Foto-LETA

Eiropā “Peugeot” piedzīvo kritumu, Latvijā – pieaugumu 0

Neskatoties uz to, ka Eiropā automašīnu “Peugeot” tirgus daļa šogad samazināsies par aptuveni 8%, Latvijā šī auto tirgus daļa aug, biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja “Peugeot” importētāja “KW Bruun Baltic” mārketinga vadītāja Kerli Maro.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām 137
Lasīt citas ziņas

Jau ziņots, ka šā gada pirmajā pusē reģistrēts 6561 jauns vieglais auto, kas ir par 15% vairāk nekā attiecīgajā laika posmā pērn, kad tika reģistrēti 5719 jauni vieglie auto, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas apkopotie (LPAA) dati.

Pēc LPAA datiem, “Peugeot” šā gada pirmajos sešos mēnešos Latvijā pārdevis 601 auto un tā tirgus daļa ir 9,2%, ieņemot trešo vietu aiz “Volkwagen” un “Toyota”. Pērn šajā pašā periodā “Peugeot” Latvijā pārdeva 325 auto un šā auto zīmola tirgus daļa bija 5,7%.

CITI ŠOBRĪD LASA

Maro norādīja, ka, ņemot vērā minētos ciparus, “Peugeot” Latvijā neplāno veikt krasas izmaiņas.

Viņa piebilda, ka pagājušajā nedēļā no Francijas saņemtie paziņojumi par “Peugeot” darbinieku atlaišanu neietekmēs automobiļu piegādi Latvijas tirgum un nav sagaidāms, ka klienti izjutīs tā ietekmi. Drīzāk tā ir vispārēja automobiļu pārdošanas apjoma samazināšanās visā Eiropā, tādēļ “Peugeot” apzināti samazina savus ražošanas apjomus.

Maro skaidroja, ka viens no iemesliem automobiļu pārdošanas skaita pieaugumam ir līzinga līgumu izbeigšanās, kas slēgti ekonomiskās izaugsmes labākajos gados, līdz ar to patlaban daudzi automobiļu īpašnieki ir jaunas izvēles priekšā. “Iespējams, daudzi no tiem, kas automobili iegādājās 2007.gadā, īpaši naudu neskaitīja, taču šodien, mainot automobili, meklē ar daudz racionālāku skatu,” norādīja “Peugeot” tirgotāja pārstāve.

Jau ziņots, ka Francijas autobūves koncerna “PSA Peugeot Citroen” vadītājs Filips Varins paziņoja, ka kompānijai nav citas izvēles, kā slēgt vēsturisko Onuā rūpnīcu netālu no Parīzes.

Intervijā franču laikrakstam “Le Monde” Varins norādīja, ka “PSA Peugeot Citroen” aplūkojis visas iespējas, pirms tika pieņemts lēmums Francijā slēgt rūpnīcu un likvidēt darba vietas.

“Mēs aplūkojām visas alternatīvas. Mēs nevaram ilgtermiņā uzturēt rūpnīcas, kas darbojas ar pusi ražošanas jaudas, kad Eiropas tirgus piecu gadu laikā sarucis par 25%,” sacīja Varins.

“PSA Peugeot Citroen” pagājušajā nedēļā paziņoja, ka Francijā likvidēs 8000 darba vietu, šādu lēmumu galvenokārt skaidrojot ar strauju situācijas pasliktināšanos Eiropas tirgū, kas uzņēmumam radījis zaudējumus pirmajā ceturksnī.

Reklāma
Reklāma

“PSA Peugeot Citroen” informēja, ka pārtrauks ražošanu Onuā rūpnīcā, kurā tiek nodarbināti 3000 cilvēku, bet vēl 1400 darba vietas tiks likvidētas Rennas rūpnīcā.

Savukārt aptuveni 3600 darba vietas paredzēts likvidēt korporatīvajā struktūrā, kompānijai turpinot samazināt izmaksas un cenšoties uzlabot darba efektivitāti.

Varins pavēstīja, ka kompānija aplūkojusi iespējas samazināt izmaksas ārpus Francijas, taču nolēmusi neīstenot samazinājumus Trnavas rūpnīcā Slovākijā, kur darbaspēka izmaksas ir krietni zemākas, vai rūpnīcā Madridē, kas ir pārāk maza, lai radītu pietiekamu efektu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.