, ka ir liela iespēja, ka Latvijā būs jaunas darba vietas? Tas būtu lielislki!

    Ja sen gribu strādāt LDZ!

  23. Yee! Nu vismaz kkas Latvijā notiek labs! Lai veicās klūt pa DHL partneri

  24. Tagad, kad ir iespēja un tiks darīts – jādara labi un izgāzties nevar. Savādāk vispār nekas labāk nepaliek mūsu valstī.
    Vieni zog…
    Otri melo…
    Trešie sola…
    Šie dara! Kungi, veiksmi, izturību un panākumus darbā!

  25. sen nēsmu redzejusi tik daudz pozitīvu komentāru zem jebkāda raksta!!!!!!!!
    nu cik sapratu ka viss baigi bumbās un baigi labi ira, ar vilcienu parvietojos katru ritu uz darbu, varbut kadas augosas izmaiņas būtu redzamas

  26. Visās sfērās valstī haoss, bet dzelzceļš fonā, mierīgi ņem un plaukst 😀 nē, nē viss OK ir baigi labi un tik uz priekšu! 😉

  27. Ja šīs pozitīvās pārmaiņas gala rezultātā piedāvās darbavietas, lai kaut man caur pagalmu ved savu tranzītu! Esmu tikai par! Laba ziņa 🙂

    • Pinokio un 4 aziāti Atbildēt

      Viss jau baigi labi, piekrītu, bet, manuprāt, galvenais, lai tās darbavietas aizņem latvieši, nevis no ārzemēm sabrauc velns viņu zin kas.

  28. LDz ir ļoti moderns un IR labi attīstīts, mani pārsteidz komentētāju izbrīns par to. Nav jau tā, ka mums 3 sliežu ceļi būtu. Infrostruktūra kā tāda ir izstrādāta labi un spēj nodrošināt pamatīgu kravu pārvadājumu. Nedzīvojam zem akmens, informācija par attīstību tranzīta sektorā ir vienmēr publiskota un pieminēta medijos. Sabiedrības intereses trūkums ir cita dziesma.

    • Gunča no Liepājas Atbildēt

      Sabiedrības intereses trūkums ļoti labi parādās Latvijā. Tas ir novērojams visās nozarēs. Lielākoties mākam tikai bļaurēt.
      Bet par tēmu – darbs dara darītāju; godīgam un atbildīgam līderim darbi nebremzējās. Visu cieņu LDz, lielisks sniegums!
      Dažiem “bāleliņiem” būtu jāņem piemērs.

  29. Šī ir laikam retā reize, kad negribās neko sliktu teikt. Pat vairāk, laikam īsti nav ko sliktu pateikt, pagaidam iezimejas viss pozitiva noskanā. Go dzelzceļš, GO 😀 😀 😀

  30. Mums mentalitāte neļauj laikam papriecāties par tādām lietām. Goda vārds MURGS PILNĪGS!!! Dzīvojam ar vīru jau 4 gadus Vācijā, te par šādām lietām neinformē tik “sausā” veidā. Iedzīvotājiem ir jāzin KO notikums ietekmēs VIŅU dzīvē un ikdienā.
    Katrā ziņā ļoti ceram, ka viss izdosies un mani bērni paši rausies uz Latviju dzīvot.

    Olga un Andris

  31. Gaisma tunela gala Atbildēt

    Ok viss skaisti un pozitīvi, a mēs maz tiktu galā ar tik vēronīgu tranzīta apgrozījumu ?????

    Negribu nevienu aplauzt vai apbēdināt, bet nu reāli skatoties… Lai gan ideja nepeļama, atbalstāma, tik vien kā interesanti, vai tiktu galā

    • Tiksim galā, tranzīta apjoms augs pakāpeniski t.i. veidosies jaunas darbavietas un pieprasījums pēc ekspertiem. Atslēgas vārds te ir PAKĀPENISKI.

  32. Šim pasākumu derētu “hype”, mums valstī ir daudz labi loģistikas eksperti ar diplomiem. Darbs viņiem, izaugsme mums kā sabiedrībai, lielāks IKP, uzlabojumi būs visā, tad tiešām zāle būs zaļāka arī mūsu dārza pusē.

  33. nē nu ja ta sistēma strādās tad varbūt mani bērni ari neaizbrauks uz Īriju zemenes lasīt.. bus dars seit un visi ieguveji. Varbut pat kads tautudels atgrieztos dzimtenē, ja iespēja nopelnīt…

  34. Kā es šito rakstu no rīta neredzēju?
    Es domāju – lai tik laiž gaisā! Ļoģistika kā nozare uzplauks kā pienenes – ieraugi vakarā vienu, no rīta jau jumts dzeltens. Un tas ir tikai labi, ir uz ko tiekties. Pozitīvas pārmaiņas ir dzinējspēks mums visiem būt labākiem savās nozarēs.

  35. Zinjas labas bet darba vel ui cik daudz. Musu shvakajai ekonomikai ir kur uzplaukt. Vajag tik kaartigi “sastadit” galvenos pilarus uz ka tureties. Vispar dzelzceljam prieksa labas parmainjas

  36. Kārtējais vērtīgais resurss kurš netika līdz šim nemaz tā nopietni izmantots. Prieks, ka dzelzceļa serktorā ir pozitīvas izmaiņas, uzlabojumi un svarīgākais izaugsme. Man maciņam diez kāds labumiņš arī būs?

  37. atsaucoties uz komentāru “Šim būtu jābūt pirmajās lapās…” – piekritīšu, šim notikumam netiek veltīta pienācīga uzmanība. Varētu arī teikt, ka pasniegts informatīvi, bet netiek gana komentēts attiecībā uz valsts un iedzīvotāju ieguvumiem. Tā jau nojaušam, ka tie būs lieli.

  38. Nau tik slikti,,,Varbūt tad būs beidzot sakarīgas darba iespējas, nu ko cerēsim uz labāko. Es jau labprat tada augosa uznemuma pastradatu, nodokljus godigi maksatu, nez vai nemtu ha. Bet ta godu cienju LV attistibai, dzelzcelam ari

  39. Cerība liela un iespēja vienreizēja ,BET kāpēc es par šo dzirdu tikai tagad ?
    Es domāju ,ka daudzi būs vienprātus ar mani – Ja tauta būs informēta par to cik ļoti šādas iespējas var uzlabot dzīves kvalitāti… Viennozīmīgi jāņem piemērs no citām lielvalstīm. Tur tauta TIC savā valstī ,tādējādi tas progresa process ir “vieglāks” un mērķi tiek sasniegti ātrāk

  40. Nezin jau gan, vai tas varenums loģistikā nāks tik viegli, bet nu potenciāls mūsu dzelzceļam jau nu ir gan! Nāksies modernizēties, izaugt lielākiem un varenākiem, nekas jau nenotiek bez pūlēm un grūtībām, bet, ka tik uz priekšu!

    • šis jau izskatās pēc īstas iespējas uzraut to ekonomiku līdz mākoņiem, skepticisms noplaka, kad ieraudzīju DHL. Ja tāds gigants sadarbosies un caur mums laidīs tā tīri neko sāksim dzīvot!?

      • Jaunās darba vietas, lietlāka atpazīstamība pasaulē, letākas piegādes uz/no ārzemēm! Ekonomikai noteikti tas būs liels +

  41. Niiiice tgd kā norm eiropā būs piegāde uz mājām ar DHL nevis pashai jākratās kaut kur? Butu reāli superigi ja Latvija šis viss tik tālu aizietu, jo ideja ir galigi ok, katram mulkjim skaidrs, ka būtu tikai ieguvumi

  42. Šim nu gan ir jābūt pirmajās lapās visur! Nu tak, lai jūt to atbalstu arī no tautas, vajag tik nenofufeļot iespēju, tas gan, puiši! Viens no lielākajiem loģistikas centriem Eiropā! Kā tas skan! Vo 👍🏻

  43. Visas izredzes ir , ka samazinoties iedzīvotāju skaitam nodokļu slogs kļūs tik liels , ka palicējiem arī būs jābēg uz ārzemēm .

Draugiem Facebook Twitter Google+