VAS “Latvijas dzelzceļš” starptautiskajā konferencē  “Globālās transporta kustības izaicinājumi” par nākotnes attīstību diskutēja nozares līderi no Ķīnas, Indijas, Vācijas, Krievijas, Baltkrievijas, Šveices, Somijas un Latvijas.
VAS “Latvijas dzelzceļš” starptautiskajā konferencē “Globālās transporta kustības izaicinājumi” par nākotnes attīstību diskutēja nozares līderi no Ķīnas, Indijas, Vācijas, Krievijas, Baltkrievijas, Šveices, Somijas un Latvijas.
VAS “Latvijas dzelzceļš” starptautiskajā konferencē “Globālās transporta kustības izaicinājumi” par nākotnes attīstību diskutēja nozares līderi no Ķīnas, Indijas, Vācijas, Krievijas, Baltkrievijas, Šveices, Somijas un Latvijas.

Dzelzceļa transporta padome uzsver starpvalstu sadarbības nozīmi 1

Rīgā šodien noslēdzās Sadraudzības dalībvalstu Dzelzceļa transporta padomes sēde, kurā tikās dzelzceļu uzņēmumu vadītāji no 18 valstīm, tostarp Krievijas, Baltkrievijas, Kazahstānas, Somijas, Igaunijas, Lietuvas, Irānas un citām valstīm.

Reklāma
Reklāma
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Kokteilis
Krišjāņa Kariņa sieva Anda publisko emocionālu vēsti vīra atbalstam: “Es apprecēju vienu no drosmīgākajiem, godīgākajiem, gudrākajiem un labestīgākajiem vīriešiem pasaulē” 435
Lasīt citas ziņas

Rezumējot sēdē izskatītos jautājumus, Krievijas dzelzceļa prezidents Oļegs Belozerovs uzsvēra, ka dzelzceļa nozarei savā attīstībā ne tikai jāseko laikam, bet gan pastāvīgi jāspēj ielūkoties nākotnē, lai jau šodien radītu pakalpojumus un infrastruktūru, kas būs nepieciešama klientiem tālākā nākotnē.

Tam piekrita arī VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš, kurš norādīja, ka nozare ir jaunas attīstības stadijas sliekšņa, kur arvien būtiskāka loma ir konkurētspējas nodrošināšanai un daudz ciešākas starpvalstu sadarbības sekmēšanai. Viņš īpaši uzsvēra Dzelzceļa transporta padomes lomu un efektivitāti daudzu mēroga un likumdošanas ziņā atšķirīgu valstu sadarbības veicināšanā un sekmīgā problēmjautājumu risināšanā, rodot visām iesaistītajām pusēm piemērotu rezultātu.

CITI ŠOBRĪD LASA
VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) prezidents E.Bērziņš starptautiskajā konferencē “Globālās transporta kustības izaicinājumi”

“Esmu pārliecināts, ka divu dienu laikā mums kopā ir izdevies atrisināt ne tikai tehniskus jautājumus, bet paraudzīties mūsu kopējā nākotnē. Tieši attīstības perspektīvas patlaban ir visbūtiskākais jautājums, jo tieši šobrīd mums ir iespēja un pienākums veidot nākotni tādu, kādu to vēlamies redzēt pēc 10 un 20 gadiem. Tieši no mūsu konkurētspējas ir atkarīga gan mūsu uzņēmumu, gan, kas vēl būtiskāk, valstu labklājība,”norādīja LDz prezidents E.Bērziņš.

Padomes sēdes ietvaros šodien apstiprināti gan risinājumi dzelzceļa ekspluatācijas jautājumos, gan jaunie tarifi kravas vagonu izmantošanai 2018.gadā, kā arī jaunie vilcienu formēšanas plāni, tostarp konteinerpārvadājumu attīstības jomā. Tieši šo jomu kā vienu no būtiskākajām attīstības tendencēm līdzās dzelzceļa pakalpojumu un tehnisko risinājumu digitalizācijai īpaši akcentēja O.Belozerovs. Viņš norādīja, ka konteinerpārvadājumu segmentā ir vērojams pieaugums, un tā ir paliekoša tendence, kas sekmē jaunu maršrutu attīstību Eirāzijas robežās. Krievijas dzelzceļa vadītājs sēdes noslēgumā izteica pārliecību, ka, kopīgi sadarbojoties, dzelzceļa nozarei ir visas iespējas attīstīt kravu pārvadājumus, kas ātruma un efektivitātes ziņā var sekmīgi konkurēt ar aviotransportu.

Dzelzceļa transporta padome dibināta 1992.gada martā, lai koordinētu starptautisko pārvadājumu attīstību pa dzelzceļu 1520 mm sliežu platuma valstīs un sekmētu starptautisko sadarbību transporta jomā. Šonedēļ tajā piedalījās ap 200 dalībnieku no 18 valstīm. Iepriekšējo reizi Latvijā Dzelzceļa transporta padomes sēde norisinājās 2010.gadā.

Reklāma
Reklāma

VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.