Mobilā versija
+1.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
13. jūnijs, 2016
Drukāt

“Steidzīgais latvietis” taupa laiku uz pusdienām un pāriet uz sviestmaizēm

Foto - Dainis BušmanisFoto - Dainis Bušmanis
Viedoklis

Lolita Neimane, diētas ārste: – Nereti vērojam, ka laikā, kamēr tētis lej mašīnā degvielu, bērnam tajā pašā uzpildes stacijas veikalā vajag našķus. Salīdzinājumā ar citām valstīm, piemēram, Angliju, Latvijā šim sviestmaižu jeb ātro uzkožu segmentam vēl ir milzīgas izaugsmes iespējas. Ja netiek ievērota mērenība, ja maltītes ieturēšana vai pirkšana šajos veikalos notiek regulāri, tad tas noteikti ir vērtējams ļoti negatīvi. Cilvēki iemācās ēst steigā, mašīnā. Pilnīgi šo ātri gatavojamo produktu izmantošanu nenoliedzu, tomēr noteikti nevajag domāt, ka, braucot mašīnā vai ejot pa ielu, ātri noēsts hotdogs ir pilnvērtīga maltīte.

Jāatzīst gan, ka steidzīgajā laikmetā nereti arī degvielas vai preses izdevumu pircēji pērk ēdamlietas, kas veikalos un DUS aizņem aizvien lielāku platību. Un ir par 20 – 30% dārgākas nekā lielveikalos un tirgos. “Narvesen Baltija” valdes priekšsēdētāja Katrīne Judovica vērš uzmanību, ka pērn pieprasījums pēc svaigām gatavajām maltītēm un dzērieniem līdzņemšanai kāpa par 20%. Šā gada pirmajos četros mēnešos kāpums bija vēl desmit procenti.

Arvien vairāk ēd sviestmaizes

“Narvesen” klients ir tā saucamais steidzīgais pircējs, “steidzīgais latvietis” – par tādu sevi šā gada aprīlī SKDS veiktajā aptaujā uzskata 57% Latvijas cilvēku. Steidzīgais latvietis visvairāk pērk līdzi ņemamo kafiju, pieprasījums pēc sviestmaizēm pēdējā gada laikā kāpis pat par 50%. “Narvesen” veikalos aizvien vairāk pērk arīdzan gatavos salātus un svaigus augļus un dārzeņus, kas noteikti liecina par pirktspējas celšanos. Svaigi spiesto sulu pārdošana kāpusi par 30%, ko uzņēmuma pārstāvji saista ar pircēju aizvien lielākām rūpēm par savu veselību.

“Statoil” DUS kafijas patēriņu ietekmē siltais un aukstais laiks, teic uzņēmuma veikala preču un pakalpojumu attīstības departamenta direktors Gatis Pavārs. “Rudenī un ziemā kafiju izvēlas biežāk, taču arī vasarā vērojamas atšķirības. Ja atceramies, tad 2014. gada vasara bija samērā silta, savukārt pērn – nedaudz vēsāka. Salīdzinājumam – 2015. gadā kafiju šajā periodā pirka par 20% vairāk. Pārdošanas daudzumi kafijai atšķiras arī pa dienām, brīvdienās, sākot no piektdienas, tie pieaug tāpēc, ka cilvēki nedēļas nogalē labprāt ceļo. Ja salīdzinām vienas dienas ietvaros, jāsecina, ka kafiju dzeram visu dienu. Protams, rīta stundās to pērk biežāk, bet dienas un vakara stundās klienti dod priekšroku baltajiem kafijas dzērieniem,” stāsta “Statoil” eksperts. “Statoil” izpētīts, ka dienas pirmajā pusē pircēji labprāt izvēlas brokastu ēdienu – smalkmaizītes, brokastu burgerus, savukārt dienas laikā zupas un salātus. Hotdogus apmeklētāji ēd visu dienu, noteikti labāki laiki to baudīšanai vēl nav novēroti.

“Statoil” DUS klienti ir iecienījuši gan kafiju, gan plašo uzkodu piedāvājumu, un veikala apgrozījums veido būtisku daļu no kopējā apgrozījuma. Savukārt atverot pirmo ērtas iepirkšanās veikalu Vecrīgā, esot piesaistīti jauni klienti. Pēdējo gadu laikā pārtikas un degvielas īpatsvars “Statoil” DUS nemainās, taču kopējais apgrozījums abām kategorijām aug. Savukārt preses izdevumu apgrozījums krīt ik gadu, līdz pat 20% gadā, savukārt žurnālu apgrozījums ir stabils, jo ir izveidota īpašu žurnālu izlase.

Pievienot komentāru

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+