Mobilā versija
+7.0°C
Leonīds, Leonīda
Ceturtdiena, 19. oktobris, 2017
31. marts, 2017
Drukāt

Digitālie asistenti kabatā, hipertransports, hiperveselība un internets no kosmosa – tuvākā nākotne

Foto - Artūrs Neitāls/LETAFoto - Artūrs Neitāls/LETA

Jau tuvā nākotnē katram cilvēkam kabatā būs mākslīgā intelekta asistents, paredz "Swedbank" futurologs – digitālās stratēģijas vadītājs Ģirts Bērziņš.

“Mākslīgais intelekts ir kļuvis labāks par cilvēku. Pavisam nesen kāds advokātu birojs Ņujorkā darbā pieņēma robotu advokātu bankrotu lietās. Jo robots var izlasīt pilnīgi visu juridisko materiālu, to atcerēties un saprast cilvēku loģiku aiz katras rīcības. Tas ir izcils darbs, ko darīt robotam,” runājot par digitālās nākotnes izaicinājumiem, izteicies “Swedbank” grupas digitālās stratēģijas vadītājs un valdes loceklis Latvijā Ģirts Bērziņš. Viņaprāt, jau tuvā nākotnē katram cilvēkam kabatā būs mākslīgā intelekta asistents, kura potenciāls pagaidām nav iedomājams.

“Kas mūsdienās nav digitāls? Varbūt ēdiens… Kad šķiet, ka digitālās lietas ir ap stūri, realitātē tās jau tev skatās acīs. Pavisam nesen vēl uz mākslīgo intelektu skatījāmies kā uz datoriem to sākumposmā – uz ļoti dārgu risinājumu uzņēmumiem. Pagaidām viss vēl ir bērna autiņos, bet viena komanda šajā ziņā ir tikusi tālu. “Amazon” un viņu izstrādātā virtuālā asistente “Alexa”. Viena lieta ir pajautāt, kas šodien ziņās vai kāds laiks gaidāms. Otra lieta – paprasīt asistentam, lai tas nomaksā rēķinus, pasūta pirkumus vai izdara citas garlaicīgās lietas. Virtuālo asistentu iespējas ir neiedomājamas. Jau pavisam drīz sagaidu pa-
grieziena punktu veidos, kā sniedz pakalpojumus,” teic eksperts, uzsverot, ka roboti kā masu produkts ienāks uz palikšanu, kamēr, piemēram, fosilais kurināmais pazudīs uz neatgriešanos.

Dažās minūtēs no Rīgas līdz Parīzei – vai tikai sapnis?

Viņaprāt, šobrīd karstākie jaunumi esot hipertransports, hiperveselība un hipersavienota pasaule. Hipertransportā šobrīd visvairāk tiek runāts par autonomajām automašīnām – gan “Tesla”, gan “Waymo” (“Google”) ražotajām un vairākos veidos izmantojamām. Piemēram, taksometru biznesā, kopbraukšanā un īrē.

“Līdz gada beigām ASV noteikti parādīsies pirmais pašbraucošais minivens, kas būs pieejams uz kopbraukšanas bāzes,” sacīja Ģ. Bērziņš. Tāpat arvien nozīmīgāki kļūs kravu pārvadājumu droni. Savukārt par trakāko ideju var nosaukt Īlona Maska loloto super-
ātro transporta sistēmu “Hyperloop”, kas ir caurule ar daļēju vakuumu centrā, kas ar dažādu tehnoloģiju palīdzību ļaus pārvietot cilvēkus no viena punkta līdz otram ar vairāk nekā 1000 km/h lielu ātrumu. Ģ. Bērziņš norādīja, ka ideja radikāli mainītu esošo ikdienu, ļaujot cilvēkiem strādāt vienā valsts pusē un dzīvot citā. “Redzot to visu, vai tikai mēs nepārsteidzāmies ar “Rail Baltica” – vajadzēja uzrunāt Masku, lai viņš būvē cauruli Latvijā,” smējās “Swedbank” eksperts.

Ar hipersavienojamību Ģ. Bērziņš domā 5G interneta tīklu, kā arī globālo mērķi visai pasaulei piegādāt internetu, lai visa pasaule būtu savienota. “”Google” mēģināja debesīs laist lidmašīnas. Saprata, ka pārāk dārgi. Tagad laiž balonus. Tikmēr Ī. Masks satelītus grib izvietot kosmosā. Tāpēc viņš šobrīd izmēģina raķeti, kas var uzbraukt kosmosā un pēcāk arī nolaisties neskarta.” Savukārt ar hiperveselību eksperts domā ne tikai efektīvas izveseļošanās metodes, bet pat atjaunošanās risinājumus, kas cilvēkam ļaus ja ne kļūt jaunākam, tad vismaz nenovecot.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+