Mobilā versija
Brīdinājums +16.8°C
Bērtulis, Boļeslavs
Trešdiena, 23. augusts, 2017
3. marts, 2016
Drukāt

Dīvaini iezvani ar pēcmaksu (3)

Foto-LETAFoto-LETA

Vairāki iedzīvotāji pēdējā laikā saņēmuši zvanus no nepazīstamiem numuriem Alžīrijā, Slovēnijā un citās valstīs. Zvani satraukuši Cesvaines novada iedzīvotāju Māru, kas norūpējusies par notiekošo un piezvanīja uz “LA” ar jautājumu – ko darīt šādā situācijā?

Zvani satraukuši arī Evelīnu Freibergu, kas par to vēsta sociālajā tīklā “Facebook”.

Visiem zvaniem ir līdzīgs raksturs – zvanītāji “uzpīkstina” un tad ātri vien beidz zvanīt, it kā gaidot, kad atzvanīs.

Mēģinājumi klientiem izkrāpt naudu ar viltus telefona zvaniem visu telefonu operatoru klientiem nav nekas jauns, metodes arī īpaši nemainās, medijus un klientus esam jau daudzus gadus informējuši par šādas krāpšanas iespējamību, “LA” norāda “Latvijas Mobilā telefona” (“LMT”) preses sekretāre Elīna Lidere. “LMT” iesaka cilvēkiem būt uzmanīgiem. “Tāpat kā visi operatori aicina nevērt e-pastus no nezināmiem adresātiem, aicinām ignorēt zvanus no ārzemēm nepazīstamiem numuriem. It sevišķi, ja jums vispār nav kontaktu ar darījumu partneriem vai radiem ārzemēs. Ja zvans ir krāpniecisks, tad pēc atbildēšanas šādos gadījumos visbiežāk tiek iekasēta maksa par ienākošo zvanu. Ja tomēr ir gadījies atbildēt, tad iespējami ātri saruna ir jāpārtrauc, jo visbiežāk telefonā būs klusums vai skanēs mūzika,” skaidro Lidere.

Uz šādiem numuriem nevajadzētu arī atzvanīt, jo šāds zvans var izmaksāt 5 un vairāk eiro. “LMT” operatīvi reaģē uz klientu sniegto informāciju un seko līdzi arī citu valstu operatoru un viņu klientu piefiksētajiem numuriem, tos slēdzot, taču krāpnieki iezvanīšanos veic no arvien jauniem numuriem. Par šādiem gadījumiem “LMT” aicina informēt, piezvanot pa “LMT” bezmaksas informatīvo tālruni vai sūtot e-pastu.

Arī SIA “Bite Latvija” pārstāve Anete Jansone skaidro, ka šādi krāpniecības gadījumi nav nekas jauns, tie atkārtojas viļņveidīgi. Pārsvarā šādi zvani tiekot veikti, izmantojot speciālas iekārtas vai programmatūras, kas ļauj veikt automātiskus zvanus uz noteiktu numuru diapazonu, piemēram, no +371 21234501 līdz +371 21234599. Klients saņem šādu zvanu, taču, tā kā tas nav īsts, paceļot nekas nenotiek. Ja mēģina atzvanīt uz šādiem numuriem, tie ir maksas zvani.

Sastopoties ar šādiem zvaniem, noteikti ir jāinformē savs operators, norādot, no kāda numura un kad šāds zvans ir saņemts.

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. bet man nav skaidrs viens = kā krāpnieki saņem pēctm to atzvanītāju naudu?!

Juris Lorencs: Mazā valsts un lielā bumba (3)Sodot Ziemeļkoreju ar militāru spēku, sekas var būt neprognozējamas un traģiskas, bet arī piekāpšanās šim režīmam var novest pie slikta gala.
Lasītāju aptauja
Gata Šļūkas zīmējums
Gatis Šļūka. Uzmanību! Nikns ražotājs!

“Dogo” ražotājs nikns

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) paziņojis, ka uzņēmuma “Tukuma straume” ražotajā barībā “Dogo ar mājputnu gaļu” konstatējis neatļautu vielu – karbamīdu jeb urīnvielu. Taču “Tukuma straumes” valdes priekšsēdētājs Aivars Podnieks aģentūrai LETA teicis, ka šāda viela nav atrodama un nevarot būt pieejama uzņēmuma ražotajā suņu un kaķu barībā. Podnieks izteicis pieļāvumu, ka PVD rezultāti neatbilst patiesībai un ka laboratorisko analīžu rezultātus varētu būt viltojušas tās pašas personas, kas īstenojot nomelnojošo kampaņu pret “Tukuma straumi”. Starp “Tukuma straumi” un veterinārārstiem 2015. gada martā pēc suņu slimības – barības vada sašaurinājuma – uzliesmojuma sākās konflikts. Saslimšanas cēloņu izpētē ieguldīti lieli resursi, taču analīzēs nav atrastas toksiskas vielas, kas varētu būt šīs slimības izraisītājas. Novembrī paredzēta tiesas sēde, kurā skatīs pēc suņu barības “Dogo” ražotāja prasības ierosināto civillietu par neslavas celšanu. Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa ierosināja lietu pēc “Tukuma straume” pieteikuma pret 17 fiziskām un juridiskām personām – veterinārārstiem – par 458 411 eiro solidāru piedziņu.

Kādiem jābūt mēneša ienākumiem, lai justos pārticīgi?
Draugiem Facebook Twitter Google+