Publicitātes foto

Eksotiskās pārmaiņas 0

Saka, ka ir labi nomainīt apstākļus, lai uz problēmām paskatītos no malas, un Toma Henksa varonis tā izdara un attopas Saūda Arābijas viesnīcā ar krietnām mielēm pēc šķirtās laulības, neskaidrām nākotnes aprisēm un jocīgu punu uz muguras.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Lasīt citas ziņas

Zaudējis ģimeni un cerības uz prognozējamu nākotni, Toma Henksa varonis Alans Klejs dodas uz Saūda Arābiju. Tuksnešu ieskautajā un no jauna celtās pilsētas viesnīcā viņš attopas, kā izmests jūras krastā, jo ne viņš pazīst vietējās paražas, ne darba stilu, ne arī cilvēkus, kas, iespējams, atvieglotu komunikāciju. Taču viņam ir uzdevums – pārdot savu pārdrošo ideju moderno tehnoloģiju lomā, un iespējamais pircējs ir neviens cits kā vietējais karalis. Protams, ja vien paveiksies viņu satikt, pārliecināt un noslēgt līgumu.

Kamēr darba lietas iebuksējušas un viņa komanda, atrauta no ārpasaules, mēģina turpināt darbu teltī, kas uzslieta tuksnesī pie citas pilsētas, kurā būvniecības darbi norit pilnā sparā, Alans iepazīstas ar aizrautīgu dānieti un vietējo ārsti, un abas sievietes viņu soli pa solītim ved katra savā pasaulē, piedzīvojumu un pārsteigumu pilnā, kas varētu uz visiem laikiem mainīt arī paša Alana dzīvi, ja vien viņš reiz ļautos. Taču šo viņa ikdienas robu aizpilda Jozefs, vietējais, kura paša privātā dzīve iebuksējusi un, viņaprāt, draud ar reālām dzīvības briesmām un kurš Alanam parāda Austrumu pasauli no tās puses, kas parasti redzama vien vietējiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pasaules slavu ar “Lolas skrējienu” (1998) guvušais vācu režisors Toms Tikvers jau iepriekš sadarbojies ar oskaroto Tomu Henksu, un tas notika neviennozīmīgi vērtētajā fantastikas filmā “Mākoņu atlass” (2012), abas šīs filmas saista vēl kas – tās nudien nav veiksmīgākās Toma Henksa karjerā, kas jau ilgs 36 gadus un kurā viņš nospēlējis daudzas mūsdienu klasikai jau piederīgas lomas. Abu centieni ekranizēt Deiva Īgera bestselleru ir, iespējams, arī centieni mazliet paspēlēties ar Henksa ekrāna tēlu, kas, kā ierasts, ir vidusmēra amerikānim pielāgots, taču jaunas šķautnes tajā atver Austrumu kultūras iepazīšana. Romantiskās līnijas gan ir tās, kas “Karalisko piedāvājumu” aizdzen uz banalitāšu pusi, jo izjauc filmas ritmu un arī noskaņu, kas, noslēpumaini aizplīvurota un bez tieša amerikāniskā spiediena, tuvinās romantiskām komēdijām, kas savukārt bija Toma Henksa lielais trumpis – pietiek atcerēties viņa 90. gadu lomas filmās, kas tapušas tandēmā ar aktrisi Megu Raienu (“Bezmiegs Sietlā”, 1993, “Jums pienācis pasts”, 1998).

Tikvera filmā vieglums pazudis par labu pusmūža vīra krīzei, pagātnes pinekļiem, kas traucē galvenā varoņa labsajūtai, un sākotnējai nespējai iejusties jaunajos apstākļos, kas ir atkarīgi no austrumnieku dzīves ritma, ne rietumnieku biznesa pasaules ētikas. Svaigas dvesmas nāk no Alana jauniepazītā arāba Jozefa – lielā ekrāna debitants Aleksandrs Bleks – varoņa, kas, apzināti sakausēts no tik daudziem stereotipiem par šīs tautības pārstāvjiem, tos apgāž ar katru nākamo vārdu. Tāpat kā savas dzīves patiesības, prioritātes un aizspriedumus ir spiests pārvētīt Toma Henksa varonis.

UZZIŅA:

“Karalisks piedāvājums”/”A Hologram for the King”

ASV, Lielbritānija, Vācija, Francija, 2016.

Režisors: Toms Tikvers

Lomās: Toms Henkss, Aleksandrs Bleks, Sarita Čodarija, Bens Višovs, Toms Skerits

No 20. maija “Kino Citadele”, “Cinamon”, “Multikino”, “Splendid Palace”, “K Suns”, kā arī Liepājā, Ventspilī, Valmierā un Cēsīs

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.