Foto: Reuters/LETA

EK par konkurences pārkāpumiem “Google” noteikusi visu laiku lielāko sodu – 2,42 miljardus eiro 0

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka “Google” “ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam “Google” produktam – savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

EK noteica 90 dienas, kuru laikā “Google” var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas “Alphabet” vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka “Google” ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr “Google” rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. “Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,” piebilda komisāre.

CITI ŠOBRĪD LASA

EK valda aizdomas, ka “Google” meklējumu rezultātos ir prioritāte savas kompānijas pakalpojumiem, lai gan citu pakalpojumu piedāvājums, iespējams, ir labāks.

Pakalpojums “Google Shopping”, kas ar dažādiem nosaukumiem tirgū ir kopš 2004.gada, ļauj klientiem salīdzināt produktus un cenas tiešsaistē un atrast dažādus piedāvājumus no tiešsaistes mazumtirgotājiem, kā arī starpniekiem. EK secināja, ka “Google” meklētājā šī pakalpojuma rezultāti klientiem tiek parādīti prioritāri, savukārt konkurējošu tāda veida pakalpojumu rezultāti ir redzami krietni zemāk.

“Google” gan uzstāj, ka mēģina noformēt savus meklējumu rezultātus tā, lai klientiem būtu vieglāk atrast meklēto.

Kompānijas juridiskais pārstāvis Kents Volkers norādīja, ka EK lēmums tiks detalizēti izvērtēts, jo kompānija apsver apelācijas iespējas un sava viedokļa pamatošanu.

“Iepērkoties tiešsaistē, cilvēki vēlas ātri un vienkārši atrast meklēto. Un reklāmdevēji vēlas veicināt šo pašu produktu noietu. Tādēļ “Google” parāda iepirkšanās reklāmas, savienojot mūsu lietotājus ar tūkstošiem lielu un mazu reklāmdevēju tā, ka iegūst abas puses,” viņš klāstīja.

Līdz šim lielākais EK noteiktais sods par konkurences pārkāpumiem bijis 2009.gadā noteiktais 1,06 miljardu eiro sods ASV mikroshēmu ražotājam “Intel”. Lai gan sods “Google” ir visu laiku lielākais sods, kādu ES noteikusi par konkurences pārkāpumiem, maksimālais pieļaujamais sods ir 10% no kompānijas iepriekšējā finanšu gada ieņēmumiem, kas “Google” gadījumā būtu astoņi miljardi eiro.

Šī ir viena no trim lietām, kas ES sākta pret “Google”, un viena no vairākām, kas vērstas pret lielām ASV kompānijām, tostarp “Starbucks”, “Apple”, “Amazon” un “McDonalds”.

Reklāma
Reklāma

Abas pārējās lietas pret “Google” saistītas ar pārkāpumiem tās reklāmas pakalpojumā “AdSense” un mobilo telefonu operētājsistēmā “Android”.

ES lēmums sodīt “Google” varētu sarežģīt bloka attiecības ar ASV prezidenta Donalda Trampa administrāciju.