Mobilā versija
+0.6°C
Aldis, Alfons, Aldris
Trešdiena, 22. novembris, 2017
29. jūnijs, 2017
Drukāt

Dievišķās Japānas skaņas – “Taiko Drummers” (1)

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Dzintaru koncertzālē 4. jūlijā uzstāsies Japānas bundzinieku ansamblis “Taiko Drummers”. Ansambli vada Džodži Hirota – viens no visspilgtākajiem japāņu mūziķiem, un kopā ar viņu spēlē vistalantīgākie bundzinieki, kuri, tāpat kā viņu vadītājs, dzīvo Anglijā. Biļetes uz šo meistaru koncertiem vienmēr un visur ir pilnībā pārdotas – vai tas būtu Vemblija stadions Londonā vai kāds festivāls jebkur pasaulē.

“Mēs gaidām viesos “taiko” grupu, kas iemantojusi pasaules slavu. Džodži Hirota, būdams bungu virtuozs, spēlē arī japāņu flautu, sacer mūziku un dzied. Šobrīd Hirota dzīvo Anglijā un ir viens no “World Music” nekronētā karaļa Pītera Geibriela tuvākajiem līdzgaitniekiem,” atklāj festivāla “Artissimo” direktore Inna Davidova.

Taiko nav vienkārši lielvēdera bungas. Taiko ir mistisks instruments ar gandrīz divtūkstoš gadu senu vēsturi. Tajā mīt dievība ar savu dzīvu balsi, kas skanējusi dievnamos, valdnieku pilīs, teātros, pļaujas laukos un kara laukos. Bungu korpusam tiek izraudzīti milzīgi koki, bet membrānas pēc īpašas receptes tiek gatavotas no govju ādām. Ir grūti aprakstīt, cik pirmatnējs iedarbības spēks piemīt taiko skaņai. Kur nu vēl tad, ja bungu ir daudz! Kad atskaņotāji apbur ar sinhronām kustībām un enerģētisku vēstījumu! “Taiko grupas muzicēšanas pārsteidzošās iespējas tika apjēgtas, iemēģinātas un godam novērtētas pagājušā gadsimta piecdesmito gadu sākumā. Sitaminstrumentu spēles ansamblis Japānā kļuva tik populārs, ka valstī radās pieci tūkstoši taiko grupu. Labākās no tām nebaidījās eksperimentēt un meklēja jaunas saskaņas, izmantojot bambusa flautas un tautiskus stīgu instrumentus, kas atgādina lautu un arfu. Šis salikums radīja apbrīnojami krāsainu un emocionālu efektu,” atklāj I. Davidova.

Ansambļa vadītājs Dž. Hirota ir dzimis Japānas ziemeļos. Bungas sācis spēlēt septiņu gadu vecumā. Mācījies Kioto Mākslas universitātē. Bijis teātra “Red Budha” un deju kompānijas “Lindsay Kemp” mākslinieciskais vadītājs un perkusionists. Par mūziku, kas sacerēta izrādei “Onnagata”, 1991. gadā kļuvis par “Time Out” balvas laureātu. Hirota daudz koncertējis Eiropā, Kanādā, ASV, Dienvidamerikā un Japānā. 2004. gadā viņam piešķirta balva par ieguldījumu japāņu kultūras daudzināšanā. “Viņš ieskaņojis sešus soloalbumus, bet vēl biežāk ieskaņojis mūziku kopā ar domubiedriem kā uzaicināts mūziķis. Viņš uzstājies uz Londonas “Queen Elizabeth Hall” skatuves, spēlējis kopā ar BBC Koncertorķestri Londonā, ar “Seattle Creative Orchestra” – ASV, kopā ar “Terem kvartetu” – Krievijā, sadarbojies ar Karalisko Šekspīra kompāniju izrādē “Makbets” un vairākkārt uzstājies festivālā “World of Music and Dance”. Hirota ir skaņu celiņa autors piecām dokumentālajām filmām, kas radītas Lielbritānijā, Japānā, ASV un Itālijā. Martina Skorsēzes jaunākajā filmā “Klusēšana” skan Hirotas sacerētā un atskaņotā kompozīcija “Kin No Mai,” atklāj I. Davidova.

 

4. VI 20.00 Dzintaru koncertzāle, Jūrmala

Biļetes “Biļešu servisa” kasēs, www.bilesuserviss.lv

Cena EUR 10 – 70.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+