Mobilā versija
-0.5°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
10. jūnijs, 2016
Drukāt

Edvīns Šnore: Ja nebūtu 9. maija, nebūtu Latvijā ne Ušakova, ne citu svinētāju (108)

Foto - Valts KleinsFoto - Valts Kleins

V.B.:  Vai 9. maijs, pēc kura puse Eiropas nonāca slepkavnieciska režīma varā, patiešām būtu svinama diena? Profesionālie cilvēku šāvēji no NKVD taču turpināja savu darbu arī pēc 1945. gada 9. maija. Un mūsu tautas vēsturē lielākā deportācija arī notika pēc tā.

E.Š.: – Kas nu kuram svinams. Bet es saprotu, kāpēc krievi Latvijā svin 9. maiju: ja nebūtu 9. maija, nebūtu te ne Ušakova, ne visu to svinētāju. Pirms okupācijas Latvijā bija astoņi līdz desmit procenti krievu.

– Turklāt tie bija valstij lojāli pilsoņi.

– Tieši tā! Ušakovs agrāk svinēja arī 13. oktobri – dienu, kad 1944. gadā sarkanie “atbrīvoja” Rīgu. Gadu vēlāk, 1945. gada 13. oktobrī, Rīgā viesojās kāds britu diplomāts. Arhīvā lasīju viņa ziņojumu Londonai: cilvēki nesvin šo datumu, krievu režīmu uztver kā okupāciju, ir nomākti. Tāda toreiz bija rīdzinieku reakcija. Taču mani nodarbina cits jautājums: ko šie cilvēki pie pieminekļa domā par to, ka latvieši, kurus it kā “atbrīvoja”, turp neiet? Vai viņus tas nesatrauc? Un ko īsti svin Ušakovs? Kolimas uzvaru pār Buhenvaldi? Viens cilvēkēdāju režīms nomainīja citu. Aiz cieņas pret valsts pamatnāciju vajadzētu atbilstoši uzvesties, nevis rīkot izaicinošus balagānus pašā Rīgas centrā.

– Maskavā militārajā parādē maršē jaunkundzes īsos svārciņos un blūzītēs, kas noklātas ar ordeņiem, it kā viņas Berlīni būtu ieņēmušas. Neīstas uniformas, neīsti ordeņi. Dienu, kad jāgodina kritušie un izdzīvojušie, pārvērš par karnevālu.

– Un cik tad to izdzīvojušo vairs ir palicis? Maz, pavisam maz. Pašu veterānu vairs gandrīz nav, vairums to, kas Rīgā pie pieminekļa dižojas, ir okupācijas karaspēka virsnieki un viņu atvases. Taču, kad Putins kritīs no varas troņa, arī šeit visa bravūra noplaks. Tādā veidā, kā Putina režīms darbojas, tas nevar ilgi turpināties.

– Tomēr ir vēl viens jautājums. 1991. gada janvārī Rīgā uz barikādēm bija ne tikai latvieši. Un arī starp miličiem, kas nostājās Tautas frontes pusē gan janvārī, gan augusta puča laikā, bija ne tikai latvieši. Tāpēc es skaidri nodalu krievus no “homo sovjeticus”, Bulgakovu no šarikoviem – no tiem, kas dievina Putinu, skumst pēc PSRS un ir pārliecināti, ka “krievi Latvijā tiek diskriminēti”.

– Jā, bija arī tādi krievi. Taču tas ir mīts, ka krievvalodīgo iebraucēju vairums atbalstīja Latvijas neatkarības atjaunošanas ideju. Vēsturnieki un pētnieki, arī krievu pētnieki, kas nodarbojas ar šo tematu, ir nonākuši pie secinājuma, ka neatbalstīja vis. Līdz ar to teikt, ka sākumā viss bijis lieliski, bet pēc tam ļaunā Latvija šurp sabraukušos krievus piekrāpusi, tāpēc viņi tādi īgni un apvainojušies, nav korekti. Tādi viņi bija arī 1991. gadā. Viņi jau tolaik gribēja, lai krievu valodai te būtu otras valsts valodas statuss. Turklāt atcerēsimies 1991. gada “Daugavpils iniciatīvu”, kas aicināja uz dažu reģionu autonomiju. Pamatu īpašam optimismam par tā sauktajiem “mūsu krieviem” neredzu. Protams, ir tādi, bet viņu nav vairums. Kur bija Latvijas krievu inteliģence, kad šurp atbrauca Valerija Novodvorska, lai nosodītu 9. maija orģijas pie pieminekļa?

– Atgriežoties pie tavas filmas “Nezināmais karš”: tajā ir gan triju Baltijas valstu pretošanās kustības dalībnieki, gan ASV drošības dienestu analītiķis Džons Pradoss un Lielbritānijas slepeno dienestu vēstures pētnieks Stīvens Dorils, tomēr ne mazāk interesants man šķita čekas veterāns, kura vārdu neatceros, taču atceros, kā viņam iemirdzas acis, stāstot par “likvidētajiem” cilvēkiem. Un tad vēl nožēla, ar kādu viņš piebilst, ka līdz galam kārtību viņiem neesot izdevies ieviest, vēl pat šodien ne.

– Tāda ir viņu uztvere. Šis veterāns dzīvo Krievijā. Un kārtības – kā viņš to saprot – patiešām nav, jo Baltijas valstis ir brīvas. Filmā netika iekļauta kāda zīmīga epizode. Jautāts, kā vietējie – latvieši un lietuvieši – izturējās pret čekistiem, viņš vaļsirdīgi atzīstas: slikti izturējās, nepakļāvās, neko nedeva, bet mēs paši visu ņēmām, neprasījām. Tātad viņš labi apzinās, ka okupantus te nemīlēja, taču viņu tas nesatrauc. Man nav ilūziju par šiem cilvēkiem.

– Mūsu iepriekšējā sarunā teici, ka politika ir iespēja ietekmēt procesus. Un piebildi, ka patlaban visefektīvāk vari to darīt ar savu filmu “Padomju stāsts”. Tagad tu esi gan jaunu filmu uzņēmis, gan politikā iesaistījies. Kas Latvijā tiek darīts nepareizi vai ne līdz galam pareizi? Un kā tu kā Saeimas deputāts to spēj vai nespēj ietekmēt?

– Galvenā problēma – vara neieklausās tautā. Otra problēma – vara bieži vien akli seko visam, kas nāk no Briseles. Migrācijas jautājumā mums ir cits viedoklis nekā Junkeram un Merkelei. Svarīgi ir dot Briselei ziņu, ka viņu politika migrantu jautājumā ir bīstama ne tikai mums, bet visai Eiropas Savienībai. Latvijai ir rūgta pieredze ar nelūgtiem viesiem, tāpēc ir svarīgi par to runāt. Ja galvaspilsētā dominē iebraucēju valoda, bērnus uz kino nevar aizvest, jo šodien seanss tikai krieviski, tā nav normāla parādība. Svarīgi ir nevis gaidīt, kad Briselē jautās mūsu viedokli, bet pašiem stāstīt – kā to dara poļi un ungāri. Nebaidīties, teikt tieši: Junkers rok kapu apvienotas Eiropas idejai, viņa piedāvātie risinājumi ir neprātīgi. Vienotu Eiropu var veidot dažādi. Vēsture liecina, ka tiem, kas to mēģinājuši darīt ar spēku un uzspiešanu, tas parasti ir slikti beidzies. To Junkeram vajadzētu ņemt vērā.

– Un kas tiek darīts, lai mazinātu latviešu migrāciju?

– Tā ir vēl viena nopietna problēma. Tiesa, uzreiz gribu piebilst, ka lielākā daļa izbraukušo ir PSRS migranti un viņu atvases – gan naturalizējušies jaunpilsoņi, gan nepilsoņi. Okupācijas laikā ieceļojušie beidzot izceļo, tādējādi mazinot okupācijas sekas. Ļoti ceru, ka Britānija neizstāsies no ES, jo tad viss šis kontingents varētu gribēt braukt atpakaļ. Protams, izbrauc arī latvieši, nereti – gudri un uzņēmīgi. Ko darīt? Sakārtot valsti. Mēs redzam, kas atklājas ar Valsts ieņēmuma dienestu un Finanšu policiju. Runa ir ne tikai par neefektivitāti, bet arī par noziedzīgu darbību. Cilvēki, kas maksā nodokļus, visu redz. Nebrīnos, ka dūša var apskrieties. Dziļi simboliski – pat VID galvenās ēkas būve un absurdā daudzmiljonu īres maksa vairāk izskatās pēc puskriminālas afēras nekā saprātīgas saimniekošanas.

Stulbums? Ļaunprātība? Smalks aprēķins? Šķēle reiz teica, ka vadošos amatos esot jāieceļ lielākie kretīni. Vai tas joprojām ir spēkā?

Ja vēlies uzzināt Edvīna Šnores atbildi uz šo un vēl citiem jautājumiem, lasi jaunāko “Mājas Viesi” vai seko saitei, uzklikšķinot šeit!

Pievienot komentāru

Komentāri (108)

  1. Gandrīz par tēmu! Atbildēt

    A.Balts
    07.10.2016 14:18
    Tēma ir aktuāla, rakstīts sakarīgi, bet nemeklējot īstos cēloņus, neejot tēmas dziļumā, tā arī paliks tiks atzīmes ķeksītim. Tomēr palieku cerībās, ka cienijamā autore saņems dūšu un pēc A drosmīgi pateiks arī B!
    Atbildēt
    18 4
    Ziņo redaktoram!
    ————- ————- ————-

    Nu, tieši Šnorem varam teikt to pašu – saņem dūšu un beidz aplinkiem runāt un filmās izgriezt būtisko!

  2. Jura 21. jūnijs, 2016 08:2
    Atbildēt

    Ja nebūtu nacik Šnores muldēšana mes dzīvotu vēl daudz mierīgak jusu zemē!!!!!

  3. Ja nebūtu Šnores muldēšana dzīvotu daudz mierīgak!!!!!

  4. Latvijas atjaunotāju atbilde “čemberlenda” mantiniekiem 1945.g.:
    “Sūrs pretvējš nāsīs sit, un brukumi kājās kož. / Pat, liekas, debesis tālās pēc sīva deguma ož. /
    Bet velti tu, ienaidniek, posti, par velti tu, pretvēj, pūt. / Sirds pāri drūpošiem mūriem sev dzīvi un darbu jūt.” A.Čaks / Rīgai /

  5. ja nabūtu debiļu ar LATVIJAS !!!! diplomiem……………………….vēstures stundām prasīt visdeoierakstus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. Intervija redzams ne pa jokam satraukusi okupācijas ”zelta laikmeta” un Putina apjūsmotājus.

  7. tā vien šķiet, ka tie pēcpadomju avantūristu laiki sāk iet uz beigām un politikā ienāk jauni un objektīvi domājoši cilvēki. Un ir cerība, ka reiz arī tā starptautiskā likumība tiks atjaunota un mēs no šiem kangaru, klaidoņu un okupantu apkampieniem tiksim vaļā!
    Un paldies Edvīnam Šnorem!

    • Называть «обьективно думающими» людей, которые избрали открытое русофобство своей профессией – это несколько наивно. Как только за русофобство перестанут платить, взгляды этих людей резко поменяются.

      • Fobs, tas no vārda “fobija” – bailes. No jums “baidās”, kā baidās no mušām, tarakāniem un blaktīm. Jūs vienkārši esiet pretīgi un civilizēta sabiedrība jūs pamatoti nicina.

        • О как! А вы сами не противны Улдис?! Называете обидными словами других людей и считаете, что принадлежите к цивилизованному обществу? Удивительное самомнение.

          • Ja russkij, ja veļikij, ja samij umnij…… Kāpēc no jums Krievujas visi KRATĀS NOST, TĀLĀK? Kāpēc miljoni aizvākušies dzīvot ārpus Krievijas? 75% ir parazītiski tendēti~! pADOMĀ , GLUPAJA GOLOVA. kRIEVIEM PIEVIENOJAS ALKATĪGI VAI BAILĪGI KOLOBRACIONISTI.

  8. Jā, Rubulis bija cilvēks ar saimnieka prātu un šī nelielā kopsaimniecība padomju laikos tika daudzināta un rādīta citiem par paraugu. Liekas, toreiz tādas bākas bija kādas 5 vai 6: vēl Tērvete, Lāčplēsis, Ādaži, Jaunais komunārs. Nezinātājam liekas: re kā toreiz dzīvoja! Bet zinātāji zina, ka LPSR KP CK speciāli balstīja šīs “bākas”, piešķirot tām papildu finansiālos un materiālos resursus un deva citas priekšrocības, lai 98% pārējo nabagu (kolhozu un sovhozu) censtos viņām līdzināties, šādi mēģinot kaut kā reanimēt jau toreiz bankrotējošo kolhozu sistēmu. Un šī relatīvā pārticība šajās “bākās” pamatā tika panākta attīstot ne jau lauksaimniecību, bet ar palīgražošanu – alus brūžiem, vīna un citu preču ražošanu. Tā bija tā naudas ādere. Bet visa pārējā kolhozu ražošana stagnēja, bez attīstības pazīmēm un tur saražotā lielāko daļu savāca Maskava un Ļeņingrada, kamēr pašu veikalu plaukti bija pustukši. Tāda bija tā realitāte.

    • 1946.g.20.novembrī Staņislva Leitāna vadībā Latvijas zemnieki pirmo bāku Nākotne izveidoja Jelgavas apriņķa Šķibes pagastā – līdz 1991.g.21.augustam tādas bija jau 50 (“labi kolhozi” – V.E.Bresis). Kā vārdā, kā labā apdzēsa savām rokām (asinīm un sviedriem) izveidoto? Par ko pašlaik priecāties – ja Latvija tiek izpārdota: “Neskaitāmi nekustamie īpašumi un uzņēmumi tiek pārdoti Krievijas iedzīvotājiem un uzņēmējiem, (..) Viņa [D.Beitnere-LaGalla] sacīja, ka ir rūgti noraudzīties uz to, kā Jūrmalā tiek izpārdoti īpašumi. Īpašs sarūgtinājums ir uzzinot, ka māju un zemi, kas savulaik piederēja pirmā Latvijas Republikas prezidenta Jāņa Čakstes mazmeitām Annai Justīnei Čakstei-Rollinsai un Katrīnai Čakstei-Vilsonei, iegādājusies Krievijas premjerministra Dmitrija Medvedeva preses sekretāres Nataļjas Timakovas ģimene.”
      Sociālantropoloģe [D.Beitnere-LaGalla] : Izpārdot savu zemi ir netālredzīgi (LA, 16.11.2015.)

  9. Tā šie šnoristi-mutesbajāri jau 25 gadus žēlojas – te VID, te PVD, te viņiem Krievija traucē izvērsties. Būtu labāk pamācījušie vēsturi – palasījuši LA aprakstus par Ulmaņlaiku paaudzes godavīriem, kuru vadībā Latvija tika atjaunota un attīstīta pēc postošā 2.Pasaules kara:
    “Manu un daudzu manu vienaudžu jaunību izpostīja karš.(..)
    Sākām vārda vistiešākajā nozīmē klajā laukā un tukšā vietā.(..)Tagadējā Druvas ciematā, kas savu nosaukumu aizguva no kopsaimniecības, viss – dzīvojamās ēkas, vidusskola, sporta nams, asfalta rūpnīca un ražotnes – tika uzcelts kopsaimniecības laikā. Celtniecības brigādē vien pastāvīgi strādāja ap trīssimt vīru.”
    Mēs tikai nopietnāk strādājām. Saruna ar Jāni Rubuli (1927), kas bija Saldus rajona kopsaimniecības “Druva” priekšsēdētājs (Latvijas Avīze, 17.11.2011.)

  10. Edvī, avīze , kurai Jūs rakstāt stingri turās pie krievu GRAFISTA cienīšanas un manu pieklājīgu komentāru ( grafist- ja russkij, ja veļikij, mņē nado, mņe položeno) izdzēsa un mani vispār izslēdza. LA ir kļuvusi angažēti kaitīga.

    • Дедуля, вы что всё про меня знаете, да ещё лучше чем я сам? Ну что за бред. И на газету вы напрасно обижаетесь, моих комментариев они удаляют ещё больше. Просто я пишу больше, и больше им нужен в качестве наживки, чтобы привлекать других комментаторов, ну вроде вас. Больше комментариев, больше заходов на страницу, больше рекламных доходов. Всё логично.

    • Izskatas, ka tas kremla spamists ir LA shtata darbinieks, jeb vismaz ta cenzora chomaks un d/b, ja tam atlauts pazemot cilvekus un propagandet necilveciska rezima “labumus”, kurus visas tam paklautas tautas ir izbaudijusas vairak ka nepieciesams gan Gulagos, gan tml vietas. Pie tam diskriminejot apvainotos, tiem nelaujot pat iebilst sai nekaunibai un cilvekniishanai, fasistiska rezima slavinajumiem.
      Toties PAMATOTAS un PIETIEKOSI PIEKLAJIGAS iebildes tiek dzestas, lai tikai kremla trubadurs neapvainotos.
      Kas tas ir, ja ne klajs prokremlisms un fasistiski komunistisko noziedznieku upuru neciena un slepkavu slavinataja lobijs?

  11. grafists-maisiņš vajg? Atbildēt

    es tā pat kā mans sunc – kad naf ko darīt tad laiz pats sev pauts?

  12. Usakovs par 9.maiju teica: “Pateicoties 9.maijam, Latvijai ir 18.novembris un 4.maijs…” Bet, ja nebūtu 9.maija, tad Latvija svinētu tikai vienus neatkarības svētkus – 18.novembri bez 4.maija…

  13. un 9. maija nebūtu, ja Hi†leram ar S†aļinu nebūtu lielā draudzība izbeigusies!

  14. Ja nebūtu Eiropas Savienības, tad nebūtu 9.maija svinību – to LR vēstnieks UK labi zina:
    ” Teikmanis: Latvija dzīvo pēc Eiropas laika un 9.maijā atzīmē Eiropas dienu ” (LA, 9.05.2012.)

  15. Valsts valodu joprojām neprotošajiem”ieceļotājiem” Šnore, protams, jau kopš Padomju stāsta ir kā dadzis acīs.

  16. Lai Šnore muld ko grib… arī viņam ir jāpatecās visuaugstākajam, ka viņš tāds vipār ir! Cik var muldēt, jo ja vēsture kaut pa solīti butu savādāka, šo muldoņu nemaz nebūtu. Jā, būtu cilvēki, bet tie būtu pavisam citi, ne mēs. Bet ja tā pa nopietno, šie naida kurinātāji ir Žirinovska rokaspuiši.Jo tam visas šīs nacionālā naida kurināšanas jezgas vajadzīgas. Bet no piredzes zinu, ka lielākie krievnīdēji ir tie, kuri tagad atmazgā dvēseli!

    • taisnība. Arī tas, ka Šņore tā fano par Novodvorsku (īstena krieviete un Krievijas aizstāve) liecina par kādām interesēm cīnās “vēsturnieks” ..

    • А она вас возбуждала что ли? Ну вы тогда точно мазохист!

  17. un kur tad paareejie kimentaari KO ????

  18. ja ja nebutu 9 maija ,nebūtu latvijas un latviesu ,būtu tīra āriesu aseņtiņa vācu ,vai ne skumji ,ka ir 9maijs Ušakovs un tie kas izcīnīja so dienu kā Uzvaru pār faisstisko Vāciju un hitleru …ta ka paraudam ka būtu ja būtu ,

  19. Partizāns Ņezabudka. Atbildēt

    Ja nebūtu 9.maija, nebūtu Latvijas, būtu Ostlande ar vācu kolonistiem.

  20. Šnorem pilnīga taisnība: ja paanalizē Latvijas statistikas datus, tad šajos 25 gados ir izbraukuši 30 – 35
    tūkstoši latviešu un tuvu pie… 500 tūkstošiem cittautiešu! Protams, atskaitot mirušos. Visa tā lielā vaimanāšana par milzīgo emigrāciju ir angažēta ar politisku zemtekstu. Es ieteiktu šiem daudzajiem “ekspertiem” vispirms veikt detalizētu analīzi un tikai pēc tam atvērt muti. Ko tad jūs gribiet, lai valstī, kur ir noteikta brīva darbaspēka kustība un brīva dzīvesvietas izvēle, neviens nekur nebrauktu? Kā padomju laikos? Aizbrauc jau pamatā tie, kam šī valsts nepatīk un kurai viņi nejūtas piederīgi, vai arī nokļuvuši kredītu parādos. Neskatoties uz vājo dzimstību, latviešu īpatsvars valstī tomēr pieaug, un tā ir pozitīva zīme. Arī tās ir emigrācijas sekas! Jaunatne arī grib pamācīties citur un redzēt pasauli, vai viņiem tas būtu jāliedz? Dzimstība, jā, par to gan būtu jāsatraucas!

  21. Kāpēc Šnore nevēršas pret Molotovu un Rībentropu arī tie piedalījās pasaules kartes pārzīmēšanā. Un kāpēc Latvijā joprojām neverās vaļā noslepenotie VDK arhīvu materiāli. Par to ir jāuztraucas. 25 gadi, kā neatkarīga valsts, bet mums vēl ir PSRS noslēpumi, kurus tautai nevar rādīt. Ja politiķu algas būtu 360 eiro mēnesī, tad galvas viņiem labāk strādātu un skaidrāk saskatītu dzīves vērtības, par kurām ir jācīnās.

  22. Drosmīgie letiņi, kur tad jūs bijāt krievu laikā, āaaaaa, partijnieku bļodas laizijāt, protams, jaunais saimnieks atļāva uz krieviem riet un vēl, nevajadzēja ar krieviem tirgot, bet kam jūsu ražotie mēsli vajadzīgi, Eiropai???????? tai savu mēslu pietiek, nezin kur likt, tas tā pamācībai ,,patriotiņi,,

    • Atbilde - Nav svarīgi Atbildēt

      Kur bija letiņi? Sibīrijā, daļa bija nogalināti karā un pēc kara vēlreiz daļa izsūtīti, puiši armijā, BAMu cēla, pārraudzināja un aizliedza runāt, ko domā. Un liela daļa letiņi paspēja emigrēt. Tos vismaz neapslaktēja un kauns būtu par to bļodu muldēt.

  23. Labi, ka ir šādi autori, kurus tiešām ir vērts lasīt. Paldies.

  24. Paldies, ļoti saturīgs raksts ar tiešu informāciju.
    Noteikti lasīšu arī citus autora Šnores darbus, jo reti kad var lasīt tik sakarīgus rakstus.

  25. “Okupācijas laikā ieceļojušie beidzot izceļo, tādējādi mazinot okupācijas sekas.”

    Ja LC savulaik nebūtu nelegālos imigrantus apdāvinājis ar dzīvokļiem un radījis tiem citas privilēģijas, ievērojama to daļa būtu aizvākusies atpakaļ vēl deviņdesmito gadu sākumā. Īpaša prieka, ka tagad viņi demogrāfiski piesārņo Lielbritānijā, nav.

    “Viens cilvēkēdāju režīms nomainīja citu.”

    Tā jau ir apzināta faktu sagrozīšana jeb kapitulācija absolūtā ļaunuma priekšā. Ja nebūtu bijis Hitlera “cilvēkēdāju režīma”, krieviem būtu izdevies Latvijā visā pilnībā apmierināt savu ģenētiski iemantoto un ieaudzināto slepkavošanas kāri un šodien latviešu vairs nebūtu.

    Drausmīgākais nav tas, ka WWII noziedznieki un to noziegumu mantinieki svin 9. maiju, jo kupraini tikai kaps izārstē, bet, ka to dara arī mūsu valsts augstākās amatpersonas, tā ņirgājoties par kara upuru piemiņu un uzkraujot sev un savām dzimtām vainu par desmitiem miljonu noslepkavoto tai karā.

    • Ну ни фига себе. То есть наши, да и ваши тоже между прочим, отцы и деды преступники, а мы наследники этих преступлений?! И всё только потому, что мы празднуем 9 мая?! Улдис, у вас с головой всё в порядке? И это ещё слабо сказано.

      • Tie, kas patiešām mīl Krieviju, ienīst čekistu režīmu, kas to ir pārņēmis. Bet tiem, kas mīl Putina režīmu un aktīvi to aizstāv latviešu portālos, patiešām var pajautāt: grafist, у вас с головой всё в порядке? Никогда, ни в одной стране власть не захватывала тайная полиция. В Византии были императоры конюхи, в Европе и Южной Америке – солдафоны, но так, чтоб вся государственная система стала собственностью стукачей и провокаторов – такого не было. В царской России офицеры не подавали руки жандармам. В гитлеровской Германии вермахт брезговал гестаповцами. В СССР Сталин каждую пятилетку уничтожал весь аппарат НКВД. Путинизм – даже не сталинизм, он лишен идеологии, это мутация комиссаров в коммерсанты и величайшее несчастье России. Это победа ГУЛАГА над Россией. А вы – либо платный агент КГБ, либо бесплатный адепт путинизма, что одинаково омерзительно.

        • Tie, kas patiešām mīl Krieviju, loģiski, mīl čekistu režīmu, važas un pātagu un ienīst visu dzīvo uz planētas.

          • Взгляды у вас, Улдис, странные. Это мягко говоря. Любовь к Родине в вашем описании, похожа на извращение. Вы извращенец Улдис?

          • Krievu uroģinas mīlestība, tā tiešām ir perversija

          • Вы не извращенец Улдис. Вы мазохист. Я вас раскусил.

        • Tiesam, pilnigi skaidrs par siem kremla kvekskisiem, kuri pirmie bles ka nelabi, kad pasus tas rezims panems pie pakalas, it seviski, ka tas jau par lidzigiem postiem komentaros sedina,
          Ko teikt, Sharikovi jau ar to izcelas, ka tiem smadzenes aizvietotas ar kadu pavisam nepievilcigu substanci…

          • Ой, вы бы на себя посмотрели сначала. В какую безмозглую субстанцию вы сами то превратились. Инфузория одноклеточная по сравнению с вами верх развития.

          • Sveiks, grafist!
            Sen nav iebilsts vai akceptēts Tavs komentārs.
            Tas, ka meklē ieganstu paklaudzināt uz latvieša muguras, nav nekas īpašs. Pat kaitinoši ne. Cilvēks pats labi apzinās, kas ir kas. Un neviens nevar tā otru ietekmēt, lai te vēl lektos ar bezpersonisko krievu valodā rakstīto tekstu. Jo nav jau par ko. Uz frāzēm var atbildēt tikai ar frāzēm. Būtība slēpjas tajā, ka intervijā pasacīts būtiski un daudz. Un katrai tautai ir tādi cilvēki, kuriem nav bail runāt patiesību un katrai tautai ir tādi, kuri smīkņā. Ne reizi nav lasīts grafista viedoklis. Tikai apgalvojumi, kas neatbilst patiesībai. Cilvēkus pārbauda ar varu un naudu. Un pārbauda arī ar gudrību vai muļķību. Viens nika nēsātājs iemanījies pārstāvēt plejādi klusējošo. Bet tas jau ir zināms un par to neviens sen nebrīnās. Tāpēc jau nebrīnās arī par svinētājiem. Ir taču atšķirība, grafist, kurš ko svin un kāpēc? Ja Latvija riebtos, nebūtu Līgo svinētāji, vaiņagu galvā licēji, cilvēki nemācītos latviešu valodu. Un tāpēc 9. maijā latvieši noskatās. Jo tajā nav ne kripatas pietātes pret latvieti. Tāpēc nedzied kopā ar svinētājiem un nelīksmo. Ne tāpēc, ka ļaudis nepriecājās par kara beigām. Jebkura uzvara ar aizsietu muti tautai, nav uzvara. Lai ko slavinātu un cildinātu svešā mēlē. Un, lai cik sarežgīta ir Latvija šodien, tā ir demokrātiskāka par to padomju laiku Latviju, ko tik dikti slavina svinētāji. Tas tā – mentāli. Bet grafista teksti var tikai kacināt, un neko citu.
            Prieks bija pakomentēt.

          • И Вам не хворать. Но я вовсе не ищу повода поскакать у латыша на спине. Вот совсем не ищу. У вас на этот счёт видимо есть какая то поговорка, к сожалению я её не знаю. Но и делать вид, что я со всем согласен и мне всё нравится, я не намерен. Вы пишите, что мои утверждения не отвечают правде. Видимо потому, что они не отвечают вашей правде. Скорее всего и понятия о правде у нас тоже различаются. Действительно, есть большая разница кто празднует и почему празднует. И я могу понять, что вам не нравится это праздник. Но ведь и петь, плясать и радоваться вас никто и не заставляет специально. Но только признайтесь сами себе честно, хоть один раз, что не будь этой победы и вас бы тоже не было! И Латвии, такой демократичной или не очень, тоже не было бы! Вот совсем, нарочь. Ходили бы сейчас с аусвайсами и немецкмим оккупационными марками в кармане.
            Тексты мои Вас раздражают. Неплохая оценка.

          • gfafistam vēlreiz

            Grafist, kļūdāties. Mani nemaz nesatrauc teksti, ko šeit izlasu. Cik rakstītas atbildes uz grafista tekstiem, tik parasti iegūstu arī to veidolu, kas paslēpies aiz šī nika. Un tā , kā šeit izskan teksti par to, kā būtu, ja Latvijā valdītu nacisms, nav korekti. Proti – abi režīmi- padomju tāds pats ir valdījis Latvijā pusgadsimtu. Un cilvēki jau bija pārkrievoti, saprecināti – jūrnieki ar šuvējām, studentes ar kolhoza ļaudīm, jaunība izdarīja savu – un tagad vairs šo laika periodu nevar ne atsaukt, ne situāciju mainīt. Varbūt daudziem ir vienalga, cik latviski vai nelatviski garā izaug bērni un mazbērni, bet jautājums ir pavisam cits – kāpēc 9. maija svinētāji ir iedomājušies, ka šo mazo valsti atbrīvojuši? Ja pajautātu karavīriem, bet viņi jau sen zem zemes, tad stāsti būtu pavisam savādāki, kā tos traktē šeit mītošie iebraucēji. Vienkārši ir neētiski okupētā zemē rādīt to, kas patiesībā būtu jānoklusē.
            Vienā vārdā varētu teikt – neaudzinātība izmainīja latvisko garu. Diemžēl. Visu pagājušo gadsimtu kopš 1940. gada ar plakātiem un komunisma sludinātājiem centās pāraudzināt Latvijā dzīvojošos.
            Zeme, kur cilvēks ieradies, ir jāmīl un jāciena tās ieradumi, jāierauga varbūt arī tas, ko paši sen pieraduši. Ir viegli tagad uzbraukt politiķiem, darbīgi ņemties ar demagoģiju, ka paši vainīgi.
            Lielas tautas var darīt, kā grib, bet mazas tautas var tikai pastāvēt ar savu valodu un kultūru un darbu. Un, paldies Dievam, daudzi tagad var izbraukt uz Eiropas citām valstīm, atkopties, atjēgties no visām tām kļūdām, ko pieļāvuši paši un arī valdība. Ja mēs saprotam viens otru, tas nebūt nenozīmē, ka man jādomā tā, kā saka grafists. Bet es ceru sagaidīt arī tādu domu gājienu, kas liek grafistam paskatīties ar tām acīm uz Latviju, kādu redz šeit gadsimtiem dzīvojušie ļaudis. Un tādu ir maz. Pateicoties abiem kariem, mazā cilšu valsts, ko tagad sauc par Latviju, ir pārblīvēta ar cilvēkiem, kuriem latviskais nekad nebūs pie sirds. Un tā ir visa nelaime. Es teiktu tā: dziedāt himnu ir goda un pašcieņas jautājums. Un stāvēt var tikai zem viena karoga. Grafists maz zina par to, kas ir latviskums. Ja zinātu, tad nekašķētos un neprovocētu komentētājus.
            Bija interesanti. Var uzzināt daudz par šajā zemē dzīvojošiem un latviski nerakstošiem komentētājiem.

          • Es klūdijos? Nu tad atvainojet mani. Es rakstu krieviski tikai tāpēc, kā man ta ir ertāk, un protams krieviski es rakstu daudz ātrak. Что было бы, если бы. К сожалению, такое было вынесено авторами в название статьи. Это же не я придумал. Вы равняете нацизм с коммунизмом, немецкую оккупацию с советским строем. Это ваше право, ваша точка зрения, но я с этим не согласен. При советском строе, как ни странно, и ваша культура развивалась невиданными темпами, и ваш язык сохранялся и оберегался, и рождаемость была такой. что численность ваша только увеличивалась. Что происходит сейчас вы и сами видите. Вы пишите по латышски, я по русски, но мы друг друга понимаем, и это здорово. Мы не требуем друг от друга полного согласия со своими взглядами. Ведь каждый из нас имеет право на своё собственное мнение. И это правильно. Несмотря на множество латгальских родственников, понять латвискумс мне и в правду тяжело. Но, и это принципиально, я не провоцирую и не оскорбляю никого первым. Только в ответ, и то не всегда. Мне тоже было интересно с вами.

        • Омерзительно жить с розовыми очками на глазах! Обсуждают не меня, не Путина и его «режим», а конкретную статью. По вашему мнению, во имя вашей либерастии я должен предать и пожертвовать памятью своих предков? Тех, кто добыл и завоевал ту самую победу?! Да вот хрена лысого вам! И пусть в ваших глазах я бесплатный агент путинизма, зато вы в моих глазах – проплаченный агент западной либерастии со всеми её сомнительными достижениями в виде двойной морали, гей культуры и всего прочего. С моей точки зрения это омерзительно вдвойне!

          • rozā brilles

            Никогда в КГБ не было порядочных людей. Их не могло там быть по определению. Не пойдет порядочный человек работать в гестапо. А КГБ – похлеще гестапо, вне всяких сомнений. Да, там были люди умные, образованные, начитанные, с энциклопедическими знаниями, хитрые, увертливые, ушлые – разные. И тупые были. И маньяки, и гомосексуалисты, и даже “прогрессивные социалисты”. Но ни одного порядочного человека в КГБ не было никогда.

          • А сами то вы порядочный человек? Или только прикидываетесь. Здаётся мне, что прикидываетесь. Господин Горбунов был председателем КГБ Латвийской республики. Он порядочный человек или нет?!

      • tas attiecas uz musu valsti nicinosiem izdzimteniem

      • grafists-maisiņš vajg? Atbildēt

        es tā pat kā mans sunc – kad naf ko darīt tad laiz pauts….

    • Kura valsts augstākā amatpersona svin 9.maiju?gribētos zināt.Līdz šim tur tika manīti tikai pāris cilvēki no Rīgas Domes Saskaņas frakcijas ar mēru priekšgalā.

  26. izskatas, ka dalai krievu kads ir iekodis…, ka zombijiem.., kuri atrazdamies lai kadas civilizetas valstis, tie vienmer skums pec vergtura un saimnieka un centisies visu padarit pec atpalikusas un degradetas launuma imperijas principiem. Tie laikam citadak ne var, ne spej dzivot.
    Visas, bez iznemuma valstis, kur tie iegajusi, “atbrivojusi” slikst nabadziba, ir uz izniksanas robezas. Tiesi tas ir tas, par ko tik citigi cinas krievlande un tas sharikov veidigie adepti.

  27. Piekrītu “kāmim” un uzskatu, ka vērts to atkārtot!
    ——————————————————–
    kāmis 11. jūnijs, 2016 10:41 Atbildēt
    Vai tikai 1994.gadā nav noslēgtas kādas saistības ar Krieviju par LPSR nomeklatūras mūžīgo varu un kolaboracionistu aizsardzību,kuru dēļ netiek atvērti čekas maisi,nojaukti okupācijas simboli un varas galerijā eksponejas okupantu ideologu un bļodlaižu glumie ģimji?Ja arī šādi līgumi pastāv,laiks būtu viņus pārskatīt.Situācija ir kardināli manijusies un būtu jāmaina arī ataviskā izkārtne!

    • Diemzel laikam saja valstina principa nekas nevar mainities, kamer tas tautas vairums tml spriedeles un nespes pat nojaust, kur nu vel saprast, ka nekas jau nav mainijies, ka valda tie pasi, tikai apsviedusi kazokus. Ziniet, pat Sarkangalvite bija gudraka… un speja atpazit nomaskejusos vilku.. Bet te vel gadu gadiem nesleptus komunistus un cekistus veleja par smukiem solijumiem, bez seguma protams, frizuram un smaidiniem.
      Te ir situacija ka Janukovica Ukraina, maj ar galvu, sola, izliekas, bet kalpo savam saimniekam kremli. Tiesi tapec ir ne vien sleptie cekas noziedznieki, bet ari bez jel kada pamata uztureta okupacijas valoda, un merktiecigi grauta ekonomika un laista griste visa valsts vide, lai visiem iestatos riebums pret so valsti.
      Un velesanas nav veids, ka no tiem atbrivoties, jo attiecigi sakartots ir ari velesanu likums, kas to nepielauj. Jo izvirzit tos, par ko tautai tiks atlauts balsot, salikt pie silem, drikst tikai partiju saimnieks, kurs, ka izskatas, tam visam ir 1. Un tapec tam pec butibas nav liela atskiriba, vai SC pa tieso un bez aplinkiem teiks, ka ir par maskavu, vai par savejiem izliekosies runas 1 bet daris pavisam citu, to kas vinam vajadzigs.

  28. Vienmēr patīkami lasīt ko saka cilvēks kurš tiešām mēģina kaut ko darīt Latvijas un latviešu labā. Šņores teiktajā ir derīgi ieklausīties, piemēram viņš jau nez cik gadus atpakaļ teica, ka ekonomiskā sadarbība ar Krieviju var nest tikai postu.

    • И это лишний раз доказывает его идиотизм в экономических вопросах.

      • Kad beidzot so okupantu trubaduru noblokes, kaut vai par valsts valodas likuma neieverosanu un naida celsanu, tad vares uzskatit, ka mes esam brivi no launuma imperijas ietekmes.

        • Kāds vēl te “valsts valodas likums” !
          Valsts valoda obligāti jālieto tikai valsts ierēdņiem darba laikā, un ne minūti vairāk.

          • Visi, kas maiziti par xlebu sauc, lai uz savu laimes zemi kkur pie Muhosranskas brauc…

          • pasaki beee eee

            Urlovicu “intelekts” ir zemaks ka dzivniekiem, jo pat tie saprot, ka dirst vieta , kur dzivo, nav labi…
            Bet Urlovicu princips – aizdirst visu pasauli, vispirms aizdirs, degrade savu rogina – urogina, tad klist pa pasauli nevis to uzlabot, bet atkal visu sakezit, piedirst ka rigina – urogina.
            Tas laikam tapec, ka tie ir zemaka attistibas stadija par lopiem..

        • Вата такая вата! Что, близок локоть да не укусишь! Это интернет детка.

          • Latofobija – bailes, nespeja lietots Latvija latviesu valodu.
            Pacientiem trenuzenes noverota drudzaina saulespuku seklinu grausana un nemotivetas agresijas izpausmes..

          • Боязнь и нежелание использовать язык – это две разные вещи. Это естественная реакция на распространённое среди комментаторов портала ярое русофобство!

          • K. Marx, ko pieludz seit kvekskosie komunist cekist fasisteli, esot teicis, ka nemacet, nelietot tas valsts valodu, kura dzivo, var tikai ciemins, idio@ts, vai okupants, kurs uzspiez savu valodu.
            Laikam precizak nevar par tadiem zemiskiem neliesiem, kuri te plukst

  29. Lai kādam nerastos šaubas par 9. maija svinēšanas absurdo raksturu, tad (kārtējo reizi un līdz pilnīgai okupācijas seku likvidācijai) mums jāturpina atgādināt mūsu neprincipiālajiem valdniekiem un viņu protežētajām okupantu paliekām, ka:

    Molotova – Ribentropa pakta realizācijas procesā, sadarbojoties Krievijas /PSRS/ un Vācijas bruņotajiem spēkiem, tika vardarbīgi likvidēta Polijas un Baltijas valstu neatkarība, pārvēršot tās par okupētām un anektētām teritorijām.
    Vienlaicīgi – okupācijas periodā tika izvērstas masveida represijas un slepkavības, kuras procentuāli pielīdzināmas ebreju holokaustam un uzskatāmas par Latvijas pilsoņu /galvenokārt – latviešu/ genocīdu, kas sodāms kā noziegums pret cilvēci.

    Un šo noziegumu noliegšana un aizvietošana ar atbrīvošanas jēdzienu ir zemiska obstrukcija un apzināti meli, kas nedod okupantiem un viņu pēcnācējiem tiesības Polijā un Baltijā svinēt staļiniskās Krievijas (PSRS) uzvaru pār (savu neveiksmīgi izvēlēto sabiedroto kara sākumā, bet kļuvušu par ienaidnieku kara beigās) hitlerisko Vāciju.

    • А договор «Мунтерса – Рибентропа» был ещё раньше вами заключен. Забыли и не хотите вспоминать? А в холокосте ваши соплеменники участия не принимали? Удобная позиция, помнить только то, что выгодно. Строите какие то мало вразумительные фантазии. Ведь если бы не было той самой великой победы в той ужастной войне, то вы все жили бы до сих пор в рейхскомиссариате “Остланд”, говорили бы на немецкои языке, вокруг развевались бы чёрно-красные флаги со свастикой, а сами вы кричали бы «хайль» очередному фюреру!

      • Daudz kā nebūtu , ja nebūtu1939. g. 23. augustā noslēgtā Rībentropa- Molotova pakta. Nebūtu 9. maija svinēšanas, nebūtu karā kritušo, nebūtu veterānu. Ja arī Vācija iebruktu Polijā , paietu vesels mēnesis, kamēr līdz Padsavienības robežai aizietu. Spēki, munīcija ,rezerves iztērētas. Vai oktobrī Vācija spētu tālāk virzīties? Vai pa mēnesi krievi nespētu ierakumus aizsardzībai izrakt? Vai ar tik maziem spēkiem līdz Maskavai aizietu, ja krievi būtu aizsardzībā nostājušies? Neaizmirsti, Grafist, ka aizsardzībā zaudējumi ir vismaz 4 reizes mazāki, nekā uzbrukumā.Salīdzini toreizējo spēku samēru! Pa dubļiem vēlu rudenī tanki pat līdz Minskai netiktu. Neaizmirsti,, ka Padsavienība tajā laikā kļuva par Vācijas apgādātāju, barotāju. Vai toreiz tur fašistu-nacistu nebija?

        • То есть без пакта и войны бы не было? Ну у вас и фантазии, однако. Про свой то пакт ни словом не обмолвились, а на этом зациклились. А то, что он был вынужденным, ни слова. Ведь предлагали же и Англии и Франции, и другим заключить договор против Гитлера. Не захотели. А почему? Так всё старались на Россию натравить, разве не так. Ответьте честно сами себе, чтобы с вами было, если бы не было победы в той войне? Да вас бы просто не было! И страны вашей не было бы тоже. А вы всё филосовствуете.

          • Kopā ar PSRS Vācija sagrāva Poliju nepilna mēneša laikā, vienatnē būtu divreiz vairāk laika vajadzīgs. Nu pienāca Vācijas karaspēks pie PSRS robežas un ko tālāk darīt? Iet uz Maskavu? Ziema deguna priekšā, karavīri noguruši, pulveris beidzies. Kur tu redzi iebrukuma draudus? Vienīgās briesmas- tagad ir tieša robeža ar Lielvāciju, tagad ir iespēja pēkšņi uzbrukt. Kamēr starpā bija Polija pēkšņa uzbrukums nebija pat teorētiski iespējams. Neaizmirsti, ka PSRS sadarbības līgumu ar Lielbritāniju un Franciju gribēja slēgt prasot tiešu koridoru cauri Polijai bez Polijas piekrišanas.Tu neatbildēji uz jautājumu-vai PSRS sadarbojās ar nacistisko, fašistisko Vāciju. Atceries, ka apzināta sadarbība ar noziedznieku arī ir NOZIEGUMS. Vācijai nebija militārs pārsvars ne 1939, ne 1941 gadā. Neizvairies no jautājumiem, esi godīgs savās atbildēs, es cenšos ar rupjībām neatbildēt!

          • А я уже отвечал вам. Просто многие мои комментарии изчезают странным образом, благодаря цензорам. Я просто не успеваю отслеживать. А Польша тоже далеко не ангел, с большим удовольствием поучаствовала в разделе Чехословакии, забыли да. А так границы были отодвинуты на сотни километров, получено какое то время на подготовку и переоснащение армии. И самое главное. Правительство Германии было легитимным, признанным во многих странах мира, и многие правительства других стран не считали зазорным для себя сотрудничать с ним. Даже ваше собственное. И чем же СССР был хуже других. А вот преступным этот режим стал только после Нюрбергского процесса, то есть после суда. Так что вам незачот.
            Всё, ухожу на футбол.

        • Tiešām nejēga. Ne jau tāpēc krievs 20 gadus gatavoja imperiālistisko karu, lai paļautos uz kaut kādu tur “Molotova – Rībentropa” paktu. Viņš bija izsalcis pēc cilvēku asinīm un karam bija jānotiek.

          • Улдис, вы идиот?! То есть ту войну мы ещё и сами готовили столько лет. Ну вы точно не совсем здоровы.

          • Jā bērniņ, es tiešām izvēlējos niku-Nejēga, jo nekādi nesaprotu cilvēku stulbumu visvienkāršākajās lietās, nesaprotu cilvēkos elementārās loģikas, domātspējas trūkumu.Sanāk jau vairāk kā 20 gadi, ko padsavienība veltija kara sagatavošanai. Sākumā bija runa par Pasaules revolūciju. Arī Hitlera nākšana pie varas bija mēķtiecīga darba rezultāts. Ja Vācijas komunistiem būtu Staļins devis norādi bloķēties kopā ar sociāldemokrātiem, tad nacisti vēlēšanās būtu mazākumā. Nacisti varu nesagrāba, viņi to ieguva likumīgi vēlēšanu rezultātā.

    • nebūsim tik vientiesīgi „toleranti” un nāksim pie sajēgas, ka okupācijas sekas nav likvidētas tāpēc, ka mūs arvien vēl vada tie paši čekas maisu glabātāji (daudzpartiju sistēmā transformējies “komunistu un bezpartejisko bloks”), kuru politiskie priekšteči slēdza līgumu ar okupētājvalsti (PSRS -Krieviju) par okupantu dzīvā spēka (demobilizēto militārpersonu, viņu ģimeņu, radu un draugu, vai īsāk sakot – visas viņu „piektās kolonnas” atstāšanu šajā nepilnīgi deokupētajā teritorijā.
      Un tā vien šķiet, ka mainīt situāciju varētu vienīgi politikas maiņa, kas tiktu pārorientēta no šo politisko seku integrācijas uz to likvidāciju (juridiski likumīgu dekolonezāciju).

  30. Mans tēvs un tēvocis karoja 19 divīzijā. Nu nebija viņi padomju varas patrioti, nu nemaz arī ne. Bet to gan teica – labi ka Hitlers nevinnēja. Tā kā šie dzirnakmeņi bija drausmīgi abi divi. Kauju ar Hitleru faktiski veica Padomija. Sitās jau visi. Tādēļ vai ir vērts strīdēties par 8. vai 9. maiju. Ekstrēmisti gan netiek cienīti.

  31. Mēs nevaram atteikties no savas vēstures, tāpat kā no saviem vecākiem, tāpat kā no savas dzīves Padomju laikos. Un tas naids, kas tagad tiek kurināts neved Latviju uz labāku dzīvi, bet tikai uz latviešu tautas iznīcību. Mēs esam tik maza tauta un lai sevi saglabātu ir jāpāršķir lappuse un jāskatās nākotnē. Un daudzi Padomju laikos dzīvoja labāk un varēja iztikt ar saviem ienākumiem, dzima bērni, bija skolas, slimnīcas, bija darbs un pēc tādas izdomātas brīvības neviens īpaši nealka, bet priecājās par dzīvi. Tagad latviešu tauta ir dziļākā grāvī nekā padomju laikos un tas ir neapstrīdams fakts.

    • Вот, вот. Начинает доходить по немногу.

      • Paga, paga, es arī dzīvoju padomijā un zinu kāpēc ar ienākumiem varēja iztikt-veikalos nebija ko pirkt. Un stulbeņiem kredītus nedeva. Sagrābušies kredītus un raud, ka nav no kā dzīvot. Padomijā jaunie dzīvi sāka ar vienu gultu un čemodānu, bet tagad padodiet luksus dzivokli un auto. Pat bērnus vairs nedzemdē, jo tas nepieder pie ērtībām.

  32. Vai tikai 1994.gadā nav noslēgtas kādas saistības ar Krieviju par LPSR nomeklatūras mūžīgo varu un kolaboracionistu aizsardzību,kuru dēļ netiek atvērti čekas maisi,nojaukti okupācijas simboli un varas galerijā eksponejas okupantu ideologu un bļodlaižu glumie ģimji?Ja arī šādi līgumi pastāv,laiks būtu viņus pārskatīt.Situācija ir kardināli manijusies un būtu jāmaina arī ataviskā izkārtne!

  33. Gudrs un patriots. Vajadzētu ieklausīties, arī krieviem, ja ne tajā ko saka latvietis, tad savā patriotā Ņevzorovā – nesen bija intervija LTV – tā arī saka viserudītākais Krievijas žurnālists – nebija nekāda atbrīvošana, bet Austrumeiropas pakļaušana asiņainam režīmam, nebija nekādas uzvaras, kur nu vēl svinamas – tuvu 20 miljoni kritušo, vēl drausmīgāks bads kā golodomorā. Līdz Brežņevam gan to nesvinēja. Paldies, Edvīnam, kolā jau Latvija vēsturi nemāca, ārlietu ministrs Eiropu neizglīto, bet tas ir jādara.

    • Grafist, vai tie kritušie miljoni tika tāpat tavam priekam radīti? Viņi vienkārši negribēja dzīvot, lai tu tagad varētu ņirgāties? Nu, kas lika ar Hitleru draudzēties? Nu, kas lika Poliju iznīcināt, kas lika Vaciju barot un apbruņot, lai tā varētu Lielbritāniju bombardēt? Vai noziedznieka atbalstīšana nav noziegums?

      • Это я то издеваюсь над памятью павших? Или может всё-таки это делают авторы этой провокационной статейки? Один заговок чего стоит. Я не обеляю те времена, но и специально не приукрашиваю. А вот вы однобоки. Помните только про один договор, назначили виноватого и все факты подбираете под это. А разве Польша не поучаствовала в разделе Чехословакии перед этим? Глупо судить о событиях того времени, с морально-этических позиций сегодняшнего дня.

      • Hitlers esot iznicinajis ap 20 milj, bet stalins , pec dazadiem aprekiniem, no vismaz 40 – 100 milj padomju pilsonu…
        Un te kadam bezsmadzenu neradijumam liekas ka par to jafano, jaaizstav un javemstas uz citiem, ar patologisku cilveknisanu un slepkavniecismu, sadismu neslimojosiem?

        • Ну то есть Гитлер такая душка, а Сталин безжалостный садист? Бл*ть, и откуда только берутся такие уроды вроде вас. Статья про что? Разве про гипертрофированные преступления Сталина? Нет, не про них. Мы о них знаем и помним. Но как вы, не гипертрофируем и не преувеличиваем.

  34. Vai tikai 1994.gadā nav noslēgta kāda slepena vienošanas ar Krieviju par LPSR nomeklatūras mūžīgo varas uzurpācija.Tie vecie,okupantu ideologu un bļodlaižu ģīmji varas galerijā ir krietni apriebušies,ceru ne man vienam.

  35. Snore ir tukš muldetājs. Vīņs ir pret Brivibas cīnītājiem.

  36. Kur mans komentārs??

  37. Viens patriotiski uzraksta,to kas sen jau zināms,cilvēki piekrīt un dalās,šajā nedzīvajā interneta vidē.Bet ko tas maina??????Tikai vārdi par vēsturi,domas par tagadni.Reāli tak nekas nemainās.

  38. visam piekrītu izņemot izmisīgajam izteicienam par to, ka izbrauc lielākoties nepilsoņi – uz Krieviju, varbūt, bet viņiem izbraukt uz Rietumiem ir daudz grūtāk. Es patu esmu mācījusies ārzemēs un joprojām tur dzīvoju – neviens tur satiktais Latvietis nav nepilsonis – viņi visi palika šeit, kamēr enerģisko tautiešu skaits saruka, tā ka būtu tieši jācer ka šie brauks atpakaļ, ne? Cienīju autoru, bet šis tāds tīri izmisīgs, propagandisks arguments

  39. ,,9 maija stāsts,, ir varens psiholoģisks ierocis ,,krievu pasaules,, izveidošanas ,nostiprināšanas un izplešanas teorētiķu un praktiķu rokās,bet kāds ir patreizējās,, Latvijas stāsts,, – te nu gan galva jāsaķer un jāliek pie deguna ožamais spirts lai nenoģībtu.

  40. Neizglītots biji un paliksi, sarkanais barbars esi un paliksi, jo visu redzi tik sarkanā krāsā.

    • Необразованный? Варвар? Ну, ну. А кто же тогда вы сами? Фантазёры, мечтатели или просто дураки и идиоты? Жили бы вы сейчас в таком образовании под названием рейхскомиссариат “Остланд”, говорили бы на немецкои языке, вокруг развевались бы чёрно-красные флаги со свастикой, а сами вы кричали бы «хайль» очередному фюреру!
      Очевидно, что такая картина вам милее. Но никакого такого независимого латышского государства здесь бы не было! Шаг влево, шаг вправо – растрел на месте.

  41. ” ….redziet, pēckarš [1945-1953] ir kā piecelšanās no nāves gultas. Debess tad divtik zila, saule divtik spoža, pat elpot ir laime. Un laime staigā piemiegtām acīm.” Vizma Belševica (Avots, 1987, nr.7)
    Lai dzīvo 9.maijs! Lai dzīvo Eiropas diena!

  42. Viss konkrēti un trāpīgi pateikts, bez meliem. Redzu, ka atkal jau ,, draugiem,, nav pa spalvai, pa prātam. Taisnība acīs kož okupantiem. Būs jāsamierinās, vai arī…ir cits ceļš – uz roģinu. Riga – Moskva.

    • А вот тебе крестьянин немного статистики про то «счастливое» время до 1940 года. «Около 70 тыс. крестьянских хозяйств были безлошадными, 45 тыс. не имели даже коров. Долги крестьянских хозяйств с 1930 г. составляли 230 млн. латов. За неуплату долгов с 1925 по 1930 год с молотка было продано 4764 крестьянских хозяйства, а с 1935 по 1939 год — уже 26 тыс.
      Разорение крестьянских хозяйств продолжалось постоянно, и в 1940 г. уже советской властью были списаны различные долги крестьянских хозяйств на сумму более 350 млн. латов.»
      Списал бы тебе твой немецкий господин хоть самый маленький должок? Да хрен тебе. И вкалывал бы ты дружок на немецкого бюргера на его земле до сих пор.

      • Grafist, Latvija pēc Pirmā pasaules kara bija ļoti novājināta. Un sāka celt valsti uz drupām. Tāpēc nevajag runāt to, kā nav bijis. Ja par padomju labumiem pirms kara. Divu gadu laikā 1939.-1941. tika sagrauts viss, ko latviešu nācija bija sākusi celt un būvēt. Neviens nekad nav sacījis, ka latvietim klājās viegli. Bet strādīgums, nacionālā pašapziņa, valsts dotie aizdevumi, zemes reforma, rūpnīcu izaugsme, to visu sagrāva Otrā pasaules kara izraisīšanās. Un to neizdarīja ne Latvija, ne Somija, Lietuva vai Igaunija. Vēsturiski ir redzams, kā tas viss notika. Agrāra valsts ar augstu attīstības tempu, kāda bija pirmskara Latvija, nespēja izvairīties no lielajiem plēsoņām. Un šie plēsoņas bija divas agresorvalstis. Un nav ko stāstīt to, kādus labumus Latvijai atnesa 1940. gads. Gada laikā tika sagrauts viss, ko latviešu zemnieks sūri bija sarūpējis. Nekad neviens nav arī teicis, ka Latvijā varēja kaut ko sasniegt bez darba. Tos tikumus- alkoholu, piesavināšanos, kolektivizāciju, ievazāka caur komunistisko ideoloģiju. Un tas ir iepriekšējā gadsimta sākums, kas bija pārmaiņu laiks daudzām valstīm- krīzes ieskaitot. Bet ne par to ir runa. Tika iznīcināta pamattautība. Sagrauta valsts struktūra. Un to neizdarīja vācu “vadonis”, to paveica padomju varas “vadonis”. Nav runa par paktiem vai dalījumiem. Abi vienlīdz kampēji tiecās pēc piejūras valstīm. Tikai sarkanās armijas rindās bija dažādu nacionalitāšu pārstāvji, cilvēki, kuriem par Baltijas valstīm nekāds redzējums nebija ne tad, ne arī šodien. Bija Ukrainas bada gadi, lielā padomiskā tīrīšana, tā visa ir ideoloģija. Varas kāre pēc svešas mantas un zemēm. Tāpat kā vācu muižņiecības alkas pēc sen aizgājušajiem laikiem.
        Tikai nevajag spēlēties ar to ” labo”, ko atnesa 1939. gada “bāzu līgumi” vai zemniekiem atņemtie lopi un darbarīki, sākot no kalta, zāģa un visbeidzot līdz klētīm, šķūņiem un darba zirgiem, tehniku un arī smalkām mājsaimniecības rotām – pat visnabagākais zemnieks nereti valkāja sudraba pulksteņķēdi, kad uz baznīcu gāja un sievietes uz baznīcu gāja kurpēs, ne pastalās. Tas viss palika tiem, kuri izsūtīja cilvēkus vai ievācās izvesto ļaužu mājās.
        Vajag tomēr zināt arī patiesību, grafist…

        • Да правду знать хорошо. Также очень желательно не расказывать сказки и самому же в них отчаянно верить. Вы слишком идеализируете то время, хотя эмоционально это понятно и оправдано. Но за 20 лет первая республика в своём развитии так и не достигла уровня 1913 года. Не верите моим цифрам, ну тогда возмите гуугл в руки, найдите свои, докажите, что я не прав. Что, не было разорившихся крестьянских хозяйств? И безлошадных не было, и долгов у хозяйств не было? Не были те времена манной небесной, не были. И я не говорил, что коллективизация и всё прочее это было хорошо, но долги то действительно списали. А вот, к примеру, окупационые немецкие власти национализированную собственность возвращали очень аккуратно: только после доказательства того факта, что собственность не была заложена или доказательства факта уплаты задолженности. Педантичные ребята были.

          • grafistam vēlreiz

            Grafists velk uz vācu varu, mazāk skar realitāti. Tā ir viegla manipulācija, pierādīt, ka būtu slikti, ja tā būtu vai šitā. Jā, Latvijas brīvvalsts nebija nedz ideāla un manna nekrita no debesīm. Cilvēkiem bija jāstrādā un par to bieži vien maz saņēma algā. Tā tas bija ne tikai Latvijā. Kā jau teicu, nevar neņemt vērā pasaules krīzes un tomēr daudzi cēla mājas, apsaimniekoja zemi, cēla valsti. Vienkārši būvēja Latviju. Ir taču jāņem vērā, ka Latvijā pirms kara bija gan rūpniecība, gan plaukstoša lauksaimniecība un eksports uz Eiropu. Tas nav izdomājums. Izdomājums gan ir tas, ka lielā padomju tauta izglābusi latviešus no bada. Nav jau tā, ka latvietim mute visos laikos bijusi aizbāzta un cilvēki, kuri dzīvoja tajā laikā, ir gan stāstījuši, gan man nācies dzirdēt savu senču stāstus. Un tā ir liela laime apzināties, ka tajos melos, kuros padomisko Latviju gandrīz jau noslīcināja, noturēja tieši latviskā audzināšana, skološanās kāre un savas pašapziņas apzināšanās. Tieši tāda, kāda tā ir katras zemes iedzīvotājam. To bekad nevar atņemt. Tāpēc arī vienā zemē dzīvojošie var dzīvot kaut cik mierā un saticībā, ka valda demokrātija, nevis diktāts no augšas. Kā grafists domā – vai ir iespējams dažās nedēļās pāraudzināt visu valsti? Runa ir par 1940. gada jūnijā notikušo. Atbildi pateikšu priekšā – nevar. Var pakļaut, nogalināt, bet nevar izmainīt cilvēku tā, lai ticētu, ka zaglis ir godīgs un nekauņa svētais. Tas attiecas uz katru iekarotāju. Var jau stāstīt, cik grib par sliktajiem laikiem pirms kara, bet teikt, ka latvieši paši vainīgi, tam nav pamata. Lietas, kuras traucē, ir jānoliek malā. Ja esat pēctecis pirmskara laika Latvijas kādai dzimtai, tad var diskutēt, tad var runāt nopietni. Ja grafists ir tikai pļāpātājs, tad neko. Cik pazīstu cittautiešus, kuriem saknes šeit, Latvijā jau izsenis, nekad nerunā par to, ka jāiet svinēt lielo maiju. Tā toleranti visi dzīvojuši. Bez idilles, tomēr ar citu smeķi.

          • Простите, в вашем комментарии очень много эмоций и очень мало самих фактов. Неубедительно. Вы засомневались в приведённых мною цифрах статистики, но своих так и не привели в доказательство своей правоты. Выходит, прав я , а не вы. У отца моего покойного лагальского тестя было всего 12 гектаров земли и 8 детей, а лошади не было. И его любимой едой с детских лет была жареная ржавая селёдка, да и та доставалась ему не всегда. Хотя вонь от готовки этого продукта ещё та была.

  43. Rotšildcūkas uz tiesu ! Atbildēt

    tikai nemels niekus, šņorēn , gan krievi, gan baltkrievi gan poļi šeit ir dzīvojuši gadsimtiem, bet lūk žīdeļu un zviedreļu augļojošie..(kuriem dažādi šņukurēni laiza zābakus par nelielu grasīti)- tie gan savairojušies kā utis kažokā..

Draugiem Facebook Twitter Google+