Mobilā versija
+17.7°C
Liene, Liena, Helēna, Elena, Ellena
Piektdiena, 18. augusts, 2017
11. janvāris, 2017
Drukāt

Eksperti mierina – degvielas cenas stabilizēšoties (4)

Foto - LETAFoto - LETA

Vienu Gaiļa gada dāvaniņu noteikti pamanīja visi, kas brauc un tātad bākās pilda. Nav ne miņas no pērnajiem sapņiem par 0,xx. Drīzāk jau sadziedājis šīs bažas par sen kā murgu aizmirstajiem 1,40 par litru…

Tātad – salīdzinām šodienu ar 2015. gada rudeni. A 95 mazumtirdzniecības cenas, caur lētas naftas pērno ieleju izbraukušas, Eiropā vidēji ir atgriezušās līmenī 1,30 par litru. Lielāko kāpumu tās piedzīvojušas Nīderlandē (+0,32), Beļģijā (+0,207) un Igaunijā (+0,199). Cenu nedaudz pazemināt spējušas tikai Bulgārija un Apvienotā Karaliste. Visstabilākās, turklāt diezgan zemā cenu līmenī, bijušas Polija un Rumānija. Latvijas skaitļi labāki nekā igauņiem, mazliet sliktāki nekā lietuviešiem.

Kopējā kāpuma cēlonis neapšaubāmi ir globālās naftas cenas, kuras janvāra sākumā ir virs 50 dolāriem par barelu (pērnajā Jaungadā bija gandrīz divreiz zemākas). Vai tās turpinās kāpt? Jā, ja izdosies pierunāt Irānu samazināt ieguvi. Pasaules analītiķu vairākums nav noskaņoti pesimistiski – būšot cenu stabilizācija. Vai pat neliels kritums. Pašmāju tirgotāji savukārt sola, ka savas peļņas daļu palielināt pat nemēģināšot.

 

20170110204028_5122

 

 

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. Vakar biju Šauļos, Nestē pildijos pa 1.07

  2. Pirmkārt mūsu degvielas cenam ir JAKRIITAS uz pusi sakarā ar naftas cenu krišanos uz pusi kopš šitā starptautiska bardaka sākuma.
    Tas nav noticis. Tatad vismaz gadu esam pārmaksājuši, pērkot degvielu par tam pašām cenām, kad nafta maksāja 2x dārgāk!!!

    • nevienam tas nerūp – latvija ir cietēju tauta atslābinies un gūsti baudu dzīve ir brīnišķīga

    • Neesi naivs! Ir objektīvie apstākļi – naftas cena sastāda nelielu daļu no degvielas cenas, tiesa, to “piemirst”, kad naftas cena ceļas.

      Un subjektīvā – jo augstāka cena, jo vairāk iekasē PVN. Ja zemāka, cilvēki pārsēžas no sab. transporta uz privāto un 1)monopolistiem iet gar degunu peļņa, 2) vairāk jārūpējas par ceļiem, infrastruktūru un satiksmes organizāciju – vieni vienīgi izdevumi.

Draugiem Facebook Twitter Google+