Mobilā versija
Brīdinājums +2.0°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Trešdiena, 7. decembris, 2016
11. jūnijs, 2012
Drukāt

Eksperti: “airBaltic” var zaudēt savu ietekmi

Foto - LETAFoto - LETA

Patlaban “airBaltic” liels konkurents ir Igaunijas nacionālā lidsabiedrība “Air Estonia”, tāpēc “airBaltic” jāpārvērtē sava stratēģija, lai nezaudētu ietekmi, biznesa portāla “Nozare.lv” rīkotajā diskusijā par tūrisma attīstību Latvijā atzina nozares pārstāvji.

Diskusijā piedalījās “Tez tour Latvia” valdes priekšsēdētājs Konstantīns Paļgovs, “Vanilla travel” valdes priekšsēdētāja Inga Kavaca, “Latvia Tours” korporatīvo klientu nodaļas vadītāja Karina Bezzubova, “Lauku ceļotāja” prezidente Asnāte Ziemele, “Relaks tūre” valdes locekle Evita Grāvīte un “Novatours” valdes loceklis Leonīds Močeņovs.

“Redzams, ka “Air Estonia” ir liels konkurents, arī būdams valsts subsidēts uzņēmums. Tūlīt pēdējā jomā, kur bijām igauņiem priekšā, tiks zaudēta. Tagad atlidot no Helsinkiem uz Rīgu vislētāk ir caur Tallinu,” neizpratni pauda Ziemele.

Paļgovs stāstīja, ka “Tez tour Latvia” ar “airBaltic” strādājot jau ceturto sezonu. Kopā atvērti desmit maršruti, kas patlaban veidojot 10% no “airBaltic” biznesa.

“Protams, tie ir sezonas maršruti, bet tie ir 10%, un tas nav maz. Bet ko sagaidām pretī? Vēl arvien nav lielo lidmašīnu. Ja nedomāsim par nākamajām sezonām jau laikus, pēc pāris gadiem, šeit, protams, būs visi iespējamie “airBaltic” konkurenti. Rīga vairs nebūs centrs. Profesionālisms “airBaltic” ir, taču vajadzīga izaugsme un perspektīva. Bijušais vadītājs Bertolds Fliks tika nomainīts jau pirms astoņiem mēnešiem. Laiks redzamām pārmaiņām un valsts investīcijām flotē. Citādi rīt lidosim ar Spānijas, Turcijas un Vācijas kompānijām,” brīdināja uzņēmējs.

Pēc Kavacas teiktā, degvielas cenas ļoti ietekmējušas gan čarteru, gan tiešo reisu izmaksas.

“Domāju, to šogad izjutīs arī “airBaltic” klienti. Ja pirms diviem gadiem ar labu aviokompāniju, piemēram, “Turkish airlines” uz Bangkoku varēja aizlidot par 350 latiem, tad pašlaik cenu zemāku par 600 latiem neatrast. Cenas pieaugušas gandrīz divas reizes,” uzsvēra Kavaca.

Ziemele piebilda, ka nedrīkstot aizmirst arī prāmju tūrismu, kas ļoti aktuāls kļuvis ģimenēm. “Taču Rīgas osta vēl joprojām ir mirusi, kā rezultātā tūristi izvēlas Klaipēdas ostu, nenokļūstot Latvijā,” secina “Lauku ceļotāja” prezidente.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+