Mobilā versija
Brīdinājums +12.3°C
Anšlavs, Junora
Ceturtdiena, 25. maijs, 2017
12. maijs, 2017
Drukāt

Dzejnieks Uldis Bērziņš: Pēc notikušā ar dēlu Ataolu citām acīm raugos uz dzeju (14)

Foto - Dainis BušmanisFoto - Dainis Bušmanis

Dēla Anša Ataola Bērziņa došanās uz ārzemēm un aizturēšana dzejniekam Uldim Bērziņam likusi citām acīm paraudzīties uz sava drauga turku dzejnieka Ataola Behramoglu dzeju, kas savulaik šķitusi poētiski naiva. Par to dzejnieks stāstīja intervijā LNT raidījumam “900 sekundes”.

Bērziņš, kurš ir sastādījis Behramoglu jubilejas krājumu latviski, stāstīja, ka turku dzejniekam ir viena grāmatiņa, ko, notiesāts uz astoņiem gadiem un bēgdams no Turcijas, viņš rakstījis savai meitai. Bērziņš to savā grāmatā nav iekļāvis, jo teksts licies par vieglu un vienkāršu.

Taču tagad, kad paša dēls Ansis, kuram turklāt kā otrais vārds dots drauga Ataola vārds, ir līdzīgā situācijā un kā bēglis, kā trimdinieks aizturēts ārzemēs pēc Latvijas policijas prasības, pēkšņi viņam atskaidrojušās acis.

“Es pēkšņi redzu, cik būtībā man ir saprotams un tuvs tas poētiski naivais Ataola Behramoglu teksts. Un aizbraucis tagad uz dzejas festivālu pagājušonedēļ, es ņemu to grāmatiņu un veru vaļā, es lasu turciski tai auditorija un tūlīt uz vietas improvizēju latviski – kā nu man sanāk,” teica Bērziņš.

“Pēdējā pantā mēs redzam, ka katrs tētis ir egocentrisks, tur neko nevar darīt. Nu bet skaisti. Tikpat kā pirms 30 gadiem Ataols ilgojās pēc savas Barišas, tāpat Ansis Ataols tagad ilgojas pēc savas meitiņas Kserītes. Un cik viens bija pārliecināts par savu taisnību, tik tas otrs Ataols arī iedomīgi un droši stāv par saviem principiem,” vērtēja Bērziņš.

Viņš sprieda, ka kopumā apstākļi un konteksts spēj noteikt, kā mainās attieksme pret tekstu.

“Ir himnu teksti, kas ir banāli kā dzeja. Un, ja viņi nebūtu svētīti izlietajām asinīm, to nesauktu par lielu dzeju, par dzeju vispār. Bet mēs ceļamies kājās, jo šis teksts ir asiņu svētīts, šim tekstam mēs ticam kopā ar visu savu tautu. Pieņemam, ka tās stilistiskās pretenzijas, kuras mums kā dzejas lasītājiem ir pret vienu vai otru rindu, ir relatīva būšana un šajā gadījumā mēs pielietosim citus noteikumus. Šis teksts ir svēts. Līdzīgi var notikt ar jebkuru dzejoli, ar jebkuru tekstu,” raksturoja dzejnieks.

Viņš atstāstīja, kā pats domājis – ja 1991.gada augustā būtu gājusi vaļā asinspirts un trīs Baltijas tautas atkal būtu izmētātas pa pasauli, tad, piemēram, par visspēcīgāko dzeju varētu kļūt tādi vienkārši vārdi kā saimnieces uzsaukums ganiem: “Mājā, mājā, gani, mājā!”

“Tātad ir kaut kas tāds, kas piešķir dziļumu visseklākajam tekstam, ka pēkšņi mēs ieraugām, ka viņš nav sekls, ka tur milzīga dzelme apakšā. Un varbūt dzejolis, kuru es vai kāds mans kolēģis uzraksta pilnīgā pārliecībā, ka tas ir ģeniāls, ja ir cita situācija, cits laikmets, ja pazūd atsauces punkti, uz kuriem tajā brīdī tā dvēsele ir balstījusies, tas vairs nav tas, kas bija,” sacīja Bērziņš.

Viņš intervijā arī norādīja, ka grūtības ir nepieciešamas, pretējā gadījumā kopumā mēs kļūtu vājāki.

“Ir jābūt grūtībām, ir jābūt gripai katru ziemu, nu, ne gripai, pietiks ar iesnām. Ir jābūt grūtībām, šīm nemitīgi risināmām problēmām un draudīgām briesmām, citādi, ja debesis ir gaišas, pārāk rāmas 150 gadus un uzreiz nāk tāds milzīgs devītais vilnis, tāds cunami, tāds pasaules karš negaidīts, tas ir vissāpīgākais. Tas, ka ir jācīnās ar aplamām, nepieņemamām tendencēm, ar zemisko sevī un citos cilvēkos, tas ir neizbēgami un nepieciešami, tas norūda un tas ļauj neatslābt. Neievēlētu tādu [pašreizējo ASV prezidentu Donaldu] Trampu, nu nezinātu, kā tas ir. Tagad ir kārtīgi amerikāņu demokrātijai jāsapurinās, jāpieņem jauni lēmumi, jāanalizē situācija, vairāk jādomā. Lai tā būtu. Ja nav pagalam, tad nāk par labu,” teic Bērziņš.

Bērziņa dēls Ansis Ataols Bērziņš ir viens no apsūdzētajiem par 13.janvāra Vecrīgas grautiņiem. Tiesa viņam kā sodu noteikusi brīvības atņemšanu uz vienu gadu un astoņiem mēnešiem. Viņš piespriestajam sodam nepakļāvās un kādu laiku uzturējās ārzemēs, bet aprīļa sākumā tika izturēts Čehijā.

Uldis Bērziņš dzimis 1944.gadā, studējis latviešu filoloģiju Latvijas Valsts universitātē, zināšanas papildinājis daudzās citās valstīs. Pirmās dzejas publikācijas – 1963.gadā, pirmais dzejoļu krājums “Piemineklis kazai” iznāca 1980.gadā. Bērziņš atdzejo un tulko no slāvu, semītu, turku, irāņu, ģermāņu un citām valodām. 2011.gadā tika izdots Bērziņa tulkotais “Korāns”. Bērziņš bijis Latvijas Bībeles biedrības Teksta komisijas loceklis, dzejnieks apbalvots ar Triju Zvaigžņu ordeni, saņēmis dažādas balvas, tostarp šogad – Latvijas Literatūras gada balvas Mūža balvu.

Pievienot komentāru

Komentāri (14)

  1. Tas tomēr bija šausmīgi Atbildēt

    Tajā 13.janvārī daudzu tautību bērni pie nabagmājas saeimas bija satrakojušies pret icikGodmann un viņa impotences skartā iekšlietu ministra segliņa valdību. Abi pārbīlī bija apčurājušies un varonīgi nolīduši alā…Tik pa Tv lūrēja, kā tauta trako… nu tieši tāpat, kā 1991.gadā, kad bija barikāžu laiks …A šis Ansis Ataols Bērziņš ņem un pie saeimas vēl spēlēja uz akordeona latviešu meldiņus…
    Nopietni sakot, tas tomēr bija šausmīgi, ka mērģļi vada valsti un tā 27 gadu laikā noveduši līdz nabagmājas līmenim …

  2. kāds mulla nolasīja dažas bīstamas vietas no Korāna un viņu drīz vien paņēma aiz pēcpuses par naida kurināšanu un aicinājumu uz genocīdu.Korāns nemaz nav svēts.

  3. O.M. un Cenzoram! Vienreiz Jūs vajadzētu izķert un aizsūtīt kūdru rakt. Pieriebušies tie pekstiņi. Mūžīgā caureja.

  4. bā! pazīstami purni! Atbildēt

    rustrollis naida kurinātājs valsts nodevējs mazpusāns tagad troļļo te?

    • izēd ateju, kārtējo reizi, “pazīstamais purns”, tas kurš totāli nozombētais dermoliberastu trollis, rasistu samazga, naida krininātājs un valsts nodevējs.

  5. CENZŪRA ir APZINĀTI PRETLIKUMĪGS NOZIEGUMS Atbildēt

    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze

  6. Iz "Ontūna Mazpusāna© arChīva" Atbildēt

    ;)))))))))

    “Kas arī bija jāpierāda”, kā ir sacīts. Tātad – šajā pašreizējā MUĻĶU zemes SILES “de(R)mokrātiskās valsts” parodijā “eurolatv(ĀN)ijā” un tās pa lēto angažētajos “lojālpatrEJotiskajos” masmēdekļos nožēlojami prasta klaji un PRETLIKUMĪGA C.E.N.Z.Ū.R.A rullē, vēl joprojām?!? ;)))

    “Jo vairāk (lumpen)sabiedrība attālinās no patiesības, jo vairāk (un lopiski trulāk) tā neieredz tos (normālos cilvēkus), kuri to vēsta.”
    / apt.cit.aut. – Džordžs Orvels /

    =======

    Ir sacīts: “Tautai, kura nezina vai pat ignorē savu pagātni, NAV nākotnes.”

    Un, arī: “Kurš cīnās, tas, iespējams, var arī zaudēt, bet – kurš necīnās, tas JAU IR zaudējis!”

    Savukārt, kā zināms: “Katra tauta (t.sk. arī latvāņu lumpeņu “titulnācijas” zombiji) ir pelnījusi tādu “valsti” un tādus “vadošos locekļus” (t.i pie valsts / pašvaldoņu SILES trekni rijošus “vienlīdzīgĀKos cūklopus”), kādus tā dabū uz sava kakla un kādiem ļauj sevi iz(tolerēt) visās atverēs, uz riņķi griežot.”

    =======

    Mediju ziņa (2009. gads): Šīs valsts “valdošās koalīcijas” politekonomisko interešu grupējumu jeb tā dēvēto “politpartiju” (TP, LPP/LC, ZZS, TB/LNNK) kontrolētās valdības premjers I. Godmanis (LPP/LC) “pagaidām atturas sniegt savu vērtējumu par nemieriem, kas izcēlušies pēc 13. janvārī notikušās tautas sapulces Doma laukumā”, taču Godmanis “atzīst, ka spontāns vandalisms – tā vairs nav dziesmotā revolūcija”. Arī 13. janvāra “protesta akcijas” iniciatori un organizētāji, politekonomisko interešu grupējuma “sabiedrība citai politikai” (SCP) “līderi un vadošie locekļi” A. Štokenbergs ( eks-TP) un A. Pabriks ( eks-TP) esot “nākuši klajā ar asu nosodījumu pretlikumīgajām darbībām un vandālismam pie Saeimas nama un norobežojas no provokatoriem”. “Var domāt, ka huligānisms un vandālisms pie Saeimas nama ir organizēts un ar nožēlu var secināt, ka Latvijā ir tādi spēki un cilvēki, kuru mērķis bija diskreditēt mierīgi notikušo tautas sapulci Doma laukumā”, esot “paudis viedokli” Štokenbergs…
    ——-
    .
    Ir sacīts: “Zivs sāk pūt no galvas!”…
    ( O.M.© “Hroniskais pjedestāls” – 13.01.2009., Nr.7. )
    .
    Pauž masmēdekļos “šoku” ‘biedri’:
    “Līst “prominencēm” auksti sviedri,
    Un stresā vibrē ‘SILES balsti’ ~
    Ir “vandalisms” sācies “valstī”!!!
    .
    Kaut kas vairs ‘nerullē’ pēc “shēmas”:
    Pirms “atrakcijas” visas tēmas,
    Ar “oponentiem” ‘pārberzējām’,
    Bet – tādus ‘sū#us’ “necerējām”…
    .
    Nav pieļaujams, ka “pūlis” ‘lecas’:
    Lauž bruģi, svaida olas (vecas),
    Un, galvenais – pret Augsto Māju!!!
    Kas tā par “patrEJotu stāju”?!?
    .
    Kurš “vandalisma” tradīcijas,
    Iekš Muļķu Zemes “leiputrijas”,
    Ir “vaukšķu pūlim” ‘ieviest’ ļāvis,
    Kas “Apgāzt SILI!!!” esot bļāvis?!
    .
    Ja atbilstu tas MŪSU “plāniem” ~
    Vēl piemaksātu ‘huļigāniem’,
    Un – “instruktāžu” ‘proponētu’,
    Par “vandalismu” (‘koriģētu’):
    .
    Mums “specifiskas” prakses gana,
    Jo – vandaliska “shēmošana”,
    Šai “valstī” katru dienu ‘bīdās’ ~
    Lai mācās “pūļa” ‘plikadīdas’!
    .
    Bet – tas tiek darīts “likumīgi”,
    Un skaitās (gandrīz) “tikumīgi”!
    Kur pretī – “vaukšķu” ‘pašdarbība’,
    Tiek “traktēta” kā izlaidība!!!…”
    .
    ‘Caur puņķiem’ masmēdekļos “sāpi”,
    ‘Dveš’ “pavāri” par “putras grāpi”,
    Kas “pēkšņi” piededzis un smako,
    Jo – “vandaļi” pie ‘SILES’ trako…

    Šo visu ‘filtrējot’ ar prātu (!!!),
    Jebkurš bez pūlēm secinātu,
    Ka – “vandālisms” ‘nenāk krastā’,
    Ne ‘SILEI’, ne priekš “pūļa prastā”.
    .
    BET (autors šim = kā “BET-mens” zināms) ~
    Ne tuvu pat NAV salīdzināms,
    Tas vandalisms, kas grauj “valsti”,
    Ar to, par ko ‘kviec’ varas balsti:
    .
    Nav ‘smuki’, protams, logus ‘glāzēt’,
    Un “ielu kaujās ‘mentus’ āzēt”,
    Vai ‘izgāzt durvis’ “spirta brūzī”,
    Lai ‘piesmeltos haļavas fūzi’.
    .
    Tak’ – ‘virkni reižu’ mazāk “glīti”,
    Kad miljardi (!!!) tiek “pārdalīti”,
    Starp vandaļiem, kas ‘SILĒ… (taisa)’:
    Tas tikai “precedentus raisa”.
    .
    Varbūt – pirms “viedi ‘aplikt’ pūli”,
    Kas “vandalē” kad ‘aizlej mūli’ ~
    Lai ‘biedri’ skaidrā un – ik dienu,
    Šo “valsti” laupot ‘nelaiž slienu’?…

    “Kur morāle?”, var ļaudis prasīt,
    (Kam nav žēl laika šito lasīt) ~
    Ir sacīts: “Zivs sāk pūt no galvas!”:
    Kā “valstī” ‘spēlēts’ – tādas “balvas”…
    .
    ~ 14.01.2009. (“pusfabrikātu revolūcijas” un “sausā atlikuma” kontekstā)

    =====

    oriģinālversija = “O.M.© blogā”:
    [cenzēts]
    u.c.

    MUĻĶU zeme SILES “valsts” parodija “eurolatv(ĀN)ija”, XXI gadsimts.

    P.S. Visi “O.M.© arChīvā” fiksētie notikumi ir ienākušies vienīgi Lielp!sānu Pilsoniski Suverēnajā Republikā (LPSR), Ontūna Mazpusāna jurisdikcijā. Visas tēmas, pieminētie personāži, apstākļi u.t.t. ir visīstākie izdomājumi. Interesentiem (t.sk. – privāti) & lietišķai saziņai: ontuns.mazpusans@inbox. lv .

  7. CENZŪRA ir APZINĀTI PRETLIKUMĪGS NOZIEGUMS Atbildēt

    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze

  8. CENZŪRA ir APZINĀTI PRETLIKUMĪGS NOZIEGUMS Atbildēt

    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze
    CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze CENZORI.la-vīze

  9. Izskaidrojiet, lūdzu zinošie. Uldis Bērziņš tulkojis Korānu, Imants Kalniņš tulkojis Korānu… vai vēl kāds? Vai abi tulkojumi ir vienai un tai pašai grāmatai?

Grib glābt dievnamus. No kopējās kabatas? (3)Konfesijas, lobējot likumprojektu par atbalstu dievnamu atjaunošanai, tiecas savu kā īpašnieku atbildību novelt uz valsts pleciem
Draugiem Facebook Twitter Google+