Mobilā versija
Brīdinājums -0.6°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
11. septembris, 2012
Drukāt

Dvīņi «GT 86» un «BRZ»

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Šovasar vietējo “Toyota” un “Subaru” marku dīleru autosalonos parādījušies jauni modeļi, kuri ir abu firmu kopdarbs. Kupejas “Toyota “GT 86″” un “Subaru BRZ” ir praktiski identiski automobiļi, kas atšķiras tikai ar firmu logotipiem. “Toyota” gadījumā jaunā kupeja aizpilda sporta automobiļu iztrūkumu šā ražotāja piedāvājumā.

 

 

Jau vairākus gadus, kopš tika pārtraukta leģendāro auto “Celica” un “Supra” ražošana, sportiskāk noskaņotiem šīs autofirmas piekritējiem vienīgā izvēle bija parastu ģimenes hečbeku jaudīgākās versijas. Tagad “Toyota” nolēmusi atkal pievērsties autobraukšanas entuziastiem un piedāvā sportisku aizmugures piedziņas kupeju ar priekšā novietotu dzinēju un sēdvietu formulu 2+2. Tas nozīmē, ka automobilis faktiski ir divvietīgs ar divām šaurām papildu vietiņām aizmugures rindā. Modeļa apzīmējums “GT 86” atšifrējams kā “Gran Turismo”, bet 86 ir motora cilindra diametrs un virzuļa gājiens milimetros. Tas savukārt nozīmē, ka “GT 86” ir tā dēvētais kvadrātveida dzinējs, kam ir vienāds virzuļa gājiens un cilindra diametrs. “Toyota GT 86”, tāpat kā “Subaru BRZ” tiek uzstādīts divlitru četru cilindru atmosfēriskais benzīna boksermotors ar 200 zirgspēku jaudu. Šāda motora konstrukcija pazemina mašīnas smaguma centru, kas spor­tiskam auto ir gana būtiski. Abiem automobiļiem ir visi klasiskas kupejas atribūti – aizmugures piedziņa ar ierobežotas berzes “Torsen” tipa diferenciāli, priekšā novietots atmosfērisks benzīna motors, visnotaļ sportiski iekārtots salons un dinamiskā stilā veidots dizains. 200 zirgspēki mūsdienās var nelikties īpaši daudz, taču kombinācijā ar minētajām klasiskas kupejas īpašībām un samērā mazo mašīnas svaru (1230 kg) tas ir pietiekami. Tā tiek iegūts visnotaļ sportisks un stilīgs automobilis par samērā demokrātisku cenu, ar samērā nelielām ekspluatācijas izmaksām, turklāt ar visai plašām uzlabošanas jeb tūninga iespējām. 
Subaru_15

Salons iekārtots atbilstoši visiem šīs klases priekšrakstiem, ar zemu vadītāja sēdpozīciju, sportiski piegulošiem sēdekļiem un mazu asas darbības stūri. Priekšējā paneļa noformējums ir patīkams, kaut gan vietām arī vienkāršs. Kopējā noskaņa ir visnotaļ sportiska un uz aktīvu braukšanu mudinoša. Automobiļa vadāmība ir precīza un paredzama, bet paši nemierīgākie entuziasti var izbaudīt mašīnu visā tās krāšņumā, pilnībā atslēdzot visas elektroniskās stabilitātes un drošības sistēmas.

“GT 86” un dvīnis “BRZ” ir tikpat “Subaru”, cik “Toyota” inženieru darbs. Divlitru boksermotors faktiski ir tipisks “Subaru” agregāts, kuru “Toyota” inženieri uzlabojuši ar kombinēto degvielas iesmidzināšanas sistēmu “D-4S”. Savukārt dizains, virsbūve un ražošanas organizēšana pārsvarā esot bijusi “Toyota” pārziņā.

“Toyota GT 86” jau bāzes versijā par 22 000 latu pieejama ar visnotaļ bagātīgu aprīkojumu, bet papildus (1000 lati) iespējams pasūtīt automātisko pārnesumkārbu, kā arī luksusa aprīkojumu, piemēram, ādas salona apdari un papildu aerodinamiskos elementus virsbūvei. Jāpiebilst, ka “Subaru BRZ” pie mums maksā gandrīz par tūkstoti latu dārgāk, lai gan, ja neņem vērā nedaudz atšķirīgos piekares regulējumus, šie ir identiski automobiļi.

 

Pievienot komentāru

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+