Mobilā versija
-4.3°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Otrdiena, 6. decembris, 2016
23. jūlijs, 2014
Drukāt

Ēģiptes tiesa: Pēteri Gresti un pārējos “Al Jazeera” žurnālistus “vadīja velns”

Foto - LETA/AFPFoto - LETA/AFP

Trīs Ēģiptē notiesātos Kataras telekanāla “Al Jazeera” žurnālistus “vadījis velns”, lai viņi izplatītu melīgas un valsti nomelnojošas ziņas, otrdien pavēstīja Ēģiptes tiesa.

“Apsūdzētie ļaunprātīgi izmantoja cēlo žurnālista profesiju un pārvērta to no profesijas, kuras mērķis ir meklēt patiesību, par profesiju, kuras mērķis ir viltot patiesību,” sprieduma paskaidrojumā norādīja tiesa. “Velns viņus vadīja, lai viņi izmanto žurnālistiku un vērš to uz aktivitātēm pret šo valsti.”

Ēģiptes tiesa diviem “Al Jazeera” žurnālistiem – Austrālijas un Latvijas pilsonim Pēterim Grestem, kā arī viņa kolēģim Muhamedam Fahmi, kuram ir Ēģiptes un Kanādas pilsonība – piesprieda septiņus gadus cietumā, bet producentam Ēģiptes pilsonim Baheram Muhamedam desmit gadus cietumā.

Viņi bija apsūdzēti par sakariem ar aizliegto Musulmaņu brālību un melīgu ziņu pārraidīšanu. Savās reportāžās viņi vēstījuši, ka Ēģiptē noris pilsoņkarš.

11 apsūdzētajiem, kas tika tiesāti aizmuguriski, arī vienam Nīderlandes un diviem Lielbritānijas pilsoņiem, tika piespriesti desmit gadi cietumā.

Kopš valsts apvērsumā 2013.gadā tika gāzts pirmais demokrātiskās vēlēšanās ievēlētais Ēģiptes prezidents Muhameds Mursi, Kairas varasiestādes vairākkārt paudušas nepatiku par to, kā “Al Jazeera” atspoguļo režīma asiņaino izrēķināšanos ar apvērsuma pretiniekiem.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+