Mobilā versija
Brīdinājums +9.2°C
Leontīne, Lonija, Ligija, Leokādija
Otrdiena, 23. maijs, 2017
12. aprīlis, 2017
Drukāt

Rīgā vissliktākā izglītības kvalitāte ir tieši mazākumtautību skolās (39)

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

Lemjot, kā vajadzētu mainīties skolu tīklam, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) ņems vērā ne tikai skolēnu skaitu mācību iestādēs, bet arī izglītības kvalitāti.

Tāpēc uzņēmums “Jāņa sēta”, kurš par 90 000 eiro pēta, kā būtu pareizāk kārtot skolu tīklu, vispirms izveidojis kartes, kurās redzams, cik sekmīgi visu vidusskolu absolventi kārto centralizētos eksāmenus. Ieviests pat īpašs jauns termins “obligāto eksāmenu indekss”. Tas veidots, ņemot vērā skolēnu skaitu un viņu rezultātus matemātikas, latviešu valodas un svešvalodas eksāmenā. Indeksa dati nav iepriecinoši: vidēji zem 30 procentiem eksāmenus nokārtojuši 46 skolu absolventi. Šajās zemākās kvalitātes skolās mācījušies 23 procenti no visiem 12. klašu skolēniem.

Šādas skolas ir ne tikai laukos, bet arī lielajās pilsētās. Rīgā vien ir septiņas šādas skolas. Jāpiebilst, ka pārsvarā tajās arī ir mazs skolēnu skaits. Piemēram, Rīgas 65. vidusskolā 12. klasē bijuši vien desmit bērni. Turklāt visas šīs ir krievu skolas. Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis uzskata: ja indekss ir zem 30 procentiem, skola jāreformē.

K. Šadurskis uzsvēra, ka “nav runa par skolu slēgšanu”: nepietiekami piepildītajām un kvalitatīvajām skolām jāpārtop par pamatskolām. Ja kādā pašvaldībā ir trīs šādas ne­kvalitatīvas vidusskolas, resursus varētu koncentrēt vienā no tām, cenšoties uzlabot izglītības kvalitāti. K. Šadurskis norādīja: lai autoskolā nokārtotu teorijas eksāmenu, jāsniedz vismaz 90 procenti pareizu atbilžu. Tad kāpēc tiek pieļauts, ka jaunieši mācās skolās, kuru vidējais rādītājs nav pat 30 procenti, traģiskā tonī vaicāja ministrs. Te gan jāpiebilst, ka tieši IZM ziņā ir gādāt, lai centralizētajos eksāmenos prasības būtu gana augstas. Patlaban vidusskolas beigšanas eksāmens skaitās nokārtots pat tad, ja sniegti tikai pieci procenti pareizu atbilžu.

“Jāņa sētas” pētnieki arī secinājuši, ka labajās skolās, kur skolēni eksāmenus kārto, sasniedzot 70 un vairāk procentus no iespējamā rezultāta, mācās tikai astoņi procenti no visiem 12. klašu skolēniem. Šādas skolas valstī ir vien septiņas – sešas Rīgā (Rīgas Valsts 1., 2. un 3. ģimnāzija, kā arī Āgenskalna Valsts ģimnāzija, Franču licejs un Centra humanitārā vidusskola) un viena Daugavpilī (Daugavpils Krievu vidusskola – licejs), kas ir vienīgā krievu skola izcilo skolu sarakstā. Secināts, ka Rīgā lielākā daļa “labo” skolu koncentrējušās pilsētas centrā, kamēr mikrorajonu skolās kvalitāte lielākoties krītas. “Jāņa sētas” pārstāvis ekonomģeogrāfs Jānis Turlajs izteicies, ka mikrorajonu skolu skolēnu sliktie rezultāti pārsteiguši. Jāpiebilst gan: tas arī līdz šim bija vispārzināms fakts, ka Rīgā prestižākas ir tieši centra skolas un valsts ģimnāzijas.

Pievienot komentāru

Komentāri (39)

  1. Senos laikos, kad latvieši latviski runāja, bija laba vai slikta izglītība,jo iztika bez KVALITĀTES! Bija augstākā labuma sviests, desas un citas preces, cilvēki par KVALITĀTI pat dzirdējuši nebija.

  2. Nav runa par mazākumtautību,bet par krievu skolām.Šadurskis arī vainīgs,jo nākot pie varas vairs neatbalsta mācības tikai valsts valodā.Valoda jāmāca jau no bērnudārza kā tas ir normālās valstīs.

  3. Sen jau būtu laiks pāriet uz latviešu valodu kā pamatvalodu skolās.

    Tomēr nevar neatzīmēt, ka tiešām atšķiras izpratne par labāko bērnu nākotnei latviešu valodā runājošo starpā un krievu valodā – latvieši spiež uz dziedāšanu, dejošanu, krievi uz fiziku, ķīmiju, robotiku….

  4. Krievu litertārā valoda tiek uzskatīta par vienu no bagātākajām. Apmierinātajam ciniķim turpretī pietiek ar viena vārda zināšanu. Piemērs: dialogs grants karjerā – nax- -, dox – -, nax – – – – -, rasx – – – – – – -.

    • Par tā saucamo krievu valodu ļoti interesanti ir palasīt V.Dāla viedokli… kura ir īstā krievu valoda un ko viņš domā par dialektu kas tika izveidots priekš Moskovijas !

  5. Visām skolām nekavējoties jāpāriet uz valsts valodu.

    • Apmierinātais ciņiķis Atbildēt

      Aizej pakaries, nevienam tu neuzspiedīsi mākslīgi radītu valodu “Latviešu”, tādas nācijas arī nav, tā ir anglosakšu un franku Masonu mākslīgi radīta teritorija lai sadalītu Slāvu valsti reizīnātājos un iznīcinātu to.

  6. Iz dzīves – radi dzīvo skaistā LV mazpilsētiņā, vienīgā vidusskola – apmēram 50km radiusā – bet skolēnu kļūst aizvien mazāk, līdz ar to vidusskolas klasēs iespēju arī kļūst aizvien mazāk… jaunu cilvēku arī maz, lai neteiktu, ka nemaz… un tie, kas ir (80%) ir mācījušies palīgskolās, bez profesijas, bez darba, dzīvo uz pabalstiem, bet – daudzbērnu ģimenes… bērnudārza audzinātājas saka – tie nebūs vidusskolas audzēkņi…tiem arī vajadzēs palīgskolas vai klases… TAS notiek Latvijā…un no skolotāja te maz ko var prasīt…

  7. Ir laiks sākt mācīties analizēt katru situāciju atsevišķi un neļauties salikt pazīmes pēc pilnīgi nesaistītiem kritērijiem!!!! Ja skola nenodrošina kvalitāti, tad vairs nav svarīgi vai tā ir meiteņu vai zēnu skola, heteroseksuāļu vai homoseksuāļu, melno vai balto, latviešu vai poļu… Laiks mācīties izdarīt secinājumus pēc būtības, nevis no sausiem statistikas datiem!

  8. CENZŪRA ir APZINĀTI PRETLIKUMĪGS NOZIEGUMS Atbildēt

    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze
    CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze CENZŪRA.la-vīze

  9. Pasniedzējai: Neapstrīdu, arī pagājušajā VIP spēlē piedalijās Krievijas pilsone, kura nodzīvojusi Latvijā četrus gadus runāja latviešu valodā pilnīgi bez akcenta!

  10. Propoganda: labāki studenti eksaktajos un inženierzinātņu priekšmetos ir krievu tautības. Arī vēlme zināt ir izteiktāka, ja nesaprot, tad prasa. Mērķtiecīgāki.

    • Ar krievu tautības studentiem viss skaidrs,bet kādas sekmes ir poļu,baltkrievu,ukraiņu,lietuviešu,uzbeku utt.tautības studentiem? Arī labāk nekā latviešiem un latviešu tautības studentiem ?

      • Заткнись уже, хорёк вонючий, падаль. Прекрати воровать чужие ники, сука поганая!

  11. Par 90 000 eur ,,jutās pārsteigts,,

  12. Slēpts mājiens, ka atkal ir jātramda krievu skolas. Tikai viena problēma, ka likvidēs mazākumtautību un arī latviešu skolas pilsētas nomalēs, tās kontingentam arī turpmāk būs kaut kur jāmācās, un diez, vai viņus kāds gribēs redzēt elitārajās kungu skolās ??

  13. Par 90 000 eur ,,jutās pārsteigts,,

  14. Tas, kurš zin un atceras Atbildēt

    Šī ir vairāk kā apdraudoša un bīstama kampaņa, kuru izvērš Latvijas valsts oficiozi, varas locekļi un propaganda. Tas ir analogi laikam, kad Latvijā pie varas nāca nacists Kviesis, kuru nozīmēja par LR prezidentu. Tieši Kvieša laikā sākās Latvijas nacistu kampaņas- atbrīvosim skolas un , galvenokārt augstskolas no jūdiem un cittautiešiem. Tika veikta apzināta valsts propagandas iestrāde, sagatavojot latviešu studentus- korporeļus sekojošām masu slepkavībām 1941-1942 gadā. Šī apzinātā un metodiskā etnsikā naida kurināšana noveda pie mācību un profesijas aizliegumiem noteiktās profesijās, kā advokāti, ārsti, iznženieri. Tā noveda pie tā, ka Latvijas Republikas izglītības sistēmas produkti 1941 gadā apšāva ebreju tautības mūziķus un māskliniekus, atklāti tos saucot par nepilnvērtīgiem un apdraudošiem. Mēs novērojam šis kampaņas atkārtošanu jaunā, mūsdienīgā kvalitātē, tieši nesaucot cilvēkus par nepilnvēretīgiem un apdraudošiem, bet vēršot triecienu bērniem, izglītības sistēmai, to klasificējot kā nekvalitātīvi, tas,ir- tāpat nepilnvērtīgu.

    • par to ko kāds atceras! tu jau nu vismazāk kaut ko zini un atceries! Bet ja nu sāc murkšķēt par atcerēšanos, tad paprasi, kāda bija situācija cccp 50-tajos gados, piemēram 1953 gadā, kad ēbreji sēdeja uz čemodāniem un gaidīja piebraucam cietuma vāģus. Atpestīšana nāca caur ūsainā tautu tēva nāvi. Tāpat arī augstskolās bija tautību cenzs. To tu kaut kā neesi pamanījis.

    • 1940. un 1941. gadā Latvijas iedzīvotājus apšāva padomju karaspēks.

    • Kas kaut ko tadu vispar var samurgot? kiselj TV ?

  15. .Integrācijas politika ne tikai Latvijā bet visā Eiropā ir izgāzusies. Loģiski, ka teroraktu veicēju vairākums, valstīs iebraukušo imigrantu tūkstošu pēnācēji, trešajā un ceturtajā paaudzē, dzīvodami savās kopienās, necensdamies apgūt mītnes zemes valodu un kultūru, tamdēļ nepspēdami iegūt atbilstošu izglītību, salīdzinot savas dzīves apstākļus, veikt nekvalificētākos darbus, ko pamatnācijas iedzīvotāji izpilda nelabprāt, ar pamatnācijas iedzīvotāju atalgojumu un sadzīves apstākļiem, sevi uzskata par pazemotiem.

  16. godīgi sakot tie rādītāji ir vienkārši šokējoši. Skolotāji klaigāa par mazajāam algām, bet kvalitāte ????

    • Kontingents jāskata. Kā vajadzētu ,pēc 9 klases vidusskolās mācās tiem kuriem vērtējumi 7-9 ballēm un mērķis augstskolas studijas. Tagad 9 klasē izvelk ar 4 ballēm un vēl divas var būt zem Četrām ,taču ja ir 9.klases apliecība vidusskolā jāuzņem. Tad arī tie kuri ,tikai telefonus spaida ,mācībām uzmanību nepievērš ,vai to nav spējīgi darīt un darbu neredzējuši un nesaprotot ka naudu saņem pa darbu un pienu no govs slauc ,ne lielveikalā pērk un apģērbs veikalā jāpērk ne Pestīšanas armijā par brīvu jāsaņem ,tie arī turpina mācības vidusskolā .Tāpēc arī ir tā reforma ,vidusskola spējīgiem .Rīgas 1.ģimnāzijā konkurss ,citās vietās pierunā lai nāk vidusskolā ,stipendijas maksā ,brīvpusdienas ,lai tik skolu neslēdz .Taču ko tādam iemācīsi ,varētu jau arī kautko iemācīt ,bet viņš taču neko negrib mācīties. Daļa Sauli no Mēness neatšķir, daļa atšķir ,bet par Urānu neko dzirdēt negrib.Ko tur skoltotājs var izdarīt ?Neko.Un te nebūt nav sociālie apstākļi ,no bomžiem nācis var būt spējīgs un grib iegūt izglītību un iet tālāk un turīgais galīgs muļķis ,bet ar tēvu piedraud un skolas direktors tēva priekšā klanās un skolotāju “drātē”,kā 60 gadi palika ,tā priekšlaicīgi pensionējos lai tiktu no šī murga vaļā. Vidusskolā jāmācās tiem kuriem tur tiešām jāmācās ,visu cieņu Šadurskim .

    • Man augstskola maģistra grāds ,kursi ,pateicības ,kvalifikācijas apliecības ,nu neuzskatīju sevi par muļķi ,bet izglītojamais nezina 10.klasē ka Rīgai cauri tek Daugava ,jo Rīgā viņš ne reizi nav bijis un kas ir Opera viņš nezina un teātri gan zina ,taču tajā ne reizes nav bijis ,Kanāda atrodas Eiropā un par PSRS ,PSKP ,Ļeņinu un Latvijas okupāciju neko nejēdz. vārdu kolhozs un proletariāts dzird pirmo reizi .Staļiņs un Ulmanis ir ir kaut kādi vīri ,ko tur mācīt un kāda skolotāja kvalifikācijā. To rakstu no pieredzes un līdzko bija iespēja pensionējos . Taču tantes velk to jūgu tālāk ,jo pensijas mazas ,bērni bez darba ,mazbērni arī ir un visi uz tā skolotājas tantes pleciem ,kāda tur kvalifikācija ,tantei jau ir bet vis noriebēs un izglītojamiem ka tik paēst skolās brīvpusdienas un pēc kaut kāda izglītības papīra saņemšanas aizbraut pie radiem uz Angliju lielo naudu pelnīt.Vairumam skolotāju kvalifikācija ir līmenī ,bet motivācijas to rādīt nav un un nav jau arī kam rādīt ,tie kuriem varētu rādīt ,dodas uz pilsētām, pilsētu centra skolām uz Rīgu un pēc tam uz ārzemēm.

  17. par visiem priekšmetiem nespriedīšu, bet Rīgas krievu skolu audzēkņu – zēnu zināšanas latviešu valodā pēc 9. klases ir nulles limenī. Tas no pieredzes, vērojot viņus koledžā

    • maķa peremaķ zināšanas gan viņiem ir līmenī! Atliek paklausīties krievēnu runāšanu no skolas nākot. Daudz ko dzirdēsi.

      • Nu latvišiem nebūt nav savādāk ,taču meitenēm? Man māja ir ielas malā un dzirdu kā viņas runājas mājās nākot. Nezinu kā Rīgā ,bet mūsu provinces pilsētā krievu skolēnu latviešu valodas zināšanas ir labas ,pat teiktu ļoti labas ,taču tā leksika ir tāda kāda tā ir, taču tas nāk no tatāriem ,tie pamata krievu lamu vārdi taču ir tatāru vārdi. Krievi bija tatāru okupācijā un to piesavinājās un mēs bijām krievu okupācijā un to pārņēmām ,trim paaudzēm ir jāizaug lai ko mainītu .Mums nez vai ar trim paaudzēm pietiks ,tagad jau gan angliskojāmies.

  18. Politiskās spēlites ir segregētas izglītības sistēmas uzturēšana,tā bilingvālā ākstīšanās ir priekš kaķiem !

    • Заткнись уже, хорёк вонючий, падаль. Прекрати воровать чужие ники, сука поганая!

  19. Politiskās spēlītes! Atbildēt

    IZM petijums par mikrorajona skolam tapa uzreiz pēc Ušakova paziņojuma, ka neslēgs nevienu mikrorajoni skolu. Politiskās spēlītes!

  20. Vai nav dīvaini – Rīgā tik daudz “zilo” skolu, bet eksakto priekšmetu mācību olimpiādēs krievu skolu audzēkņu rezultāti mēdz būt labāki

  21. kādam jāstrādā ar tiem, kuri netiek/negrib/nevar mācīties 1.,2.,3.ģimnāzijā…..

Draugiem Facebook Twitter Google+