Mobilā versija
+4.1°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
24. oktobris, 2013
Drukāt

Divas trešdaļas autovadītāju ziemas riepas maina pēdējā brīdī (2)

Foto - LETAFoto - LETA

Autoservisā Senču ielā automašinai tiek veikta vasaras riepu nomaiņa uz ziemas riepām.

Lielākais vairums jeb aptuveni divas trešdaļas autovadītāju neseko līdzi auto riepu stāvoklim un pāreju no vasaras uz ziemas riepām atliek uz pēdējo brīdi, secinājuši Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un apdrošināšanas sabiedrības ERGO.

Autovadītāju vieglprātīgo attieksmi pret automašīnas riepām apliecina CSDD dati, kas parāda, ka ik gadu gandrīz 16 000 autovadītāju nespēj iziet auto tehnisko apskati neatbilstošu riepu dēļ. Lai izvairītos no avārijām rudens un ziemas periodā, ERGO aicina aprīkot auto ar ziemas riepām, negaidot likumā noteikto 1. decembri, bet objektīvi izvērtējot laika apstākļus.

CSDD dati par ikgadējās tehniskās apskates atteikumu iemesliem saistībā ar auto riepu stāvokli, liecina, ka puse atteikumu ir saistīta ar nepietiekošu riepu protektora dziļumu, 24% ir nepareizi uzstādītas riepas, 14% konstatēti būtiski riepu bojājumi, bet 6% auto ir nepiemērota izmēra riteņi.

Autovadītāju vieglprātība īpaši izteikti novērojama tieši pirms ziemas sezonas sākuma. Cenšoties ietaupīt, daudzi autovadītāji vasaras riepas nomaina vien tad, kad parādās pirmais sniegs, kā arī neseko līdzi riepu stāvoklim, nereti lietojot jau nokalpojušas riepas, kas ziemas sezonai nav piemērotas, liecina ERGO novērojumi.

“Normatīvajos aktos noteikts, ka minimālais atļautais protektora dziļums ziemas riepām ir 4 milimetri, taču ne visi autovadītāji to ievēro. Bieži vien, cenšoties ekonomēt, šoferi iegādājas lietotas riepas vai to nomaiņu atliek uz pēdējo brīdi, cerot, ka varēs droši braukt un nekas ļauns nenotiks. Jāsaka gan, ka šādai vieglprātībai nereti ir visai bēdīgas sekas. Jau ar temperatūras pazemināšanos, pirmo salu un kritušajām lapām, nolietotas vai vasaras sezonai paredzētas riepas nenodrošina nepieciešamo saķeri. Rezultātā pieaug auto bremzēšanas distance, tas mēdz saslīdēt un palielinās negadījuma risks. Avārijas ziemas un rudens periodā bieži vien ir smagas, un gadījumos, kur autovadītājs nav ievērojis visus drošības apsvērumus, tostarp atbilstošu riepu izvēli, esam arī atteikuši atlīdzības izmaksu,” portālam “LA.lv” pastāstīja Ivars Vismanis, ERGO atlīdzību regulēšanas nodaļas vadītājs.

Pāreju uz ziemas riepām vajadzētu veikt jau tajā brīdī, kad vidējā āra gaisa temperatūra ir +7 grādi pēc celsija vai zemāka, norāda “Pirelli Key Point” riepu speciālisti. Pēc ekspertu ieteikuma labāk izvēlēties jaunās, nevis mazlietotās riepas.

“Atšķirībā no jaunām riepām, mazlietotām riepām ir mazāks protektora dziļums, līdz ar to saķere nav tik efektīva, un tas nozīmē, ka riepai ir zemāki efektivitātes rādītāji uz ledus, dziļa sniegā un sniega putrā. Tāpat, mazlietotas riepas, gadu gaitā, ir kļuvušas cietākas, kas savukārt nozīmē sliktāku saķeri, vilkmi un vadāmību. Aprīkojot automašīnu ar mazlietotām riepām, kuru protektora dziļums ir mazāks par jaunas riepas protektora dziļumu (8 mm), jāņem vērā, ka riepa nespēj pilnībā veikt paredzētās funkcijas,” atzina Mārtiņš Zeimanis, “Pirelli Key Point” tīkla attīstības vadītājs Baltijas valstīs

“Tāpat jaunās riepas ir labākas, jo ar katru gadu riepu ražošana kļūst arvien zinātniskāka, tiek izmantotās inovatīvās tehnoloģijas, uzlaboti gumijas sastāvi un protektoru veidi. Šie faktori ietekmē riepas noturību un saķeres īpašības dažādos apstākļos. Mūsdienās ražotāji arvien vairāk pievērš uzmanību ekonomisko riepu ražošanai, un, braucot ar jaunām riepām, var ietaupīt arī degvielu,” norādīja Zeimanis.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Rakstam 10 no 10, ja ir sliktas ziemas riepas, tad neiesaku apdraudēt ne sevi ne citus, labāk nebrauc…
    Lielā ko ties novērojama tāda eko režīma pieeja jauniešiem, kas brauc ar vecām ziemenēm, pirms 4 gadi paņēmu labas riepas http://220.lv/lv/auto_preces/riepas_ziemas sezona sāksies, riepām pat šipi nav izkrituši un mīkstas kā tiko no veikala, labas ziemas riepas ir tas, kas vajadzīgs ziemai, lai nebūtu jādomā vai spēsi savaldīt savu autiņu!!!

  2. CSDD kaut kas smagi misējies. Vai visu vasaru ir lietotas ziemas riepas, ka tās tagad jānomaina?

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Vietnes "nozagts.com" un "Toma joki" nonākušas arī Drošības policijas redzeslokāSavstarpēji saistītās interneta vietnes "nozagts.com" un "ukradeno.com", kā arī viena no populārākajām sociālā tīkla "Facebook" lapām latviešu valodā "Toma joki" ir Drošības policijas redzeslokā, tomēr dienesta pārstāvji nekomentē šo interneta resursu saistību ar personām, kas saņem Krievijas finansējumu un izplata Krievijas ideoloģisko propagandu.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (1)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Uzmanību, šoferīši! Rīt darbu uzsāks vēl 20 stacionārie fotoradari; arī Grobiņā, Līgatnē, Rubenē (2)Pamatojoties uz Ministru kabineta 8.novembra konceptuālo ziņojumu par stacionāro fotoradaru ieviešanas gaitu, otrdien, 6.decembrī uz Latvija autoceļiem sāks darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari.
Draugiem Facebook Twitter Google+