Publicitātes foto

Eiropas biznesa aviācijā šogad paredzama izaugsme, prognozē eksperti 1

Lai gan Eiropas valstīs, tostarp Latvijā biznesa aviāciju iepriekš būtiski ietekmējis militārais konflikts Ukrainā un starptautiskās sankcijas pret Krieviju, vairāku labvēlīgu faktoru dēļ šogad ir sagaidāma mērena šīs nozares izaugsme, prognozē eksperti

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

“Ekonomikas trauslā un nenoteiktā atkopšanās samazinājusi lidojumu aktivitāti Eiropā, taču pēdējos gados biznesa aviācijas nozarē vērojamas pozitīvas tendences un ir notikusi stabilizācija,” secina Rīgas starptautiskajā lidostā strādājošā biznesa aviācijas holdinga “Flight Consulting Group” līdzīpašnieks Romāns Starkovs.

Ja 2013.gadā salīdzinājumā ar 2012.gadu Eiropā biznesa aviācijas apmēri kritās par 2,6%, tad 2014.gadā pret 2013.gadu kritums saruka līdz 0,5%. Savukārt visā 2015.gadā salīdzinājumā ar 2014.gadu, pēc Eiropas Biznesa aviācijas asociācijas (EBAA) aplēsēm, ir paredzams pieaugums aptuveni 1% apmērā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pašlaik izaugsmes dzinējspēks ir Rietumvalstis, kur biznesa aviācijas apmēri pēdējā gada laikā ir palielinājušies par 3%, pauda Starkovs.

Tomēr, pēc viņa teiktā, diez vai tuvākajos piecos gados biznesa aviācijas apmēri sasniegs pirmskrīzes jeb 2007.gada līmeni, kad Krievijā, Ukrainā un citās NVS valstīs biznesa aviācija kļuva ļoti populāra, izveidojot tirgū strauju izaugsmi.

Otrs “Flight Consulting Group” līdzīpašnieks Leonīds Gorodņickis norāda, ka biznesa aviācijas aktivitāti un izaugsmi patlaban palīdz veicināt ekonomikas ieiešana labvēlīgā gultnē, piemēram, Īrijā, kā arī Dienvideiropas valstīs Spānijā un Portugālē.

“Vai ir iemesls bažām? Nē, nepavisam ne. Biznesa aviācija attīstās ciešā kopsakarībā ar ekonomiku un iet kopsolī ar uzticamības līmeni ekonomikā,” norāda Vispārējās aviācijas ražotāju asociācija (VARA, “GA Manufacturers Association”).

Gorodņickis vērš uzmanību arī uz daudzsološu tendenci, ka Eiropā vērojams uzlabojums jaunu lidaparātu piegāžu jomā.

Pēc VARA datiem, 2008.gadā biznesa aviācijas operatoriem piegādāto gaisa kuģu skaits Eiropā palielinājās par 26,3%, bet 2013.gadā pieaugums nokritās līdz 15,6%, kas bija visu laiku zemākais līmenis. Toties 2014.gadā salīdzinājumā ar 2013.gadu piegāžu apmērs pieauga par 19,5%, galvenokārt pateicoties lielajām tālo reisu lidmašīnām.

Par spīti dažādiem satricinājumiem, Eiropas biznesa lidaparātu flote turpina pieaugt. Ja, piemēram, 2001.gadā tajā bija 1517 gaisa kuģu, tad 2014.gadā to skaits jau bija divkāršojies, sasniedzot 3301 lidaparātu, liecina EBBA dati.

Reklāma
Reklāma

Piecpadsmit pastāvēšanas gadu laikā “Flight Consulting Group” ir apkalpojis vairāk nekā 80 tūkstošus lidojumu 125 valstīs un 2500 lidostās. Tas regulāri apkalpo vairāk nekā 90 biznesa aviācijas lidmašīnu. Holdingā strādā vairāk nekā 70 speciālistu. “Flight Consulting Group” piedāvā kompleksus lidojumu nodrošināšanas pakalpojumus, biznesa aviācijas lidmašīnu virszemes apkalpošanu, gaisa kuģu pirkšanas un pārdošanas, kā arī aviācijas konsultāciju risinājumus. “Flight Consulting Group” īpašnieki ir tās dibinātājs Romāns Starkovs un Leonīds Gorodņickis, kurš vadības komandai pievienojās vēlāk.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.