Mobilā versija
+3.3°C
Evelīna, Mētra, Aurēlija
Svētdiena, 26. februāris, 2017
6. aprīlis, 2014
Drukāt

EK amatpersona: pastāv risks zaudēt projektu “Rail Baltica” (3)

Foto-LETAFoto-LETA

Eiropas Komisijas ģenerālsekretāres vietnieks Henriks Hololejs.

Ja Baltijas valstis drīzumā neizrādīs apņemšanos īstenot projektu “Rail Baltica”, pastāv risks ne tikai zaudēt 85% no līdzfinansējuma, bet zaudēt pašu projektu, brīdināja Eiropas Komisijas (EK) ģenerālsekretāres vietnieks Henriks Hololejs.

Jautāts, vai no Briseles puses ir secināms, ka lietuvieši kavē projekta realizāciju, jo viņiem ir savas intereses, piemēram, Eiropas platuma sliedes nodrošināt tikai līdz Kauņai, Hololejs stingri atzīmēja, ka “vieninieku” meklēšana nav sevišķi produktīva, jo neviens no tās neiegūst.

Turpretim visi iegūst no tā, ja “Rail Baltica” tiek īstenots, un, lai tas tiktu izdarīts, ir jāizveido kopuzņēmums. “Brisele jau ir izdarījusi visu, lai šis projekts tiktu realizēts – ir izveidots Eiropas infrastruktūras savienošanas mehānisms, īstenoti priekšnoteikumi, lai šis projekts taptu. “Rail Baltica” savienos Eiropas Austrumu daļu ar tās Rietumu daļu, tātad labumu no tā gūs visa Eiropa. Iesaistītajām valstīm jāsaprot, kā rīkoties turpmāk. No Briseles skatpunkta raugoties, mēs vēlētos, lai Baltijas valstis vienojas par kopuzņēmuma izveidi. Ja tas tiks izveidots, Baltijas valstis demonstrēs, ka projekts tiek uztverts nopietni,” pauda Hololejs.

Viņš norādīja, ka pieejamie finanšu līdzekļi ir ierobežoti – Eiropā finansējumu gaida daudzi projekti. Ja netiek izrādīta projekta nopietnība, tam atvēlētais finansējums tiek novirzīts kam citam. “Varbūt ir radies pārpratums, ka varēs paturēt “Rail Baltica” projektam neiztērēto naudu un izmantot to citam projektam. Tā nebūs. Šī nauda ir paredzēta tikai lieliem Eiropas mēroga projektiem,” brīdināja EK amatpersona.

“Briselē nevienam īsti nerūp, kura valsts ir gatava rīkoties un kura nav. Ir svarīgi apliecināt apņemšanos īstenot projektu. Pašlaik tas vēl ir darāms. Jāsaka, ka Ukrainas krīzes iespaidā lēmumu pieņēmējiem būtu jāsaprot, ka ir svarīgi īstenot tik nozīmīgu projektu, kas savienos šo Eiropas daļu ar pārējo Eiropu. Tas viss ir dalībvalstu, ne Briseles rokās,” norādīja Hololejs.

Viņš sacīja, ja projekts drīz netiks īstenots, tā vietu ieņems kāds cits projekts. “Tā teikt, kas pirmais brauc, tas pirmais maļ. Priekšroku gūs tie projekti, kuri ir gatavi demonstrēt apņemšanos. Reģionam ir izdevīgi un nozīmīgi saņemties un īstenot šo projektu,” piebilda EK pārstāvis.

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. Latvija ir tāda pat kā Krievija, tikai nedaudz tīrāka – tik tiešām kam jums Eiropas dzelzceļš?

  2. RB projekts ir tikai politisks populisms bez ekonmomiska pamatojuma un īstenībā neviens Baltijā nraudās, ja to slēgs. Tieši otrādi, visi atviegloti uzelpos, jo tiks no šī sloga vaļā un varēs plānot 2% aizsardzības vajadzībām.

    • Es raudāšu, tā ir viena no labākajām idejām Baltijai uzreiz aiz izgāztuvju un ķīmisko piemēslojumu savākšanas un apzaļumošanas

Slimība pārvarēta, atveseļojamies. ES vērtē Latvijas ekonomiku (4)Latvija pēdējos gados pieredzējusi vāju ekonomikas izaugsmi, ekonomiskās nenoteiktības un ES fondu krituma dēļ, bet īstermiņa prognozes ir pozitīvākas, teikts Eiropas Komisijas vērtējumā par finansiālo, ekonomisko un sociālo situāciju dalībvalstīs.
Putnu gripas dēļ Vītiņu pagastā saimnieki bažījas par cāļiem (1)Visām vistām un zosīm jāiztur trīs mēnešu ieslodzījums
Cenas noteic turīgākie: Zemgalē un Latgalē zeme dārgāka (1)Lauksaimniecībā izmantojamai zemei cenas noteic turīgākie zemnieki
Pasaulē
Pieaug saražotā siera un biezpiena apjoms; mocarellai - uzvaras gājiensSaskaņā ar provizoriskajām aplēsēm, pērn Latvijā saražotas 41 500 tonnas siera un biezpiena, kas ir 7,5% pieaugums salīdzinājumā ar 38 600 tonnām
Draugiem Facebook Twitter Google+