Mobilā versija
+5.0°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
29. augusts, 2015
Drukāt

Ēģiptes tiesa “Al Jazeera” žurnālistiem piespriež trīs gadu cietumsodu

Foto-LETA/AFPFoto-LETA/AFP

Ēģiptes tiesa sestdien, 29.augustā, piespriedusi trīs gadus ilgus cietumsodus trim televīzijas kanāla “Al Jazeera” žurnālistiem, kas bija apsūdzēti sadarbībā ar aizliegto islāmistu kustību “Musulmaņu brālība” un “melīgu ziņu pārraidīšanā”.

Notiesāto vidū ir arī latviešu izcelsmes Austrālijas pilsonis Pēteris Greste, kas tagad kļuvis arī par Latvijas pilsoni.

Kā ziņots, trīs “Al Jazeera” žurnālisti, tai skaitā Greste, tika aizturēti 2013.gada 29.decembrī Kairā un pagājušā gada jūnijā notiesāti. Visi trīs apsūdzētie savu vainu noliedza.

Līdz ar Gresti tika notiesāti arī “Al Jazeera” angļu redakcijas Kairas biroja vadītājs Muhameds Fahmi, kurš ir gan Ēģiptes, gan Kanādas pilsonis, un producents Bahers Muhameds.

Grestem un Fahmi tiesa piesprieda septiņu gadu cietumsodu, bet Muhamedam – desmit gadu cietumsodu.

Janvārī apelācijas tiesa šo spriedumu atcēla un uzdeva lietu izskatīt no jauna.

Februārī žurnālisti tika atbrīvoti no ieslodzījuma, un Grestem, kurš starplaikā bija ieguvis arī Latvijas pilsonību, atļāva no Ēģiptes izbraukt.

Atkārtotajā prāvā viņš tika tiesāts aizmuguriski un sprieduma nolasīšanas brīdī tiesas zālē neatradās.

Uz apsūdzēto sola bija vienīgi Fahami un Muhameds.

Arī Fahmi atteicās no Ēģiptes pilsonības, cerot, ka viņam kā Kanādas pilsonim arī tiks dota atļauja izceļot, taču varasiestādes tam nepiekrita.

Tiesa sestdien paziņoja, ka “pēc vispusīgas lietas izskatīšanas” tā konstatējusi, ka trijotne esot “izplatījusi nepatiesas ziņas” un ka viņi neesot nekādi žurnālisti, jo darbojušies bez jebkādām varasiestāžu atļaujām un licencēm.

Trīs gadus ilgi cietumsodi piespriesti arī trim šajā lietā apsūdzētajiem ēģiptiešu studentiem.

Prāva, kas izpelnījusies cilvēktiesību un preses brīvības aizstāvju nosodījumu, tiek uzskatīta par izpausmi Kairas konfliktam ar Kataru, kas atbalsta Musulmaņu brālību un kuras teritorijā bāzēts “Al Jazeera”.

Reaģējot uz sestdienas spriedumu, “Al Jazeera” jau paziņojusi, ka tas “nepakļaujas nekādai loģikai un veselajam saprātam”.

“Visa lieta bija pārmērīgi politizēta un netika izskatīta brīvi un godīgi,” norādīja televīzijas kanāla pārstāvis, piebilstot, ka tas ir uzbrukums preses brīvībai.

Pievienot komentāru

Pēc sakāves referendumā no amata atkāpjas Itālijas premjers RenciItālijas premjerministrs Mateo Renci paziņojis par atkāpšanos no amata, kas seko pēc tam, kad svētdien notikušajā referendumā tika noraidītas viņa vadītās valdības
Draugiem Facebook Twitter Google+