Ekonomika
Bizness

Dzelzceļa līnijai Rīga – Jelgava 150!0

Foto: F64

Teju trīs miljoni pasažieru – tādu intensitāti ik gadu ir spējusi uzrādīt viena no senākajām Latvijas dzelzceļa līnijām Rīga – Jelgava. Ar īpašu pasākumu sestdien Jelgavā tika atzīmēta tās 150. gadskārta.

Jelgavniekiem un pilsētas viesiem bija iespēja apskatīt modernizēto lokomotīvi pie Jelgavas dzelzceļa stacijas, kā arī bez maksas apmeklēt Latvijas Dzelzceļa muzeja Jelgavas ekspozīciju un doties uz Jelgavas depo, kas ikdienā apmeklētājiem nav pieejams.

VAS “Latvijas dzelzceļš” prezidents Edvīns Bērziņš, atklājot pasākumu, akcentēja, ka dzelzceļa līnija no Rīgas uz Jelgavu ir viena no aktīvākajām Latvijā. “Nākamajā gadā mēs svinēsim simtgadi kopš “Latvijas dzelzceļa” dibināšanas, un arī simtgades gadā mēs turpināsim ieviest jaunas tehnoloģijas, strādāt jaunos tirgos un attīstīt jaunus, uz klientiem orientētus risinājumus. Šī dzelzceļa līnija starp Rīgu un toreizējo Mītavu tika izveidota tālajā 1868.gadā, un tā ir pieredzējusi dzelzceļa attīstību no pašiem tā pirmsākumiem, daudzu politisko varu maiņu, dažādus dzelzceļa sliežu platumus, visdažādākos vilcienus un uz sliežu ceļiem strādājošo cilvēku dzīves un darba stāstus,” norādīja E. Bērziņš.

Arī Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš izcēla Rīga – Jelgava līnijas nozīmi: “Dzelzceļš ir tā artērija, kas vienmēr būs jāuztur labā kvalitātē. Ja salīdzina ar zirga pajūgu pirms 150 gadiem, kad šis process aizņēma daudz vairāk laika, tagad pārvadājumi, kas tiek veikti pa dzelzceļu, ir nesalīdzināmi ātrāki. Mēs vienmēr esam domājuši, kā palielināt ātrumu, lai pasažieriem ceļā pavadītais laiks arvien samazinātos. Atslēgas vārds ir tehnoloģijas. Mēs vēlamies, lai uz Jelgavu brauktu arvien vairāk cilvēku, un pie tā ir jāstrādā.”

Šogad 10 mēnešos Jelgavas līnijā pārvadāti 2 434 338 pasažieri, kas ir nedaudz vairāk nekā pērn šajā laika posmā.

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, ka arī ierindojas starp pieciem vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītājiem Latvijas uzņēmumiem “Prudentia” un “Nasdaq Riga” ik gadu veidotajā sarakstā.

LA.lv