Ekonomika
Auto un tehnoloģijas

Dronu pilotiem būs nepieciešamas tiesības, atstarojoša veste un OCTA3


Drons. Ilustratīvs attēls
Drons. Ilustratīvs attēls
Foto: Sintija Zandersone/LETA

Lai sekmētu bezpilota gaisa kuģu, tostarp, dronu lidojumu drošību, valdība apstiprinmāja kārtību, kādā veicami bezpilota gaisa kuģu un cita veida lidaparātu lidojumi.

Noteikumi paredz, ka turpmāk par tālvadības pilotu varēs kļūt no 16 gadiem, izņemot lidojumus paaugstināta riska apstākļos, kurus varēs veikt no 18 gadu vecuma. Paaugstināta riska bezpilota gaisa kuģu lidojumiem būs jāsaņem Civilās aviācijas aģentūras (CAA) ilgtermiņa atļauju. Lai to saņemtu, būs jānokārto teorētisko un praktisko zināšanu pārbaude, jāveic lidojuma risku novērtējums un lidojumu uzskaite. Tālvadības pilotu teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu pārbaudi CAA veiks bez maksas.

Jaunā kārtība regulē droša attāluma ievērošanu atkarībā no bezpilota gaisa kuģa masas un ātruma. Saņemot CAA atļauju, varēs veikt bezpilota gaisa kuģa lidojumus arī publiska pasākuma tuvumā. Vienlaikus tiks atviegloti nosacījumi lidojumiem infrastruktūras objektu tuvumā vai virs tiem. Iecerēts ieviest informatīvo zīmi par aizliegumu veikt bezpilota gaisa kuģa lidojumus. MK noteikumos ir atsevišķi definēti valsts un militārie bezpilota gaisa kuģi.

Paredzēta arī civiltiesiskās atbildības apdrošināšana. Turpmāk tā tiks attiecināta uz bezpilota gaisa kuģiem, kuru kopējā pacelšanās masa ir no 250 gramiem, ja tiek veikti paaugstināta riska lidojumi. Savukārt bezpilota gaisa kuģiem, kuru pacelšanās masa ir virs 1,5 kg, neatkarīgi no lidojuma riska pakāpes, būs nepieciešama civiltiesiskās atbildības apdrošināšana.

Tālvadības pilotam būs pienākums nodrošināt, ka viņš un lidojumu novērotājs ir pamanāmi un lieto atstarojošo vesti.

Noteikumi paredz stingrākas prasības bezpilota gaisa kuģa lidojumam lidlauku tuvumā vai citur, kur noteikti gaisa telpas izmantošanas ierobežojumi.

LA.lv