Foto – Artis Drēziņš

Lietuviešu nozagto ekskavatoru izsekoja no kosmosa 3

Pāvilostas novada kooperatīvās sabiedrības “Vērgale-1” ekskavatoru “JCB 4CX” šobrīd intensīvi izmanto pašvaldības ceļu sakārtošanā. Decembrī tas gan uz īsu brīdi bija nonācis Lietuvas zagļu rokās.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

“Tas notika naktī no piektā uz sesto decembri, kad bija slapjdraņķis un liels vējš. Tikai ap pusdienlaiku pamanījām, ka jaunā angļu ekskavatora, kuram nebija vēl ne gads un kuru bijām nopirkuši par 50 000 latu, garāžā vairs nav. Kāds bija rūpīgi attaisījis un pēc tam aiztaisījis hidrauliskos garāžas vārtus un ar traktoru aizbraucis, pārkniebjot arī vēl plača stiepļu žogu,” stāsta uzņēmuma “Vērgale-1” valdes priekšsēdētājs Normunds Ozols.

Zādzība notika pašā Vērgales pagasta centrā no kooperatīvās sabiedrības teritorijas. Tā kā bija zināms, ka traktors ir aprīkots ar navigācijas iekārtu (GPS), kuras signālam var sekot speciālā interneta mājas lapā, vīri metās pie datora. Izrādījās, ka sākumā signāls pazudis, tad iezīmējies starp Embūti un Sedu, tad atkal pazudis, tad atkal parādījies Lietuvas teritorijā 130 kilometrus no Vērgales. Sazinoties ar abu valstu policiju, vērgalnieki braukuši pakaļ savam traktoram. To atraduši paslēptu mežā ar nozagtu radio, sasistu spoguli, izraustītiem vadiem, izlietotu dīzeļdegvielu (kopējie zaudējumi – 692 eiro), bet aprīkotu ar kastītēm, no kurām vīdēja antenas – navigācijas iekārtas slāpēšanas ietaisēm. Zagļi vēl nav atrasti.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Man liekas, ka tika uzlauzta datorprogramma, pēc kuras zagļi traktoru varēja gan atrast, gan kontrolēt, kā izdodas slāpēt signālu. Ne velti tad, kad signāls atkal Sedā parādījās, traktors divas stundas stāvēja uz vietas un, kad atkal vienā vietā Lietuvā signāls parādījās, atkal stāvēja uz vietas – droši vien tajos brīžos zagļi ņēmās ap saviem vadiem un traktora elektroinstalāciju,” secina N. Ozols.

Kā skaidro “JCB” traktoru tirgotāja SIA “Stokker Agritech” servisa vadītājs Kaspars Silenieks, jaunie traktori tiek jau rūpnīcā aprīkoti ar navigācijas iekārtām, kam ar paroļu palīdzību rūpnīcas speciāli izveidotā mājas lapā var sekot līdzi traktoru īpašnieki. Navigācijas iekārta ir neliela, noslēpta un savienota ar traktora elektroinstalāciju. Kad signāls pazūd vai to slāpē, īpašniekam būtu jāsaņem trauksmes signāls. Arī K. Sileniekam nav zināmi policijas izmeklēšanas rezultāti. Pēc viņa rīcībā esošās informācijas, pēdējā gada laikā Latvijā šis ir vienīgais gadījums, kad zagts ar GPS aprīkots “JCB” traktors.