Foto-LETA/AFP

Dienvidkorejas prāmja katastrofas upuru skaits sasniedz 236 0

Vairāk nekā divas nedēļas pēc prāmja katastrofas Dienvidkorejas dienvidu piekrastē ir apstiprināta 236 cilvēku nāve, bet vēl 66 cilvēki tiek uzskatīti par bezvēsts pazudušiem, lai gan pieaug bažas, ka daļu no pazudušajiem tā arī varētu nekad neatrast.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Dienvidkorejas valdības katastrofu novēršanas centrs 17 dienas pēc katastrofas paziņoja jaunākos datus par upuru skaitu.

Savukārt krasta apsardzes pārstāvis apstiprināja, ka meklēšanas darbi ir pārtraukti straujās straumes un augsto viļņu, ko rada brāzmainais vējš, dēļ.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kopš katastrofas ūdenslīdēju komandas ir strādājušas sarežģītos un brīžiem bīstamos apstākļos, cenšoties piekļūt cilvēku mirstīgajām atliekām, kas atrodas 40 metru dziļumā nogrimušajā kuģī.

Ūdenslīdēju darbu apgrūtina peldošās atlūzas un mēbeles no prāmja, Dienvidkorejas Okeānu un zivsaimniecības ministrija piektdien informēja, ka materiāli no prāmja atrasti pat 30 kilometru attāluma no katastrofas vietas.

Divu cilvēku mirstīgās atliekas ir atrastas divu un četru kilometru attālumā no kuģa, kas rada bažas, ka, neskatoties uz norobežojumiem, līķi var būt ieskaloti atklātā jūrā.

6825 reģistra tonnu kuģis “Sewol”, uz kura bija 476 cilvēki, 16.aprīlī nogrima Dienvidkorejas dienvidrietumu piekrastes tuvumā. Lielākā daļa pasažieru bija vidusskolēni, kas ar prāmi no Inčeonas pilsētas brauca uz kūrortu salu Džedžu. Šīs katastrofas dēļ svētdien atkāpās no amata Dienvidkorejas premjerministrs Čungs Hongvons.

Uz prāmja bija 325 skolēni no Ansanas vidusskolas, un tikai 75 no viņiem tika izglābti. Kopumā izglābti ir 174 uz prāmja esošie cilvēki, tostarp 22 no 29 apkalpes locekļiem.

Visi 15 kuģa apkalpes locekļi, kuru darbs saistīts ar “Sewol” vadīšanu, ir apcietināti. Apcietināto vidū ir arī kuģa kapteinis Lī Džunseoku.

Prokuratūra trešdien paziņoja, ka prāmja operatortkompānija “Chonghaejin Marine” ir ignorējusi cita kapteiņa, kas tiek identificēts kā Šins, brīdinājumu, ka prāmim ir nopietnas stabilitātes problēmas.

Piektdien tika aizturētas divas uzņēmuma amatpersonas apsūdzībās par pārāk lielas kravas atrašanos kuģī.

Reklāma
Reklāma

Kompānija 2012.gadā no Japānas iegādājas tobrīd 18 gadus veco prāmi, veica remontdarbus, pievienoja papildu pasažieru kajītes trešajā, ceturtajā un piektajā klājā.

Savukārt Dienvidkorejas valdība tiek kritizēta par sākotnēji lēno glābšanas operāciju, kā arī vājajiem drošības standartiem un slepenām norunām starp sektora pārstāvjiem un regulatoriem, kas daļēji tiek vainotas par katastrofu.

Dienvidkorejas Jūras lietu ministrijas dati liecina, ka pirms pirmā signāla par briesmām nosūtīšanas prāmis veica strauju pagriezienu. Daži eksperti skaidro, ka straujajā manevrā varētu būt pārvietojusies kuģa smagā krava – tostarp vairāk nekā 150 transportlīdzekļu -, kas padarīja kuģi nestabilu, izraisot savēršanos un pēc tam apgāšanos.

Tomēr citi pieļauj, ka straujo pagriezienu izraisīja sadursme ar kādu klinti vai citu zemūdens objektu.

Tāpat prokuratūra arī izmeklē, kādēļ pasažieriem tika dots rīkojums palikt savās kajītēs un sēdvietās vismaz 40 minūtes pēc tam, kad kuģim jau bija radušās problēmas.