Šā gada jūlijā tika parakstīts sadarbības memorands starp LDz un DHL
Šā gada jūlijā tika parakstīts sadarbības memorands starp LDz un DHL
Publicitātes foto

DHL Latvijai prognozē ekonomisku izdevīgumu no iesaistīšanās Jaunajā Zīda ceļā 0

Latvijai ir ekonomiski izdevīgi iesaistīties Jaunajā Zīda ceļā, uzskata uzņēmuma “DHL Global Forwarding Greater China” augstas pievienotās vērtības pakalpojumu vadītājs Zafers Engins, kurš septembra vidū Rīgā uzstājās VAS “Latvijas dzelzceļš” rīkotajā ikgadējā konferencē “Globālās transporta kustības izaicinājumi”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins 124
Lasīt citas ziņas

Viņa ieskatā Latvijai ir labas iespējas kļūt par nozīmīgu tranzīta mezglu Jaunajā zīda ceļā, tādējādi gūstot arī ekonomisko labumu. “Mēs jau tuvākajā laikā veiksim vairākus izmēģinājumus. Tuvākajā laikā nosūtīsim pirmo vilcienu, kas dosies caur Rīgu uz Hamburgu. Redzēsim, kādi būs laika rādītāji. Patlaban visas preces, kas tiek sūtītas uz Skandināviju, dodas caur Hamburgu vai Poliju. Mēs redzam, ka caur Rīgu šo maršrutu varētu saīsināt, ietaupot pāris dienu,” pauž Engins.

Jaunais Zīda ceļš ir Ķīnas lolots kravu pārvadājumu projekts, kura mērķis ir savienot Eiropu un Āziju, radot jaunus tranzīta koridorus. Šis projekts tiek dēvēts par 21.gadsimta lielāko projektu, jo tas ietekmēs aptuveni 4,4 miljardus pasaules iedzīvotāju un 50 valstis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Engins norāda, ka Jaunā Zīda ceļa projekts ir kas vairāk par tranzīta ceļu sistēmu un tā ietekme būs jūtama visā globālajā ekonomikā. “Tas ietekmē gandrīz 63% pasaules iedzīvotāju. Tas ir ekonomisks dzinējs. Šī projekta īstenošana novedīs pie būtiskām izmaiņām tirdzniecībā. Kā mēs sakām – mēs jaunatklājam Marko Polo ceļu, lai savienotu nācijas un cilvēkus,” skaidro Engins.

Īstenojot šo projektu, daudzviet jau notiek infrastruktūras objektu būvniecība – top dzelzceļa stacijas un loģistikas centri. Engins norāda, ka mērķis ir Ķīnā izveidot kopumā 43 transporta mezglus, kas nozīmē, ka 43 Ķīnas pilsētas būs savienotas ar dažādām pilsētām Eiropā. Patlaban darbojas jau 20 šādi transporta mezgli, savukārt nākamo divu gadu laikā darbu sāks arī pārējie. “Mēs cenšamies panākt, lai vilciena tranzīta laiks starp Ķīnu un Eiropu būtu ne ilgāks par 10 dienām. Tas nozīmē, ka mēs ļoti spēcīgi konkurējam ar aviopārvadājumiem, piedāvājot ātru preču piegādi par sešas reizes zemāku cenu,” piebilst DHL eksperts.

Nākamo mēnešu laikā DHL aktīvi plāno testēt Rīgu kā kravu tranzīta punktu, kas var nostiprināt Latvijas pozīcijas kravu pārvadājumos starp Ķīnu un Eiropu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.