Foto: shutterstock.com

Iedzīvotāji arvien vairāk sūdzas par uzbāzīgiem un negodīgiem pārdevējiem 2

Pērn Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņēma aptuveni 23 patērētāju sūdzības par neatlaidīgiem pārdevējiem, kas piedāvā šķietami vilinošus, bet neizdevīgus piedāvājumus, turpretī šogad šādu sūdzību skaits ir pārsniedzis 60, šodien žurnālistus informēja PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 6
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Lasīt citas ziņas

Vītoliņa atzina, ka, iespējams, cietušo skaits ir lielāks, jo ne visi vēršas PTAC.

Šogad PTAC saņēmis vairākas sūdzības par neatlaidīgiem tirgotājiem, kas ar neizdevīgiem nosacījumiem pārdevuši klientiem kosmētikas pakalpojumus, matračus un ūdens filtrus. Pieņemot tirgotāju nosacījumus, patērētāji tika apkrāpti, piemēram, atskāršot, ka noslēgts 2000 eiro kredīta līgums par kosmētikas iegādi, vai parakstīts aptuveni 600 eiro patēriņa kredīta līgums par matrača iegādi, kas uz laiku it kā iedots klientam izmēģināšanai. Savukārt citiem klientiem tika piedāvāts par aptuveni 700 eiro iegādāties “brīnumainu” ūdens filtru, kas veikalā maksā aptuveni 120 eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

PTAC šogad sūdzības lielākoties saņēmis no Latvijas reģioniem. Vītoliņa piebilda, ka šādu piedāvājumu tīklos parasti iekrīt mazaizsargātie cilvēki – ar zemiem ienākumiem un seniori. Turklāt potenciālā piedāvājuma līguma summa, no kuras patērētājam būs jāšķiras, ir samērā liela.

Vītoliņa atzina, ka PTAC ir grūti vērsties pret šādiem negodīgiem tirgotājiem, jo minētie tirgotāji lielākoties plāno izbeigt savu darbību, līdz ar to tiem nav naudas, ko atmaksāt cietušajiem. “Ir divi varianti, kā PTAC var rīkoties. Pirmkārt, ja ir redzamas kriminālpārkāpuma pazīmes, PTAC sniedz šo informāciju policijai. Otrkārt, ja konkrētas informācijas nav, PTAC rosina patērētājus nākotnē neizvēlēties šādus pakalpojumus,” sacīja PTAC direktore.

Viņa atzina, ka nav iespējams prognozēt, vai nākotnē turpinās augt sūdzību skaits par neatlaidīgo pārdevēju piedāvājumiem, taču viss būs atkarīgs no patērētāju zināšanām par iespējām tikt apkrāptiem. Tāpēc PTAC radījis informatīvu kampaņu “Kā neiekrist?”, lai informētu patērētājus par to, kā būt gudriem un nepakļauties tirgotāju spiedienam un šķietami vilnošajiem piedāvājumiem, riskiem, ko tie ietver, kā arī viņu tiesībām.

PTAC kampaņa “Kā neiekrist?” noritēs šā gada decembrī un janvārī. Tās laikā interneta vidē tiks izvietoti informatīvi materiāli, portālā “www.percgudri.lv” tiks papildināta un atjaunota informācija par distances tirdzniecību un sliekšņa tirdzniecību mājās, kā arī ir radīts izglītojošs video klips par to, kā neiekrist šķietami vilinošos piedāvājumos. Tāpat PTAC vietnē “www.percgudri.lv” radījis patērētāju un uzņēmēju zināšanu testu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.