×
Mobilā versija
Brīdinājums +24.6°C
Aleksis, Alekss, Aleksejs
Otrdiena, 17. jūlijs, 2018
24. novembris, 2017
Drukāt

Dzelzceļa elektrifikācijas pirmā posma izmaksas saruks līdz 441 miljonam (1)

Foto - LETAFoto - LETA

“Latvijas dzelzceļš” (LDz) radis risinājumu Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekta pirmā posma izmaksu samazināšanai no 519 miljoniem eiro līdz 441 miljonam eiro, aģentūru LETA informēja LDz pārstāvji.

Šodien notika Ministru prezidenta Māra Kučinska (ZZS) vadīta koalīcijas partiju darba grupa struktūrfondu jautājumos. Sadarbības partneru darba grupa par Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu un Kohēzijas fonda jautājumiem šodien vienojās pieņemt zināšanai Satiksmes ministrijas (SM) sniegto informāciju par projekta “Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija” sagatavošanas progresu un projekta īstenošanas risinājumiem, kas nerada negatīvu ietekmi uz valsts budžetu, skaidroja LDz.

“Izmantojot jaunāko tehnoloģisko risinājumu, kas ļauj samazināt izmaksas apakšstaciju izbūves un vilces jaudas nodrošināšanā, “Latvijas dzelzceļš” ir radis risinājumu elektrifikācijas pirmā posma izmaksu samazināšanai par aptuveni no 519 līdz 441 miljonam eiro. Tā kā SM un LDz redz, ka šis projekts ilgtermiņa konkurētspējai ir vajadzīgs, tad līdz ar šo samazinājumu un sarunām ar EIB esam atraduši veidu, kā to paveikt arī bez valsts ieguldījuma,” uzsvēra LDz pārstāvji.

No ES pieejams finansējums 347 miljonu eiro apmērā, bet atlikušo summu LDz finansēs pašu spēkiem, atzīmēja LDz pārstāvji, piebilstot, ka patlaban arī norit sarunas par Eiropas Investīciju bankas (EIB) aizdevumu.

Būtiski, ka EIB aizdevuma gadījumā ir iespējams vienoties par atmaksas grafiku, kas projekta īstenošanas periodā neatstās ietekmi uz LDz saimnieciskās darbības rādītājiem. Turklāt projekta īstenošana starptautiskajiem partneriem apliecinās Latvijas gatavību un vēlmi attīstīt Latvijas tranzīta nozari, pauda LDz pārstāvji.

SM tuvākajā laikā sagatavos un iesniegs izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par šodien akceptēto projekta alternatīvo finansējuma struktūru un tālāko gaitu.

Projekta “Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija” pirmajā posmā paredzēts elektrificēt Rēzekne-Krustpils, Daugavpils-Krustpils un Krustpils-Rīga posmus, tādējādi līdz 2023.gadam nodrošinot viena pilna tranzīta koridora funkcionalitāti ar elektrovilci.

Kā vēstīts, ka LDz iepriekš jau bija radis risinājumu Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekta īstenošanai sākotnēji iecerētajā formā. Uzņēmums ir gatavs projektu virzīt uz priekšu sākotnēji iecerētajā veidā – Rīgas virzienā no Rēzeknes un Daugavpils caur Krustpili. EIB esot izteikusi gatavību pilnā apmērā kreditēt projektu uz izdevīgākiem nosacījumiem, nekā sākotnēji prognozēts.

Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija kā nozīmīgs transporta nozares attīstības projekts ir iekļauta Nacionālajā attīstības plānā 2014. līdz 2020.gadam un Transporta attīstības pamatnostādnēs šim pašam periodam. Tās pirmajā posmā paredzēts elektrificēt dzelzceļa tīklu no Daugavpils un Rēzeknes iecirkņiem Rīgas virzienā, veicot elektrifikāciju ar 25 kilovoltu (kV) maiņstrāvas tehnoloģiju, tajā skaitā rekonstruējot esošo elektrificēto dzelzceļa tīklu un aizstājot 3,3 kV sistēmu ar 25 kV sistēmu.

Projekta pirmais posms tiks īstenots specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti” ietvaros. Pieejamais Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļu apmērs ir gandrīz 347 miljoni eiro, bet kopējās Rīgas virziena elektrifikācijas izmaksas būs 441 miljons eiro.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Electrification pays off only when there is a stable and increasing freight flow, measured by tens of millions of ton-kilometers. This has long been proven by economic calculations. No imaginary pluses from the protection of the environment, will not be able to give the desired economic effect, if there is no additional traffic that yields real profits! That’s why in America and Canada, electrified roads are not that many. Expensive it, even for them.
    Special piquancy to this project is attached to two small, but very unpleasant, fact. First: on all other sections of LDZ, not affected by this project, as well as on shunting work, diesel locomotives will still work.
    Second: all carriers, both public and private, will be required to buy electric locomotives for their own money. And each electric locomotive costs several million euros. And they need not one or two, but several dozen!
    And no help from the state for this is provided!

Draugiem Facebook Twitter Google+