Foto- Karīna Miezāja

“Rail Baltic” dzelzceļu Āgenskalnā, visticamāk, būvēs divos stāvos 8

“Tuneļa būvniecība ir dārgs inženiertehniskais risinājums, mēs vērtēsim iespēju tuneli nebūvēt,” tā otrdien, tiekoties ar piketa dalībniekiem pie Ministru kabineta, izteicās satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Viņa ierašanās, šķiet, piketa dalībniekiem, bija diezgan negaidīta.
“Paldies par jūsu aktivitāti un par iesniegumu valdībai, tas mums palīdzēs rast vislabāko risinājumu sliežu ceļu būvniecībai tā, lai iespējami mazāk ciestu Āgenskalna un citi Latvijas cilvēki. Patlaban lēmuma par sliežu ceļa vai tuneļa būvniecību nav, mēs ļoti aktīvi strādājam pie trases koridora izveides,” tā A. Matīss. Viņš pieļāva viaduktu un troksni norobežojošās sienas būvniecību tuneļa vietā.

Reklāma
Reklāma
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
VIDEO. “Sēžu ceļmalā un netieku mājās!” Latviete ar asarām acīs stāsta par nedienām ar elektroauto
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Lasīt citas ziņas

Jau rakstījām par otrdien notikušo piketu pie Ministru kabineta, ko organizēja biedrība “Āgenskalns- mūsu mājas”.

Biedrības vadītājs stāstīja, ka vislielākās rūpes āgenskalniešiem esot par urbja izmantošanu un tuneļa būvi zem dzīvojamām mājām, kas noteikti izraisīs ēku nosēšanos un plaisas. Mazināsies arī īpašumu vērtība, būs gaisa piesārņojums, ko virszemē māju pagalmos izvadīs ventilatori, kā arī esot neziņa par valsts nozīmes kultūras pieminekļiem, tostarp Arkādijas parku un citiem pieminekļiem. Neviens nestāstot par veselībai kaitīgajām vibrācijām, ko radīšot vilcieni tunelī, ES nauda aizplūdīšot uz tuneļu racēju valstīm.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jāpaskaidro, ka biedrība “Āgenskalns – mūsu mājas” neatbalsta tuneļa būvniecību zem dzīvojamām mājām, bet aicina to būvēt zem esošā 1520 mm platuma dzelzceļa. Tātad aicina veidot dzelzceļam otro stāvu, kas ar mūsdienu tehnoloģijām ir iespējams un, visticamāk, arī tiks izdarīts. Iedzīvotājus aizstāvošais E. Pūle gan pats Āgenskalnā nedzīvo, viņš šajā rajonā dzīvojis jaunībā un patlaban vēloties atgriezties.

Citi piketa dalībnieki nosauca citas iebildes tuneļa būvniecībai. Režisors Pēteris Krilovs stāstīja, ka viņš zinot Mārupītes pieteku, kas aizbērta pirms daudziem gadiem, bet patlaban ik pēc trim četriem gadiem laužoties ārā. Pensionāru Jāni Ozolu, kas dzīvo pie sporta nama ” Aurora”, visvairāk satrauc “Āfrikas klaidoņi”, kas rakšot tuneli. “Viņiem nepatiks mūsu klimats, būs terora akti, Doma laukumā prasīs atļauju mošejas būvniecībai. Ieradīsies pie mums ar visām ģimenēm, bet latviešiem pašiem nepietiek darba,” tā Ozola kungs. Bijušais Nacionālās pretošanās kustības dalībnieks Uldis Līviņš uzsvēra – viņš esot principā pret “Rail Baltica” būvniecību.

Arnis Skrastiņš, “RB Latvija” izpētes grupas vadītājs, uzsver – “Rail Baltica” sliežu ceļš patlaban uzbūvētos 1520 mm platuma sliežu ceļus nedrīkst šķērsot vienā līmenī. Ja šķērsos, tad vien lēnāk nekā tramvaja ātrumā. Esošajā Rīgas–Jelgavas dzelzceļa līnijā Eiropas platuma sliežu ceļš nesavietojas ar 1520 mm sliežu ceļu atšķirīgā sprieguma un kontaktstabu augstuma dēļ. Viņš pieļauj, ka tunelis zem Āgenskalna dzīvojamā rajona būtu jābūvē vien tad, ja tas būtu izdevīgāk nekā zem pašreizējā sliežu ceļa, tostarp, ja tas būtu īsāks nekā otrajā projekta variantā. Tuneļu būvniecībā rēķina arī uzturēšanas izmaksas. A. Skrastiņš bija pārsteigts par piketētāju pieminētajām indīgajām gāzēm no pazemes, kuras sūknēšot virszemē: “Posmā no Rīgas Centrālās stacijas uz lidostu kursēs vien elektrovilcieni, kas vedīs pasažierus.” A. Skrastiņš atgādināja, ka tikšanās reizēs ar āgenskalniešiem viņi par to tika informēti.

15. septembrī biedrība “Āgenskalns – mūsu mājas” rīkos lielsapulci, kurā piedalīsies arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss un Rīgas domes pārstāvji. Nav gan zināms, vai līdz sapulcei būs zināms arī ekspertu secinājums par visizdevīgāko sliežu ceļa novietojumu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.