Mobilā versija
+6.1°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
29. jūlijs, 2015
Drukāt

“Rail Baltic” dzelzceļu Āgenskalnā, visticamāk, būvēs divos stāvos (8)

Foto- Karīna MiezājaFoto- Karīna Miezāja

“Tuneļa būvniecība ir dārgs inženiertehniskais risinājums, mēs vērtēsim iespēju tuneli nebūvēt,” tā otrdien, tiekoties ar piketa dalībniekiem pie Ministru kabineta, izteicās satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Viņa ierašanās, šķiet, piketa dalībniekiem, bija diezgan negaidīta.
“Paldies par jūsu aktivitāti un par iesniegumu valdībai, tas mums palīdzēs rast vislabāko risinājumu sliežu ceļu būvniecībai tā, lai iespējami mazāk ciestu Āgenskalna un citi Latvijas cilvēki. Patlaban lēmuma par sliežu ceļa vai tuneļa būvniecību nav, mēs ļoti aktīvi strādājam pie trases koridora izveides,” tā A. Matīss. Viņš pieļāva viaduktu un troksni norobežojošās sienas būvniecību tuneļa vietā.

Jau rakstījām par otrdien notikušo piketu pie Ministru kabineta, ko organizēja biedrība “Āgenskalns- mūsu mājas”.

Biedrības vadītājs stāstīja, ka vislielākās rūpes āgenskalniešiem esot par urbja izmantošanu un tuneļa būvi zem dzīvojamām mājām, kas noteikti izraisīs ēku nosēšanos un plaisas. Mazināsies arī īpašumu vērtība, būs gaisa piesārņojums, ko virszemē māju pagalmos izvadīs ventilatori, kā arī esot neziņa par valsts nozīmes kultūras pieminekļiem, tostarp Arkādijas parku un citiem pieminekļiem. Neviens nestāstot par veselībai kaitīgajām vibrācijām, ko radīšot vilcieni tunelī, ES nauda aizplūdīšot uz tuneļu racēju valstīm.

Jāpaskaidro, ka biedrība “Āgenskalns – mūsu mājas” neatbalsta tuneļa būvniecību zem dzīvojamām mājām, bet aicina to būvēt zem esošā 1520 mm platuma dzelzceļa. Tātad aicina veidot dzelzceļam otro stāvu, kas ar mūsdienu tehnoloģijām ir iespējams un, visticamāk, arī tiks izdarīts. Iedzīvotājus aizstāvošais E. Pūle gan pats Āgenskalnā nedzīvo, viņš šajā rajonā dzīvojis jaunībā un patlaban vēloties atgriezties.

Citi piketa dalībnieki nosauca citas iebildes tuneļa būvniecībai. Režisors Pēteris Krilovs stāstīja, ka viņš zinot Mārupītes pieteku, kas aizbērta pirms daudziem gadiem, bet patlaban ik pēc trim četriem gadiem laužoties ārā. Pensionāru Jāni Ozolu, kas dzīvo pie sporta nama ” Aurora”, visvairāk satrauc “Āfrikas klaidoņi”, kas rakšot tuneli. “Viņiem nepatiks mūsu klimats, būs terora akti, Doma laukumā prasīs atļauju mošejas būvniecībai. Ieradīsies pie mums ar visām ģimenēm, bet latviešiem pašiem nepietiek darba,” tā Ozola kungs. Bijušais Nacionālās pretošanās kustības dalībnieks Uldis Līviņš uzsvēra – viņš esot principā pret “Rail Baltica” būvniecību.

Arnis Skrastiņš, “RB Latvija” izpētes grupas vadītājs, uzsver – “Rail Baltica” sliežu ceļš patlaban uzbūvētos 1520 mm platuma sliežu ceļus nedrīkst šķērsot vienā līmenī. Ja šķērsos, tad vien lēnāk nekā tramvaja ātrumā. Esošajā Rīgas–Jelgavas dzelzceļa līnijā Eiropas platuma sliežu ceļš nesavietojas ar 1520 mm sliežu ceļu atšķirīgā sprieguma un kontaktstabu augstuma dēļ. Viņš pieļauj, ka tunelis zem Āgenskalna dzīvojamā rajona būtu jābūvē vien tad, ja tas būtu izdevīgāk nekā zem pašreizējā sliežu ceļa, tostarp, ja tas būtu īsāks nekā otrajā projekta variantā. Tuneļu būvniecībā rēķina arī uzturēšanas izmaksas. A. Skrastiņš bija pārsteigts par piketētāju pieminētajām indīgajām gāzēm no pazemes, kuras sūknēšot virszemē: “Posmā no Rīgas Centrālās stacijas uz lidostu kursēs vien elektrovilcieni, kas vedīs pasažierus.” A. Skrastiņš atgādināja, ka tikšanās reizēs ar āgenskalniešiem viņi par to tika informēti.

15. septembrī biedrība “Āgenskalns – mūsu mājas” rīkos lielsapulci, kurā piedalīsies arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss un Rīgas domes pārstāvji. Nav gan zināms, vai līdz sapulcei būs zināms arī ekspertu secinājums par visizdevīgāko sliežu ceļa novietojumu.

Pievienot komentāru

Komentāri (8)

  1. Tā jau domāju, mauros te par tuneli, dabūs sliedes virs galvas. Vai tad izplūdes gāzes apjoms kaut kā mainās kurā vietā tunelī vai virs zemes tas vilciens brauc? Virs zemes skaņa iet daudz tālāk – dzirdēs ne tikai 100 Āgenskalna mājas, bet gan viss Āgenskalns un skaidrā laikā arī pus Rīga.

  2. Tā sauktās Rīgas stacijas Atbildēt

    izvietojums pilsētā ir neveiksmīgs. Stacijai piemērotākā vieta ir bijušā Preču satacija starp Skanstes, Hanzas un pulkveža Brieža ielām. No turienes uz lidostu jāizurbj tunelis.

  3. Latvijas problēma ir likumu neievērošana. Ja vien tas likums nav mainīts, bet man tomēr ir aizdomas, ka zemes īpašumam pieder zeme līdz pat zemeslodes centram – kaut kādu tuneli būvēt zem īpašnieka zemes šādā gadījumā ir pilnīgi neiespējami – pat bez protestiem. Progress nav iemesls lai neievērotu likumus. Ir vienīgi kauns, ka lielākā daļa no tiem, kas protestē ir tie, kas ir pret progresu, nevis par likumu ievērošanu un par to lai valsts aizsargātu savu pašu iedzīvotāju intereses, nevis censtos uz viņu rēķina būvēt kārtējo gadsimta celtni…

    • ka īpašumu var atsavināt ” ja tā prasa sabiedribas intreses” atiecigi protestē vai neprotestē darīs kā grib. ir protams ceriba ka idosies vest pie prāta….

  4. Randy, BR-Deutschland & Latvia, EU Atbildēt

    Un atkal urlas Latvijaa censhas norakt lielisku projektu savu mankurtisko intereshu deelj! Aagenskalns ir pilns ar nozheelojamiem graustiem, pusi no Aagenskalna principaa vajadzeetu norakt un paarapbuuveet ar Riigas, €iropas Pilseetas, cieniigaam buuveem. Varu piekrist, ka pashreizeejais projekts nav optimaals. Iisteniibaa buutu jaabuuvee viens liels pazemes tunelis no Imantas, uz Aagenskalnu, uz (veco) Centraalo staciju, uz potenciaali jauno Centraalo staciju Hansas ielas rajonaa, liidz Juglai. Shis tunelis vienlaiciigi kalpotu par Riigas Metro (manupraat labaak skaneetu ‘Riigas Z-Baanis’ – ‘Zem’-baanis) pirmo kaartu. Njemot veeraa €iropas Savieniibas 85% finanseejumu – unikaala iespeeja. Unpie reizes iztiiriit Aagnskalnu no veciem graustiem.

    • pat neiedziļinoties āgenskalna problēmās Atbildēt

      skaidrs ka projekta bīdītāji domā ar pakaļu un tik un vienigi par otkatiem. ja no projekta līnija tallina rīga biļņa viedokļa tad rail baltik rīgā vispār iekšā nevajadzetu laist jo tad vilciena ātrums nokrītas un kamer viš lēni izčun’cina cauri piepilsētām, centrālstacijai, lidostai…. tikmer jau lidz varšavai var paspēt aizbraukt. trasei butu lāiet garām rīgai vienā saskares punktā uzlikt staciju un no tās tad taisit tramvaju, metro, dzelžceļu cauri pilsētai uz lidostu kas vienlaicigi savienotu transporta mezglus un kalpotu ari pilsetniekiem par transportu. bet tad tas vairs nebutu railbaltik projeksts ko par eiropas naudu var uztaisit, un tāpec tur paisa nez kādas cilpas pa blivi apdzivotām vietām lai tik naudu maximāli apgūtu, kaut saimnieciski un no loģikas viedokļa tas ir pilnigi garām.

  5. Tāmnieks/luterānis Atbildēt

    Raug, kādas inteliģences neskartas, skaidras piketētāju sejas! Vislielākie eksperti visos jautājumos ir mājsaimnieces un vecuma marasma skarti pensionāri. Protams, ir arī daži aptaukojušies vīrieši labākajos gados. Ātrgaitas vilcieni, tuneļu būve un satiksmes organizācija XXI gadsimtā ir tieši tas lauciņš, kur no šiem katrs otrais jau XX gadsimta čertdesmitajos gados ir ieguvis vismaz maģistra grādu. Īpaši precīzi visu kopējo skaidro domu ir izteicis biedrības vadītājs- tās indes, kas nāks no elektrovilciena, noindēs ne tikai skaistās Āgenskalna priedes, bet arī mūs visus. Nepieļausim! Brauksim ar zirgiem, bet vēl labāk, apceļosim Eiropu kā brāļi Kaudzītes- basām kājām!
    P.S. arī es esmu marasma skarts pensionārs un tādēļ, lūdzu, piedodiet!

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+