Mobilā versija
+5.6°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
10. septembris, 2016
Drukāt

Drošības nolūkos sabiedriskā transporta līdzekļus aprīkos ar jaunām iekārtām (1)

Foto-LETAFoto-LETA

Iecerēts, ka līdz šā gada beigām, lai paaugstinātu drošību, Rīgas sabiedriskā transporta līdzekļi tiks aprīkoti ar vairākām jaunām iekārtām, aģentūrai LETA stāstīja SIA “Rīgas acs” valdes priekšsēdētāja Anita Ārgale.

Sabiedriskā transporta līdzekļi tiks aprīkoti ar pasažieru informēšanas dubulto monitoru, kur vienā ekrānā attēlota maršruta informācija – vizuāla informācija par maršrutu, virzienu, nākamo pieturu, virzību maršrutā, pārkāpšanas iespējām, reāli plānotā sabiedriskā transporta līdzekļa pienākšanas/atiešanas laiks, savukārt otrā ekrānā būs pasažieriem noderīgā informācija un komercinformācija.

Tiks ierīkoti arī videonovērošanas kompleksi – salona kameras, āra kameras, kontakstieņa kamera, videorakstītājs, sabiedriskā transporta līdzekļa vadītāja videonovērošanas monitors -, kas nepieciešami konfliktsituāciju kontrolei un identifikācijai sabiedriskā transporta līdzekļa salonā gan ārpus tā.

Salonā notiks videonovērošana, un notiekošajam līdzi varēs sekot sabiedriskā transporta līdzekļa salona monitorā. Iecerēts, ka tādējādi tiks mazināta huligānu darbošanās transportlīdzeklī, kā arī tas veicinās pasažieru pašdisciplīnu.

Plānots, ka videokamerās fiksētā informācija ierakstā tiks uzglabāta ne mazāk kā trīs diennaktis, lai būtu iespējams analizēt vai sniegt informāciju konfliktsituāciju, negadījumu vai kādos citos incidentu gadījumos. Tāpat tiks nodrošināta iespēja dispečeram tiešsaistē pieslēgties sabiedriskā transporta līdzekļa videonovērošanas sistēmai.

Sabiedriskie transportlīdzekļi tiks aprīkoti ar alkometru ar bloķēšanas funkcionalitāti. Ārgale skaidroja, ja sabiedriskā transporta līdzekļa vadītāja izelpā konstatē alkoholu vai sabiedriskā transporta līdzekļa vadītājs izvairās no mērījuma veikšanas, sabiedriskā transporta līdzekļa kustības uzsākšana tiek bloķēta. Tādējādi preventīvi tiek novērsti draudi pasažieru veselībai vai pat dzīvībai.

Turklāt sabiedriskā transporta līdzekļa vadītāja kabīnē un salonā tiks izvietotas trauksmes pogas. Ja trauksmes pogas nospiešanas rezultātā radīsies konfliktsituācija, notiks automatizēta dispečerdienesta informēšana, video ieraksta uzsākšana un saglabāšana, attiecīgo dienestu iesaistīšana iespējami īsā laikā.

Sabiedriskie transporti tiks aprīkoti ar pasažieru skaitītājiem. Tā būs iespēja aktuāli un operatīvi koriģēt maršrutus un grafikus, sabiedriskā transporta līdzekļu norīkojumus atbilstoši aktuālajai pasažieru plūsmai un sabiedriskā transporta līdzekļa ietilpībai. Kā arī tiks uzstādīta sabiedriskā transporta līdzekļa kustības kontroles sistēma (GPS), kas nodrošina sabiedriskā transporta līdzekļa atrašanās vietas noteikšanu, kas vienotā datu bāzē reģistrē sabiedriskā transportlīdzekļa identifikatoru, kustības ģeogrāfiskās koordinātes, ātrumu, virzienu un laiku, norīkojuma parametrus.

Iecerēts izvietot arī pasažieru informatīvos tablo pieturvietās, kas sniegtu informāciju par sabiedriskā transporta līdzekļa reāli plānoto pienākšanas vai atiešanas laiku pieturvietās.

Kā skaidroja “Rīgas acs” valdes priekšsēdētāja, šobrīd jau ir uzsākta sabiedriskā transporta līdzekļu aprīkošana un pieslēgšana sistēmai un sistēmas lietošanas uzsākšana ikdienas režīmā. Aprīkošanas darbus plānots pabeigt līdz šī gada beigām.

Sabiedrisko transportlīdzekļu aprīkošana ar jaunajām iekārtām notiek “Rīgas acs” integrētās kustības kontroles, drošības un informēšanas sistēmas ieviešanas projekta gaitā, kas ietver gan pasažieru drošības un informācijas sistēmas izveidi, gan transporta vadības sistēmas pilnveidošanu. Sistēmas kopējās izmaksas ir 15,8 miljoni eiro.

Lai noskaidrotu, kurš būs sistēmas ieviesējs, pretendentu atlase tika sākta 2012.gadā un notika vairākās kārtās. No 16 pretendentiem 2013.gada decembrī tika izvēlēts Zviedrijas uzņēmums “Swarco Sverige AB”.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Vienmēr brīnos, vai tiešām nav neviena valodas redaktora, kas informàciju padarītu lasītājam vieglāk uztveramu? Kāpēc publikācijās jāvairo birokrātiskā, smagnējā izteiksme, ja to pašu var uzrakstīt un izstāstīt vienkāršāk, “cilvēku valodā”?

Draugiem Facebook Twitter Google+