Kultūra
Māksla

Diskusijas ap Voterhausa nimfām 16


Džons Viljams Voterhauss. “Hilass un nimfas”, 1896.
Džons Viljams Voterhauss. “Hilass un nimfas”, 1896.
Foto no Twitter

“Vai nākamais būs Pikaso?” “Kaunpilns piemērs kā postmodernisms pārņem mākslas pasauli. Totalitārisms un māksla nav draugi”.

Šie ir tikai divi no daudzajiem ierakstiem sociālajā tīklā “twitter” ar mirkļbirku #MAGSoniaBoyce, kas pēdējās dienās tapuši, mākslas aprindām reaģējot uz Mančestras mākslas galerijas (Apvienotā Karaliste) kuratores Klēras Genevejas lēmumu uz laiku izņemt no ekspozīcijas Romā dzimušā gleznotāja, prerafaelītu biedrības vēlīnā pārstāvja Džona Viljama Voterhausa slaveno 1896. gadā radīto gleznu “Hilass un nimfas”.

Vai tiešām viktoriānisma laikmetā tapušais darbs, kas, iespējams, reiz varēja tikt uzskatīts par nepiedodami atklātu un skatītāju tikumību aizskarošu, kā tikpat nepieklājīgs vērtējams arī mūsdienās? Kā raksta britu laikraksts “The Guardian”, kuratore Klēra Geneveja uzsver, ka mērķis esot bijis raisīt diskusiju, nevis ieviest cenzūru, kā arī, ka pati darba izņemšana esot uzskatāma par mākslas performanci, kas kļūs par mākslinieces Soņas Boisas martā gaidāmās personālizstādes sastāvdaļu.

Tostarp dažs debatētājs strīdu karstumā “twitter” jau izteicies, ka vairs neapmeklēšot šo galeriju, kas īstenojot tik puritānisku cenzūru.

Saistītie raksti
LA.lv