Mobilā versija
+3.8°C
Anda, Andīna
Pirmdiena, 20. novembris, 2017
4. jūlijs, 2017
Drukāt

Digitālie asistenti nemaz tik gudri vēl nav

Asistenti_Graphic_News_13

Daudzi tehnoloģiju industrijas eksperti paredz, ka mūsu saziņa ar datoriem u. c. viedierīcēm kardināli mainīsies no tekstuālas uz verbālu komunikāciju. Viedtālruņi, ar balsi aprīkoti skaļruņi un dažas citas ierīces jau tagad nāk komplektā ar tā dēvētajiem “gudrajiem asistentiem”, piemēram, ar “Apple” izstrādāto “Siri”, “Microsoft” lolojumu “Cortana”, “Google” radīto “Google Assistant” vai “Amazon Alexa” sistēmu.

Doma ir skaidra un apsveicama – asistenti mums varētu palīdzēt plānot dienas aktivitātes, kontrolēt mājas gudrās ierīces, nopirkt lidojuma biļetes un atbildēt uz dažādiem vispārīgiem jautājumiem. Tomēr, kā norāda digitālās aģentūras “Stone Temple” veiktais pētījums, “gudrie asistenti” tik gudri nemaz nav.

Jāuzsver gan, ka “Siri” un “Cortana” ir viedtālruņos iestrādātie asistenti, kamēr “Google Assistant” un “Alexa” atrodas attiecīgi “Google Home” un “Amazon Echo” “gudrajos skaļruņos”, taču “Apple” jau ilgstoši kaļ plānus pēc sava “gudrā skaļruņa”. Zinot “Apple” atvēzienu, domājams, ka mūs sagaida kvalitatīvs produkts, kas varētu satricināt visu digitālo asistentu tirgu.

Piemēram, slavenā “Siri” balss no 5000 uzdotajiem jautājumiem atbildēja vien uz 1035 jeb 20,7%. Savukārt no šīm 1035 atbildēm “Siri” precīzi atbildēja uz 62,2% jeb 643. “Stone Temple” visiem asistentiem uzdeva 5000 vienādu jautājumu un vērtēja pēc dažādām kategorijām. Piemēram, vai ierīce atbildēja verbāli? Vai atbilde tika sameklēta no kādas datubāzes vai trešās puses avota (piemēram, “Vikipēdijas”)? Cik bieži ierīce nespēja atbildēt uz jautājumu vai cik bieži ierīce centās atbildēt, bet atbildēja neprecīzi?

Rezultāti parāda, ka gudrākā sistēma ir “Google Assistant”, kas gan visprecīzāk atbildēja (nedaudz sliktāk veicās “Cortana” un “Alexa”), gan arī visbiežāk atbildēja verbāli, šajā ziņā pārējās sistēmas pārspējot pat trīs reizes. Pārsteidzoši slikti veicies jau pieminētajai “Siri”, kura visos rādītājos diezgan pārliecinoši zaudēja, tostarp visbiežāk uz jautājumiem atbildēja vienkārši nepareizi. Vienā rādītājā gan “Siri” izcēlās. Kā pārliecinājās “Stone Temple” pētījuma autori, visiem asistentiem, atbildot uz jautājumiem, bieži vien patika atbildē “izmest” arī pa kādam jokam. Izrādās, ka “Siri” šai ziņā ir pārliecinoša līdere.

Kā norāda pētījuma autori, pārsteidzoši kvalitatīva ir “Cortana”, kura kopš pēdējās izmēģinājuma reizes krietni sadeldējusi “Google 
Assistant” pārsvaru. Savukārt “Siri” un “Alexa” iegāžot nespēja pienācīgā daudzumā un dziļumā rakāties plašajās interneta dzīlēs pēc pareizās atbildes. Autori uzsver, ka būs interesanti redzēt, kā abas milzu kompānijas “Apple” un “Amazon” nākamajos gados risinās šo problēmu.

Kļūdu piemēri:

“Cortana” uz jautājumu, kura ir visvairāk pelnošā pasaules aktrise, norādīja visvairāk pelnošos aktierus.

“Siri” jautājumu “kā izmantot kruķus?” nesaprata teju nemaz, bet atbildēt centās. Atbildē “Siri” norādīja, cik, pēc “WolframAlpha” aprēķiniem, cilvēks, ejot ar kruķiem, zaudēs kalorijas, patērēs skābekli un nodedzinās taukus.

“Google Assistant” uz jautājumu, kas nodibinājis ASV enerģētikas uzņēmumu “Dominion Energy”, atbildēja, norādot vietu, kur bāzēts uzņēmums.

“Alexa” uz jautājumu, kas izgudrojis pildspalvu, atbildē norādīja, kas izgudrojis penicilīnu.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+